Trainers' House - Sarasvuon tredje renässans

Någon försöker förmodligen få till ett byte till aktien.

P/E-talet verkar vara under tio i år och utdelningen kommer att vara minst 0,15 € per aktie (EPS redan 0,20 € Q1-Q3)

1 gillning

2025 EPS: 0,17 €
DPS: 0,12 €

Nettokassa ca 1,5 M€

Utsikterna för 2026 i samma riktning som 2025

1 gillning

Här är bokslutskommunikén.

Jag har inte hunnit skriva på forumet på länge på grund av andra åtaganden, men TH har legat kvar på min bevakningslista. Förra året var ju ganska bra både vad gäller företagets och aktiens utveckling. Omsättningen ökade något och framför allt återvände man till lönsamhet. Aktiekursen rörde sig länge kring två euro, men i och med en positiv vinstvarning i slutet av året tog kursen fart och i början av året var den uppe över tre euro, varifrån den åter har backat nedåt. I skrivande stund är kursen 2,60 €.

Förra året gjordes ett resultat på 0,5 M€ och för i år är guidningen 0–0,5 M€. Det ger inga större anledningar till hurrarop.

Som nämndes ovan är nettokassan 1,5 M€, vilket ger ett EV på ca 4 M€. Utifrån det kan man beräkna EV-baserade multiplar, vilket passar TH bra då företaget länge har haft en nettokassa. P/E på förra årets resultat är 15.

I mina ögon är TH intressant när säkerhetsmarginalen är rejäl åt ”alla håll” och när affärsverksamheten helst pekar uppåt. Jag fortsätter att följa bolaget från sidlinjen.

6 gillningar

Hej,

En liten glädjenotering gällande Q2-resultatet :slight_smile:

Utvecklingen av tillväxtsystemet (Kasvusysteemi):

1. 2025: 6 %
  2. Q1/2026: 10 %
  3. Q2/2026: 13 %

Förhoppningsvis fortsätter utvecklingen gynnsamt även under resten av året och börjar synas i omsättningsutvecklingen med en liten fördröjning.

VD ARTO HEIMONEN

I juni tog bolaget hem uppdrag värda långt över en miljon euro. Detta var glädjande, även om det var svårt att uppnå tillväxt under det första halvåret i den rådande verksamhetsmiljön och branschsituationen.

Andelen av produkten Kasvusysteemi, som står i centrum för kundarbetet, utgjorde 13 procent av orderingången under det andra kvartalet. Riktningen är den rätta.

1 gillning

Så länge de gör en rörelsevinst på 300–400 tkr per år och utdelningen ligger på 6–7 % så är det väl inget att klaga på.

1 gillning