11. mar. 03:09 fantasymutt Har Fanteam planer om at tillade amerikanske spillere?
11. mar. 03:59 FanTeam Hej @Mutt. Ja, det arbejder vi allerede på og har gjort i et stykke tid nu. Vi håber at være i USA meget snart. Krydser fingre!
I artiklen er en af katalysatorerne fremhævet:
•Flyt notering eller opret anden notering i USA i 2021 eller 2022
(Det skal huskes, at den største ejer er en amerikansk hedge, som dog har exit i tankerne)
Det kan være ren gætteri, men det skal alligevel nævnes; på den anden side ville selv et par hundrede/tusinde nye amerikanske spillere ikke være skadeligt
God pointe! Konkurrencen er selvfølgelig på et helt andet niveau på den anden side af dammen, men man skulle mene, at der ville komme noget ud af det.
Efter min mening er der en stor forskel mellem DFS-konkurrencefeltet og andre væddemål eller hasardspil. Hvor spilleren i væddemål altid er imod virksomheden, så konkurrerer spillerne her mod hinanden, og hvis f.eks. Scout udvidede til Amerika, kunne amerikanere, der i lang tid har spillet DFS-spil, lugte en let fortjeneste i den nye aktør og mod nye spillere, som f.eks. ved pokerborde. I DraftKings ville jeg antage, at spillene er mere fyldte, og mindre lette penge er tilgængelige end i Scouts turneringer.
Lige præcis. Markedet i Amerika er så kæmpestort, at der nok skal falde noget af derfra uden den store indsats, og scout har forhåbentlig heller ikke til hensigt at gå i større konkurrence med de to giganter. Det kan også være, at der i fremtiden vil komme en b2b-kunde på den anden side af dammen, da skalerbarhed er en ret stor fordel for scout.
100x aktie. Nogen her sagde, at garantipuljer ikke “nogle gange” bliver fyldt. Garantipuljer blev ikke fyldt 90% af tiden fra 2017 indtil for nylig. Nu er der sket en fundamental ændring, og puljerne er begyndt at blive fyldt, hvilket ikke kun knuser tidligere driftsresultater og cash flows, men også giver tro på, at Fanteam/Scout også har et kundegrundlag, der ikke udelukkende spiller på grund af turnerings-overlayet. Dette var min største bekymring i de tidlige år. Turneringerne blev dengang faktisk dårligt fyldt, spillerne fik 20+% værdi pr. turnering, og de fleste deltagere var professionelle gamblere, der tankede 50+ hold pr. turnering på grund af dette overlay.
De nye aftaler cementerer Scouts monopolposition som Europas DFS-platform, og adgangsbarriererne i denne branche er vanvittigt store. Fanteam måtte i årevis tilbyde 20% overlay pr. turnering, mens de aggressivt voksede deres kundegrundlag, og en ny spiller ville skulle gøre det samme. Spillere søger hen til DFS, hvor puljerne er størst. Scouts platform kan ikke længere indhentes i Europa, af ingen.
I den kommende Premier League-sæson forventer jeg, at turneringerne systematisk bliver fyldt, og dermed en markant forbedring af kvartalsresultaterne.
Min portefølje er offentlig på Shareville under samme kaldenavn, hvis nogen mistænker pump & dump.
Jeg så selv den største ændring komme, da sporten genåbnede i september 2020. Måske havde en af operatørerne taget tjenesterne i brug på samme tidspunkt.
Administrerende direktør nævner også i interviews betydningen af puljernes størrelse i forhold til konkurrencen. Det er virkelig svært/dyrt for andre at udfordre, når selv Scouts bedste puljer tælles i millioner og ugentligt næsten 100.000. Dette skaber den nødvendige voldgrav.
Om skalering: Dafabet (filippinsk bookmaker) har også tilføjet matchup-produkter til deres sortiment efter Parimatch. Det er interessant at følge, hvordan bookmakerne tager disse DFS-relaterede spil til sig, f.eks. den nye “vakio” (pick’em jackpot) til deres produkter. Disse genererer derefter omsætningsbaserede indtægter til spejderne.
I Finland spilles vakio flittigt, selvom udbetalingen kun er 65%. FT’s vakio (udbetalingsprocent 75-85) er stadig kun tilgængelig på deres egen hjemmeside, og spilomsætningen har kun samlet beskedne 10.000 i løbet af et par måneder.
Denne video er fra september, men i den siger CEO’en, at de efter alt at dømme vil komme ind i USA via esport. Det lyder logisk, der er sandsynligvis mindre trængsel i den kategori.
I Brasilien kom man i gang med Betsson. Man roser selvfølgelig altid sin partner i disse situationer, men det lyder godt: “Its fantasy platform is undoubtedly the best and will prove to be hugely popular with our players in Brazil.”
Hey, ikke relateret til nyheden, men er der nogen, der har fundet en fornuftig/relevant diskussion om Scout på svenske fora? Avanzas forum er lige så stille som et VR-tog under en strejke. Det virker som om, at dette sejler lidt i mørke i nabolandet, hvis børs har mange spilvirksomheder.
Jeg har i hvert fald ikke fundet noget. Nogle døde Avaza-lignende startups her og der, men intet aktivt. Ingen analytikere følger heller ikke endnu. Twitter er også ret stille. Det har stadig brug for et par baggere for at begynde at tiltrække interesse
Jeg sendte en besked til GetBenchmark om virksomheden, lad os se, om de laver en analyse og omtaler virksomheden, jeg pinger, når de svarer! https://twitter.com/GetBenchmarkCo?s=20
Ellers ser Redeye ud til at være virksomhedens finansielle partner, men jeg mener ikke, de laver analyser af virksomheden. Men flere handler ind og handel, så vil synligheden helt sikkert forbedres
En interessant virksomhed og historie, som jeg også er en del af. Jeg mener, at iGaming-branchen generelt er ved et vendepunkt, hvor man skal overveje, hvor meget af den øgede spilaktivitet under corona-tiden, der er kommet for at blive. Især den øgede bevidsthed om e-sport nærer også denne type Fantasy Sport-spil.
Fanteams hjemmeside har en ny F1-turnering, der varer hele sæsonen, og når sæsonen starter, vil folk helt sikkert også begynde at satse på individuelle løb. Derudover er cricket et nyt spil i mine øjne. Deres eget odds-team er en utrolig fordel, da nye spil og serier kan oprettes på et øjeblik, hvis der er nok data til rådighed.
Som ATG-kunde er hestevæddeløb allerede tilgængeligt i filtrene, men der er endnu ingen spil. Der er også virkelig store penge i hestevæddeløb.
Hestesport er en interessant observation, det er helt sikkert relateret til ATG på en eller anden måde. Får at se, hvilket format de udvikler
Individuelle formel 1-løb var allerede tilgængelige sidste sæson, selvom de ikke var særligt populære endnu.