https://trainershouse.fi/johto/
Man skulle kunna tro att ett börsnoterat bolag uppdaterar informationen om sin ledningsgrupp. Redan för en månad sedan fanns det information här om att Paavilainen inte längre är involverad i bolagets verksamhet.
https://trainershouse.fi/johto/
Man skulle kunna tro att ett börsnoterat bolag uppdaterar informationen om sin ledningsgrupp. Redan för en månad sedan fanns det information här om att Paavilainen inte längre är involverad i bolagets verksamhet.
Nu är det uppdaterat.
Paavilainen har lämnat byggnaden..
Ledning – Trainers’ House (trainershouse.fi)
Visst följer de även den här kanalen, så informationen på webbplatsen kommer att korrigeras. Jag minns att Keskitalo lyfte fram en person som hållit liv i diskussionen här under den första kapitalmarknadsdagen (CMD). De tycktes även prata då om att de skulle anlita en extern analytiker som kunde marknadsföra värdepappret. Vad är det man inte vill visa utåt?
Stängningen av Tallinn-kontoret, inställandet av 2023 års CMD samt kommunikationen kring strategins genomförande ger inte heller någon smickrande bild av bolaget eller investerarkommunikationen.
Resultatet är förlustbringande och den förbättrade investerarkommunikationen som Keskitalo hajpade varade lika länge som bolagets långsiktiga utdelningspolicy.
“Bolaget bedömer att det operativa resultatet för 2024 kommer att vara förlustbringande.”
Undrar hur länge det dröjer innan man går tillbaka till halvårsrapportering?
Här är Salkunrakentajas artikel om Trainers House och dess resultat.
Informationsteknik-, företagsutbildnings- och marknadsföringsföretaget Trainers’ House offentliggjorde sin resultatrapport och sitt bokslut för oktober–december förra året.
Redan tidigare under 2023 hade omsättningen sjunkit med över 10 procent jämfört med jämförelseperioden och rörelseresultatet sjunkit betydligt under föregående års nivå. Försäljningsraset i oktober–december var dock betydligt kraftigare än under det föregående tredje kvartalet. Omsättningen för förra årets sista kvartal sjönk rejält jämfört med jämförelseperioden, från 2,5 miljoner euro till 1,9 miljoner euro.
Rörelseresultatet sjönk i oktober–december till -0,2 miljoner euro, jämfört med ett plus på 0,1 miljoner euro året innan.
Trainers’ House har tagit rejält med stryk på börsen och folk har bytts ut i ledningens närhet.
Min egen uppfattning om verksamheten stämde överens med utvecklingen och jag sålde 2/3 av innehavet i portföljen med god vinst. Marknadens nedgång var huvudorsaken, och ett annat tydligt tecken var Sarasvuos tilltagande negativa kommenterande på sociala medier.
När jag nu sitter på en liten position funderar jag förstås på när det är dags att köpa mer, eller om man alls ska göra det.
Börjar marknaden ta fart, går Paskareissu att sälja? Aktiepriset närmar sig dag för dag coronabottnarna, men en viktig faktor skiljer sig från då. Det finns inte längre samma hög med euro i kassan efter de massiva utdelningarna.
Dessutom brändes pengar på att etablera kontoret i Tallinn, vilket inte verkar ha lett till någonting alls och man har dragit sig ur därifrån i det tysta. Kan det vara så att man blev fartblind i den goda marknaden?
Nåväl, nu får vi se om det är dags för Sarasvuos fjärde eller, för att citera VPKe, fjortonde comeback. Det ser svårt ut.
Karon Grilli – Investerarens superfood
Från 47:25–> diskuteras Aki Pyysings innehav i TH.
Är det någon som vet varför bland annat Inderes och Nordnet (och om jag minns rätt även någon annan tjänst) anger Uleåborg som plats för Trainers’ Houses huvudkontor på sina sidor?
Såvitt jag förstår ligger huvudkontoret inte i Uleåborg.
Trainers’ House gav en positiv resultatvarning | Kauppalehti
Ljus i slutet av tunneln ![]()
Publiceringsdatum:
21.11.2024
Kategori:
Insiderinformation
TRAINERS’ HOUSE Abp, INSIDERINFORMATION 21.11.2024 KL. 8:15
Trainers’ House försäljning, orderstock och affärsverksamhet inom mötesmarknadsföring har utvecklats bättre än förväntat under slutet av året, trots en fortsatt utmanande marknadsmiljö.
Trainers’ House höjer helårsresultatprognosen.
Enligt den uppdaterade prognosen uppskattar bolaget att det operativa rörelseresultatet för 2024 kommer att ligga mellan en förlust på 50 tusen euro och en vinst på 150 tusen euro.
I den tidigare publicerade bokslutskommunikén den 22.2.2024 uppskattade bolaget att det operativa resultatet för 2024 skulle vara förlustbringande.
TRAINERS’ HOUSE Abp
STYRELSEN
YTTERLIGARE INFORMATION
Arto Heimonen, verkställande direktör, tfn 0404 123 456
Saku Keskitalo, ekonomidirektör, tfn 0404 111 111
Jag bläddrade igenom Helsingfors ”skräpkorg” efter en lång tid och kollade snabbt hur TH mår. En ganska kraftig kursnedgång verkar ha stannat av för ungefär ett år sedan på våren och har sedan dess legat runt 2 euro. Det är fortfarande en bit kvar till all-time lows, men företaget har förstås inte liknande skuldbekymmer som det hade ibland i historien. Jag känner förstås inte till den längre historien särskilt väl.

