Investorens nytårsforsætter 2022

1. Jeg prøver at tjekke mine kurser og porteføljer maksimalt en gang om ugen.

2. Jeg prøver disciplineret at følge min strategi (kvalitet til en lav pris) og om nødvendigt sidde på mine hænder i lange perioder.

3. Jeg reducerer/sælger ikke kvalitetsudbyttevirksomheder fra min portefølje, selvom prisen efter min mening er steget for højt.

8 Synes om
  1. Jeg køber ikke en eneste aktie, jeg vil hellere prøve at komme af med dem (men fornuftigt)

2. Det fortsætter kun med månedlig opsparing i fonde.

3 Synes om

Jeg lover at skrive mere flittigt om investering i 2022. Primært her på forummet og på Twitter, men jeg kunne også overveje en form for blogløsning, hvis det ser ud til, at der er tid og indhold nok.

Når man skriver, får man rigtigt sat hjernen i gang, og man lærer som regel noget nyt af den feedback eller de diskussioner, man får. Og hvis man vil skrive noget klogt, kræver det som regel i det mindste lidt baggrundsarbejde, hvilket igen tvinger en til at lære noget nyt eller i det mindste genopfriske gammel viden.

10 Synes om

Jeg kan ikke love noget selv, men jeg vil i stedet forsøge at:

• Øge min opsparingsrate, det vil sige at spare et større beløb af min nettoløn hver måned
  • Prøve at fokusere på at øge mine nuværende positioner, i stedet for at samle nye aktier med små vægte i min portefølje
  • Undgå at sælge mine investeringer (medmindre der sker betydelige ændringer i virksomheden)
2 Synes om

Jeg fortsætter med at følge de gamle teser:

• Jeg sigter efter et absolut årligt afkast (=10 %) i aktieinvesteringer i stedet for at forsøge at slå indekserne. Jeg vil ikke øge porteføljerisikoen for at opnå et højere årligt afkast.
  • Maks. 6-8 selskaber i aktieporteføljen og maks. 2-4 selskaber i spilleporteføljen.

Så noget nyt:

• Jeg lover at forsøge at bidrage med mere indhold til dette forum med indlæg og undgå at skrive unødvendige indlæg uden indhold.

Bonus:

• Jeg lover at nyde livet og bruge penge på det! :slight_smile:
6 Synes om