Seeing Machines (SEE)

Om Seeing Machines

Seeing Machines (LSE: SEE), https://www.seeingmachines.com/, en global virksomhed med hovedkvarter i Australien, er en industriførende virksomhed inden for computervisionsteknologier, der gør maskiner i stand til at se, forstå og hjælpe mennesker. Virksomheden har sin oprindelse fra Australian National University og blev grundlagt i 1999 af Alex Zelinsky, Sébastien Rougeaux, Tim Edwards og Jochen Heinzmann. Seeing Machines Limited har været noteret på AIM-markedet på London Stock Exchange siden december 2005.

Virksomhedens maskinlæringsvisionsplatform har den nødvendige viden til at levere realtidsidentifikation og -forståelse af førere gennem kunstig intelligens (AI) analyse af hoveder, ansigter og øjne. Denne indsigt muliggør førerovervågningssystemer (DMS – Driver Monitoring Systems), der overvåger fører-/operatøridentifikation og -opmærksomhed og kan registrere døsighed og uopmærksomhed på tværs af flere transportsektorer.

Seeing Machines udvikler DMS til

Virksomheden har kontorer i Australien, USA, Europa og Asien og leverer multiplatforms-løsninger til industriledere inden for hver vertikal.

Årsregnskab FY2020.
https://www.seeingmachines.com/wp-content/uploads/2020/11/RNS-Year-End-Results-FY2020-FINAL-02-11-20.pdf

Nogle prognoser og nøgletal fra analytikeren (02. november 20)
https://www.seeingmachines.com/investors/analyst-research/

Langsigtet forventninger inden for bilindustrien

34 Synes om

I SEYE-tråden var der spekulationer om aktiernes kursudvikling næste år. Hvis man groft sammenligner Cenkos’ prognose med SEYE, ser SEE ikke umiddelbart billigere ud, i hvert fald ikke set i et lidt længere perspektiv, frem mod 2023. Tværtimod. Prognoser er selvfølgelig kun prognoser, så sammenligninger baseret på dem skal tages med forbehold.

Nedenfor RE’s syn på SEYE, nederste række PE, øverste række Revenue

6 Synes om

Jeg kan ikke finde ticker’en på nogen tjeneste.

1 Synes om

Amerikansk OTC-papir findes på Nordnet: SEEMF

Jeg kunne ikke finde nogen version hos Mandatum.

1 Synes om

{“content”:“Mærkelig prisforskel på aktien i USA og Australien. Er der en grund, da den normalt følger kursforskellen?”,“target_locale”:“da”}

Min (begrænsede) forståelse af historien:

Jeg er ikke så dybt inde i at researche Seeing Machines. Jeg kan se, at deres udvikling ikke har været så god:

Mine egne estimater for årsagen:

  • Tidligere strategi lykkedes ikke. Ikke nok HW-agnosticisme sammenlignet med konkurrenterne. Xilinx-chips foretrækkes ikke bredt nok af OEMS.
  • Topledelsen blev udskiftet på grund af dette.
  • De forhandlede en aftale med Qualcomm om at få “hurtig adgang” til ~20 OEMS. Mest sandsynligt er vilkårene i denne aftale til fordel for Qualcomm.

Her må jeg påpege, at QC sandsynligvis arbejder med alle HW-agnostiske Tier2 DMS-udbydere. Smart var deres nye partner på CES2019:

Én ting er, at jeg ikke har et særlig positivt syn på Seeings ledelse… F.eks. kommer de her med en meget tvivlsom udtalelse om brancheanalytikeres viden. Ikke godt.

P. McGlone:

Redeye-analytiker, der dækker Smart Eye. Jeg har læst hans rapporter, og han har ingen idé om, hvad han taler om. Han forstår virkelig ikke, hvordan alt fungerer i OEM-branchen.

Kilde:

Også noget dårlig feedback fra tidligere medarbejdere. Dette er i modstrid med, hvad jeg har lært fra SmartEye.

September 2020:

“Forældet teknologi, der desperat forsøger at foregive, at den er verdensførende. Forfærdelig ledelse, der virker som om de bare forsøger at tjene penge, før virksomheden løber tør for penge. Hele forretningsplanen er bygget på håb, selvom det ikke har virket i de sidste 10 år.”

Kilde:

Mulighed:

Nu er situationen meget interessant. Det er en interessant tanke, at ved at have både SEYE og SEE i din portefølje kunne du have måske 80-90% af DMS-markedet.

Jeg forventer ikke, at SEE vil få stor succes i kommende “DMS-indkøb”, men det er muligt, at SEE har hurtig adgang til Qualcomm-integrerede køretøjer.

Hvis DMS-markedet udvikler sig hurtigt i 2021-2024, ville du sandsynligvis ikke skulle vente 4 år og stadig stå med 0% afkast som dem, der købte i 2016… meget interessant.

Dog virker den nuværende prisfastsættelse ikke så billig i forhold til 2023-estimater (P/E tydeligt over 40, EV/EBITDA over 30). Men der er et ret stort spring i 2024-estimaterne.

Du er velkommen til at kommentere :slight_smile:

19 Synes om

Det har jeg også tænkt over. I mange diskussioner har jeg ikke fundet en eneste mening, der har sat spørgsmålstegn ved ulemperne ved Qualcomm-aftalen.