Företaget hade länge en stor kassa i förhållande till marknadsvärdet, men den åts upp av rikliga utdelningar och de senaste årens svaga affärsresultat. Det verkar inte finnas några problem med balansräkningen, men den ger inte heller något stöd för värderingen. Den ovan länkade nyheten om årets sista positiva resultatvarning säger mycket: i och med den positiva resultatvarningen når företaget ett nollresultat. Man behöver inte förvänta sig utdelningar och vinstmultiplar ger inget stöd för aktien. Kanske kan man hitta stöd i att om det inte uppstår problem med kassan i framtiden, så verkar aktiens botten ha stabiliserats runt två euro, även om ingen vinst görs. Under lite bättre ekonomiska tider har man dock kunnat göra ganska bra vinst i förhållande till nuvarande prissättning, så i sig börjar det redan finnas potential.
Jag själv går inte in i aktien enbart baserat på potentialen för resultatförbättring, utan jag skulle vilja se flera kvartal av god utveckling. Det blev alltså inga affärer ens till detta pris.
PS. Om Saku eller någon på företaget läser detta forum, så gör något åt era investerarsidor. Ägarlistan verkar inte fungera, det vore trevligt att hitta delårsrapporterna samlade på ett ställe etc.
Jag lägger ut en länk till den färska årsredovisningen för 2024 för granskning. Det har varit tyst under björnmarknadsåren, men nu kan man återigen se en liten positiv rörelse, så det kan vara dags att följa företagets utveckling lite mer aktivt igen. Trainers-House-vuosikatsaus-2024.pdf
Artikelns siffror skiljer sig avsevärt från de siffror som presenterats i årsredovisningen för 2024.
Denna nyhet verkar bara ta hänsyn till moderbolagets siffror och inte koncernens bokslut.
Hej,
Det gick bättre än förra året.
Pressmeddelanden och publikationer – Trainers’ House
VERKSTÄLLANDE DIREKTÖR ARTO HEIMONEN
Vinsten för första halvåret var den högsta på tre år.
Under granskningsperioden ökade antalet beställningar med nio procent jämfört med föregående år.
Kommersialiseringen av produkten Kasvusysteemi fortskred. Företaget förvärvade uppdrag och lärdomar. I Kasvusysteemi kombineras mötesmarknadsföring och vardaglig arbetshandledning på ett unikt sätt. Kundens resultat förbättras. Företaget fortsätter på den inslagna vägen.
Omsättningen ökade med fem procent under rapporteringsperioden, med tonvikt på coachingverksamheten.
Antalet kundmöten var utmärkt. Tack vare Trainers’ House dragningskraft och systematik når man beslutsfattarnas bord exceptionellt väl.
Företaget förväntar sig att investeringströskeln i Finland kommer att vara hög även under resten av året. Därför kompromissas inte med kundaktiviteten. Diskussionerna med beslutsfattarna måste vara effektiva.
Ett sunt kassaflöde och lönsamhet är företagets viktigaste affärsmål även i framtiden.
Trainers’ House uppgift är att hjälpa människor framåt. Detta uppnås genom att beröra människor, elektrifiera ledarskapet och producera verifierbara resultat.
Tack till kunder och alla intressenter.
Mer information:
Arto Heimonen, verkställande direktör, 0404 123 456
Saku Keskitalo, ekonomidirektör, 0404 111 111
Hur kommer det sig att bl.a. Nordnet, Inderes webbplatser och till och med AI nämner att Trainers House har sitt huvudkontor i Uleåborg. AI nämner dock att det juridiska huvudkontoret ligger i Uleåborg. Vad menas med “juridiskt”? Nordnet och Inderes nämner däremot inte det juridiska utan bara huvudkontoret: Uleåborg.
Såvitt jag vet är huvudkontoret dock inte i Uleåborg utan i Helsingfors. Eller hur är det? Vad beror denna kanske felaktiga information på Nordnet/Inderes och hos AI på?
Hej,
På TH:s hemsida Kontakta oss – Trainers’ House
Står det att huvudkontoret ligger i Helsingfors.
Borde vi fråga TH om detta?
Trainers’ House huvudkontor/ Trainers’ House main office
Itämerentalo, Tammasaarenlaituri 3, Helsingfors
Trainers’ House Uleåborg
Kiviharjunlenkki 1 E, Uleåborg
Trainers’ House Åbo
Kristiinankatu 3, 5 tr, Åbo
Trainers’ House Torrevieja
Calle Azorin 13, 03181 Torrevieja
Trainers’ House på listan, Artikeln är bakom en betalvägg
[Pressmeddelanden och publikationer – Trainers’ House](Tiedotteet ja julkaisut – Trainers' House
Q1-Q3 EPS var 0.20€
Jag vet inte vad det här företaget gör på börsen, men P/E-talet verkar hamna långt under tio i år.
Hej,
Efter den positiva vinstvarningen och resultatet i oktober har jag märkt att det då och då har kommit mycket stora köpanbud på TH:s köpsida, sett ur TH:s aktieomsättningsperspektiv. Har någon information eller erfarenhet om vad detta beror på eller vad det säger?
Skärmdumpen nedan är från 2025-11-19 kl. 17:55