Nu er jeg nødt til at åbne en tråd om Titanium, og jeg brænder efter at høre, hvad andre mener om selskabet. Selv har jeg naturligvis været med siden børsnoteringen og har suppleret lidt op undervejs.
Jeg mener, at aktien har haltet bagefter som undervurderet helt siden børsnoteringen.
Det virker som om, markedet mener, at plejehjemsfonden kun får et fremragende år i år, og at lønsomheden og resultatet vil styrtdykke i fremtiden, når renterne stiger. Det føles også som om, aktien betragtes som en meget risikabel “tikkende bombe”, der kan eksplodere når som helst, men senest når renterne stiger.
Men tænk nu på, at renterne ikke kommer til at stige voldsomt i lang tid endnu; investorerne kan i ro og mag kigge efter andre investeringsobjekter længe endnu. Da aktierne også allerede har set de bedste fester, vil sådan en plejehjemsfond helt sikkert være et meget attraktivt aktiv for visse personer i lang tid fremover. Man får jo rent kontant afkast fra denne fond, hvilket er ren lejeindtægt fra nye plejeejendomme med lange lejekontrakter. Hvorfor skulle rentestigninger fjerne fundamentet for sådan noget? Jeg tror, at plejehjemsfonden har mange fremragende år foran sig, så længe markedssituationen forbliver gunstig, og nu hvor Investiums salgskanaler også øger fondens størrelse yderligere.
Jeg tror ikke på, at aktiekursen fordobles i den nærmeste fremtid, men jeg tror på, at selskabet vil tilbyde et godt og voksende udbytte til aktionærerne. Derudover tilbyder selskabet stadig en gratis option via opkøb og nye produkter. Men hvorfor har man ventet så længe på de nye produkter, når plejehjemsfonden klarer sig så godt, som man overhovedet kan forvente?
Selskabets risikoprofil er støt og roligt faldet med købet af Investium, stigningen i de løbende gebyrer og generelt i takt med at selskabets størrelse og antallet af nøglepersoner er vokset. Selskabets balance er også fremragende.
Jeg skriver ikke dette for at få kursen til at stige
det sker næppe af den grund. Kom endelig med jeres synspunkter: Kan det være muligt, at aktien er undervurderet, når den handles til en P/E under 9, en udbytteprocent på 8,5 %, gunstig markedssituation, stærke vækstudsigter, stærk balance og er gældfri? Hvad mener I ellers om selskabet? Har nogen måske endda erfaringer med selskabet og deres produkter? Hvad syntes I om Investium?