Trainers' House - Sarasvuon tredje renæssance

Her er årsregnskabsmeddelelsen.

Jeg har ikke haft tid til at skrive på forummet i lang tid på grund af andre gøremål, men TH har figureret på min egen overvågningsliste. Sidste år var jo ret godt, både hvad angår virksomhedens og aktiens udvikling. Omsætningen voksede en smule, og frem for alt vendte man tilbage til en positiv bundlinje. Aktiekursen lå længe og svingede omkring de to euro, men med slutningen af årets positive resultatudmelding fik kursen medvind, og i starten af året var vi allerede oppe over tre euro, hvorfra den igen er faldet lidt tilbage. I skrivende stund er kursen 2,60 €.

Sidste år var overskuddet 0,5 mio. € og for i år er guidance 0-0,5 mio. €. Det skaber ikke de store hurraråb.

Som nævnt ovenfor er nettolikviderne 1,5 mio. €, hvilket giver en EV på ca. 4 mio. €. Herudfra kan man beregne EV-baserede multipler, som passer godt til TH, da firmaet længe har opereret med en nettokasse. P/E på sidste års resultat er 15.

I mine øjne er TH interessant, når der er en pæn sikkerhedsmargin “i alle retninger”, og forretningens retning helst skal være opadgående. Jeg fortsætter stadig med at følge med fra sidelinjen.

6 Synes om