God åbning, dejligt at se, at andre også har denne i porteføljen. ![]()
Jeg købte den selv sidste forår. Timingen var ikke helt perfekt, og derefter kom Q2-rapporten, og min investering er på nuværende tidspunkt stadig tabsgivende.
Men jeg har stor tro på den. P/E er ganske rigtigt høj her, men driften buldrer fortsat stærkt fremad. SDS (Software Defined Services) har allerede mange aftaler med store operatører (Zain, MTN osv.), og der kommer hele tiden flere til, og den nyligt offentliggjorte aftale med Vodafone er helt sikkert et meget vigtigt skridt: Den er økonomisk betydningsfuld, men frem for alt et stort udtryk for tillid fra Vodafone, når de starter deres drift i Oman. Dette kan give mange gode ting.
Man kan på ingen måde tale om en startup her; driften er allerede godt i gang, kundebasen er stærk, men driften er stadig i den indledende fase. Markedet er tilstrækkeligt, og der kommer hele tiden nye ordrer.
Q2-tallene var en lille skuffelse, men på den anden side er der stor forskel på kvartalerne, de skrider ikke frem i et jævnt tempo. Kursreaktionen var dog helt sikkert berettiget. Det positive er, at rentabiliteten stadig var på et godt niveau, især i betragtning af virksomhedsovertagelsen. Opkøbet af Riaktr virker også som et strategisk stærkt træk og vil naturligvis først vise sig fuldt ud i tallene fremover. Det ville selvfølgelig være rart at se toplinjen komme på rette spor i Q3, men med den hastighed, hvormed disse offentliggjorte ordrer falder ind, er jeg på lang sigt ikke særlig bekymret for dette.
Jeg skal på et tidspunkt opdatere mine prognoser for dette; det har fået for lidt opmærksomhed indtil nu, så indholdet af denne meddelelse er ret begrænset.
Men potentialet her er stort!