Unity Software Inc - spelindustrins och metaversums största möj

Unitys produkt är mycket bra och konkurrenskraftig. Den är lätt att anpassa till egna behov, men bara upp till en viss gräns eftersom källkoden inte är fritt tillgänglig. Man kan få den mot betalning, men det är inte rekommenderat. UE4 däremot har all källkod fritt tillgänglig och anpassningsbar. Man kunde själv fixa buggar i motorn och skicka korrigeringarna till Epic på GitHub. Det var detta jag saknade mest i Unity.
Under de senaste 5 åren har Unity verkligen kommit ikapp UE4 när det gäller grafikmotor och prestanda. På vissa ställen har den till och med gått om. Redigerarens och verktygens prestanda är betydligt bättre, vilket snabbar upp arbetet enormt. I UE4 spenderade jag flera timmar om dagen bara på att kompilera kod. Jag ser inget fel med produkten, och den konkurrerar jämnt med sina konkurrenter. Jag har inte testat UE5 men den verkar ha tagit ett riktigt stort steg framåt.

Jag vill inte prata för mycket om mina egna spelmotorer för att behålla åtminstone någon form av anonymitet, men det handlar om interna 3D-spelmotorer för PC och mobil.

Sammanfattningsvis för investeringscaset: Unitys framgång kommer åtminstone inte att bero på produkten.

Edit: @Kesa86 Jag har ingen erfarenhet av Unitys service-del.

21 gillningar