En färsk, men snabbt förälskad besökare på Inderes-forumet! För flera år sedan ägnade jag tid åt att studera nätpoker och följde flera pokerforum, där det kanske bästa innehållet var medlemmarnas pokerjournaler, både i undervisnings- och underhållningssyfte. Jag tror att jag också förde en egen journal en stund, och när jag presenterade mina egna beslut och lösningar, fick jag lämpligt tryck att motivera mina egna beslut eller lära mig av mer erfarna forumanvändares kommentarer.
Att skriva ner spelarnas livs- och spelhändelser kunde delvis bidra till att skapa en form av gemenskap. När författaren efter en dålig svit och en kassakris återigen blev en vinnande spelare, kunde det uppstå kollektiv glädje i tråden, och vice versa. Jag upplever en liknande gemenskap här på forumet. Småinvesteringar (särskilt passiva) producerar naturligtvis inte lika spännande innehåll, men jag kan tänka mig att delade investeringsjournaler skulle vara en lämplig kanal för att dela mer av sin hobby, och kanske också få utmaningar för sina egna tankar. Det skulle också fungera som en light-version av investeringsbloggar, som många skulle vara intresserade av att hålla, men som kanske ändå skulle vara för tunga att underhålla. Dessutom skapar det naturligtvis intressant innehåll för forumets besökare.
Skulle det finnas många medlemmar här som är intresserade av light-bloggning, vars investeringsjournaler kanske skulle kunna få ett eget diskussionsområde?
- Skulle vara intresserad av att skriva och läsa
- Skulle vara intresserad av att läsa
- Inte intresserad