Jeg har også tænkt over, hvordan man sælger til kunder gennem Qualcomm uden at deltage i en licitation? Man skulle tro, at bilfirmaer ønsker at udbyde selv den mindste ting/software, der kommer i bilerne nu og især i fremtiden, da de kommer i stigende grad.

Hvis Qualcomm sælger en samlet løsning, så er jeg faktisk ikke overbevist om, at det er deres egne produkter, de beregner dækning på, men snarere (desperate?) Seeing’s dækning, da de er en mindre aktør og afhængige af Q.

Ping @TheLongestShot

Angående den pressemeddelelse..

Nye oplysninger om DMS Kit-planen?

Kittet forventes at være tilgængeligt inden udgangen af dette kalenderår til brug af udvalgte Tier 1-leverandører og OEM’er i bilindustrien.

For mig ligner dette noget, som Cepia og SmartEye har leveret for længe siden…? Ved at være agnostisk

2 Synes om

Her er en af fordelene ved at optimere din kode til specifik hardware: den kan køre rigtig godt på den hardware, som nogle bilproducenter allerede har valgt.

Det kan tage et par år, før agnostisk software (Agnostic software) kører godt på det, der er ret anderledes hardware, som også understøtter Over The Air-opdateringer (Over The Air updates).

En del gode præsentationer at se.

3 Synes om

@Aston_Livingstone, her er datoerne for den næste udmelding:

https://twitter.com/Qualcomm/status/1336748693056352257?s=19

Sæt kryds i kalenderen! Vores Automotive Redefined: Technology Showcase-event finder sted den 26.-27. januar. @cristianoamon og @nakulduggal vil være værter for den 2-dages event, hvor vi dækker vores nyeste banebrydende bilteknologi og deler indsigt i branchens fremtid. https://twitter.com/Qualcomm/status/1336748693056352257/photo/1

4 Synes om

Nogle spurgte efter tal, analytikerrapporterne i det vedhæftede link er et godt sted at starte

https://www.seeingmachines.com/investors/analyst-research/

2 Synes om

Hvorfor tilføjes dette OTC-markedet og listes ikke på den rigtige børs?

2023:

  • Ser P/E > 40
  • Smart P/E 11.

kuva

23 Synes om

Der er en ret stor sikkerhedsmargin for SEYE, når man kun sammenligner disse tal :flexed_biceps:

6 Synes om

@T3r00 Seeing Machines er noteret på AIM-markedet på London Stock Exchange. Det er et rigtigt marked, men ligesom aktierne på de nordiske markeder, er ikke alle aktier på alle markeder tilgængelige på alle platforme

3 Synes om

Hmmm… Aktiekursen har været næsten den samme siden 2006.
Hvorfor?
Hvad er der galt med dette billede? Jeg synes, at SEE og Seye burde have den største markedsposition.
Kæmpe fald 2018-2020, hvad var årsagen? Investorer trætte af at vente på fortjeneste?
Kan du åbne dette for mig?
Hilsen Parre
Redigering:
Jeg er ny på aktiemarkederne, så jeg undskylder for dumme spørgsmål. Men da du ved så meget om SEE. Jeg forsøger at lære og se, om du kan sælge dette til mig :slight_smile:

Se markedsværdi 289 mio. euro
Smart markedsværdi 348 mio. euro

Det er ca. 20% forskel. Jeg tror, at begge har ca. 200 mio. dollars værd af nuværende dms-pipeline?

Det årlige adresserbare marked er ca. 1 mia. euro for 2024 og fremover?

1 Synes om

@Parre, prisstigningen skyldtes nyheder om en kontrakt med Ford (F-150-lastbilen, det mest solgte køretøj i USA og nummer to i verden) og rygter om en overtagelse.

Men i denne periode var der en verdensomspændende mangel på kondensatorer, hvilket forsinkede leveringen af vores flådeprodukt Guardian, lige da vi havde opskaleret den amerikanske salgsoperation.

Det er alt sammen løst nu. Hoveder rullede.

Guardian-enhederne har nu registreret
5.741.407.225 kilometer tilbagelagt
8.099.462 opmærksomhedsforstyrrelser registreret
153.621 træthedsinterventioner
(i de sidste 12 måneder)
https://www.seeingmachines.com/ for daglige opdateringer

For hver af disse opmærksomhedsforstyrrelser har vi optaget videoen. Disse sendes til vores centre i Canberra, Australien eller Tulsa, USA for analyse af begivenheden, og hvis relevant, kontaktes vognmanden, og de kontakter chaufføren. Det er tallet på 150k.

Vognmanden betaler et månedligt gebyr for denne service samt den indledende hardwarepris.

På grund af forsinkelsen med Guardian led vores pengestrømme, så rentabiliteten blev rykket tilbage flere år, og der var en ekstra kapitalrejsning. Det er det, der forårsagede den langvarige flade aktiekurs.

Jeg er glad for at kunne sige, at med vores seneste kapitalrejsning steg vores aktiekurs på grund af tilliden til at hente amerikansk finansiering ind.

EDIT: Guardian-begivenhederne bruges til træning af AI, så vi har et rigt udvalg af ekstremtilfælde, hvilket betyder, at vi har færre falske positive og kan fange flere reelle positive begivenheder.

Hvad var grunden til, at den tidligere CEO forlod stillingen? Hvad er hans andel i virksomheden? Er det virkelig ham, der troller på andre fora, f.eks. Telegram?

Jeg tror jeg postede det på det andet forum 7m aktier. Ja det var ham. Niveauet af fundraisen fik ham til at forlade

2 Synes om