Trainers' House - Sarasvuon tredje renässans

Här är bokslutskommunikén.

Jag har inte hunnit skriva på forumet på länge på grund av andra åtaganden, men TH har legat kvar på min bevakningslista. Förra året var ju ganska bra både vad gäller företagets och aktiens utveckling. Omsättningen ökade något och framför allt återvände man till lönsamhet. Aktiekursen rörde sig länge kring två euro, men i och med en positiv vinstvarning i slutet av året tog kursen fart och i början av året var den uppe över tre euro, varifrån den åter har backat nedåt. I skrivande stund är kursen 2,60 €.

Förra året gjordes ett resultat på 0,5 M€ och för i år är guidningen 0–0,5 M€. Det ger inga större anledningar till hurrarop.

Som nämndes ovan är nettokassan 1,5 M€, vilket ger ett EV på ca 4 M€. Utifrån det kan man beräkna EV-baserade multiplar, vilket passar TH bra då företaget länge har haft en nettokassa. P/E på förra årets resultat är 15.

I mina ögon är TH intressant när säkerhetsmarginalen är rejäl åt ”alla håll” och när affärsverksamheten helst pekar uppåt. Jag fortsätter att följa bolaget från sidlinjen.

6 gillningar