The Trade Desk - Byggd för det som betyder något

The Trade Desk intresserar, visst underlättar det när aktiekursen har sjunkit, men samtidigt oroar det en del. :slight_smile:

Under första halvan av förra året gav bolaget en svag prognos och varnade för avtagande tillväxt, dessutom fick Amazons intåg på marknaden för annonsplattformar kursen att sjunka ytterligare.

Å andra sidan tycker bull-haussarna att TTD är oförskämt billigt, när man räknar in kundlojaliteten, en kassa som skapar trygghet och möjligheter, samt det faktum att bolaget verkar i en växande bransch.

Den hyllade AI-baserade Kokai-plattformen hjälper annonsörer att optimera sina inköp, vilket innebär att annonsören sparar pengar tack vare lägre kostnader och får precis rätt synlighet. Bolaget satsar också på ett eget identifieringssystem som ger bolaget en position som en oberoende aktör… Google och Amazon är i sin tur mer slutna. :smiley:

På lång sikt tror vissa på TTD:s öppenhet och marknadsledarskap. Det ska enligt uppgift vara ett smidigt verktyg (jag vet inte), det lär ha smidiga realtidsauktioner, via TTD får jag synlighet på olika håll…

Många skräms av de stora jättarna som äger sitt eget innehåll, till skillnad från TTD, som agerar som en “neutral medlare” och som enligt bolaget och dess fans fokuserar på att driva annonsörernas intressen på det “öppna internetet”.

Bolagets intäktsmodell baseras till stor del på serviceavgifter som tas från den “annonsbudget” som går via plattformen. :slight_smile:

I tweeten ovan finns grafer och kurvor samt siffror från kvartalsrapporterna. Om man tittar direkt på siffrorna kan man inte direkt kalla detta billigt, men å andra sidan, är det dyrt i förhållande till sin potential, eller gud vet vad, men låt dem hållas…

https://www.investing.com/equities/trade-desk-inc

Jag är intresserad av detta, björnaktiga kommentarer intresserar mest, och dessutom är jag nyfiken på kommentarer från siffernissar som känner till bolaget ens lite grann. :slight_smile: Tack på förhand redan nu! :slight_smile:

5 gillningar