Tekova - Problemfri erhvervslokaler

Udover det solgte de tilsyneladende også en senere blok på 2 millioner aktier med lige store andele, hvilket er en stor reduktion for dem begge.

Positivt scenearie: Det er ret unge mennesker, der indløste deres første million efter skat til deres egen konto. Ifølge Google blev der ikke fundet anden væsentlig direkte formue, så dette kunne være meget fornuftig risikostyring, nu hvor der blev fundet købere, uanset hvad holdningen til selskabets fremtid er. På den anden side, baseret på efternavnet (på Sijoitustieto blev det skrevet, at Rebecca også ville være født Koivukoski), vil der fortsat være en ret stor vægt i selskabet i fremtiden, mens man venter på en eventuel arv. Jeg ved altså slet ikke, om der er et direkte slægtskab med bestyrelsesformanden, men det kunne der være.

Negativt scenearie: Begge er ansatte i selskabet med ret gode udsigter til selskabets situation, selvom ingen af dem er på ledelsesniveau. I deres eget arbejde har de draget den konklusion, at fremtiden ikke ser særlig rosenrød ud, og er gået til salgssiden.

Lad enhver drage sine egne konklusioner om, hvilket scenearie der er tale om, eller om det er noget andet. Til at begynde med havde jeg det faktisk ret fint med de store blokhandler, og jeg holder det positive scenearie for ret muligt. Men nu hvor køberen/køberne af blokkene ser ud til primært at have handlet med et trading-formål for øje, det vil sige, at de allerede har dumpet en stor del af blokkene tilbage på markedet med et spread på et par procent, kan man ikke rigtig være særlig positiv over for det længere. Det ville have været yderst positivt at få lidt bredde blandt selskabets væsentlige ejere, men nu ser det ud til, at aktierne ad omveje primært er havnet hos privatinvestorer.

6 Synes om