Tamtron - Producent av våglösningar

Jag sålde av mina innehav i Tamtron. Jag köpte aktien för första gången efter börsnoteringen, i samband med förvärvet av Lahti Precision. Då tänkte jag att detta är ett intressant B2B-produktbolag i en nischad marknad med en stabil tjänsteverksamhet. Ledningen är också väl engagerad genom sina aktieinnehav. Trots det har bolaget inte riktigt kommit någonstans, åtminstone inte när det gäller resultatet, och det återspeglas i aktiekursen.

Jag förstår förstås att småbolag har haft det tufft de senaste åren. Ändå var mina förväntningar på bolagets prestation högre. Mina tvivel väcktes av missade prognoser (guidance). Även om det rörde sig om små missar, stärker det inte förtroendet för bolaget. Bolagets första utdelning under dess tid på börsen nu i vår var för mig droppen som fick bägaren att rinna över. På något sätt signalerade det en förändring i investeringscaset. Jag hade hellre sett att pengarna användes till oorganisk tillväxt i en fragmenterad bransch. Jag kommer att följa Tamtrons resa från sidlinjen. Kanske återvänder jag som ägare i framtiden om utvecklingen ser mer övertygande ut.

1 gillning