39 år, 190 cm, 100 kg
Jeg blev først selv begejstret for træning og motion lidt senere i livet, og jeg kan i høj grad tilslutte mig RahattomanMies’ tanke om, at når man bevæger sig regelmæssigt, følger kosten og det mentale velvære automatisk med i bedre form
Som ung var jeg relativt overvægtig, og motion føltes meget modbydeligt; det var først som voksen, at jeg fandt de sportsgrene og måder at bevæge mig på, som jeg blev begejstret for og fik energi fra.
Et par år efter militæret var vægten røget op på omkring 160 kg, hvorefter jeg lavede en ret stor livsstilsomlægning og begyndte at cykle i forbindelse med det. Som resultat har vægten siden da svinget mellem 90-100 kg, lidt afhængigt af sæsonen. Efter det, omkring de 30 år, kom løb ind i billedet, men det føltes altid lidt som en sej omgang. Det var egentlig først omkring de 35 år, da jeg stødte på Crossfit, at jeg følte, at nu havde jeg fundet min ting med klaprende vægtskiver og alsidig hiit-træning 
For afvekslingens skyld ville jeg fra starten af året for første gang i mit liv starte på et regelmæssigt træningsprogram i centret. Dødløft, squats osv. har været velkendte gennem crossfit, men jeg har aldrig rigtig prøvet at følge et præcist program, fordi træningerne i crossfit er så varierede. Det har været rigtig fedt for første gang at se, hvordan kroppen reagerer, når træningen i hvert fald som udgangspunkt er mere progressiv.
Det nuværende program har fire træningsdage om ugen, primært i formatet: dødløft, bænkpres samt en eller anden form for skulderpres. Eller squat, en bænkpres-variation og rows. Osv. Basisløftene varieres lidt, og øvelserne skifter hver tredje uge (mens de store basisløft forbliver de samme), samt intensitet og antal gentagelser. Derudover cykler jeg til arbejde ca. 20 km om dagen.
Målet er nu i løbet af det første halve år at finde ud af, hvor det såkaldte eget niveau ligger, og begynde at bygge videre derfra. F.eks. er mine dødløft- og squat-resultater fra crossfit-tiden steget pænt på bare et par måneder. Det er måske også lettere at udfordre sig selv, når man ved lidt om, hvordan hvert sæt og hver vægt typisk føles.
Det, der måske altid har været svært for mig, er træning og den rette kost for at opbygge muskelmasse. På grund af min baggrund med overvægt har jeg slet ikke lyst til at spise for meget, men på en måde er det jo det, man bør gøre, hvis man vil øge muskelmassen. Mit hoved kan bare ikke helt acceptere, at vægten stiger meget over hundrede kilo, eller at tøjet begynder at stramme
. Det føles som om, man sidder lidt fast af den grund. Under alle omstændigheder har styrketræning og crossfit osv. forbedret mit velvære og min kropskomposition markant sammenlignet med kun at cykle.