eSport og Gaming - fremtidens elitesport?

Jeg har ikke bemærket, at der allerede var et forum for dette emne, så jeg åbner nu en tråd for at se, om vi kan få en diskussion i gang, eller slet den, hvis der allerede er en, men jeg har overset den :slight_smile:\nInteressante aktier, der falder mig ind, er for eksempel det kinesiske Tencent Holdings Ltd., der ejer omkring 48% af det superpopulære Fortnite.

3 Synes om

{“content”:“Jeg håber, at tråden vil åbne op for nye perspektiver. Den første interessante information ville være en analyse af VanEck ETF’en, da min egen vurdering er, at forretningen stadig er for spredt på dette tidspunkt. Tencent og AMD er hovedsageligt de mest åbenlyse individuelle aktører.”,“target_locale”:“da”}

2 Synes om

Jeg så, at VanEck ETF’en har op til 5% årlige omkostninger. Jeg håber, at der i fremtiden vil være fonde eller ETFer med lavere omkostninger relateret til emnet :upside_down_face:

1 Synes om
2 Synes om

{“content”:“En god tilføjelse til VanEcks EFT (ESPO) er efter min mening også NVIDIA. Nvidias grafikkort har i lang tid været de bedste, og der er endnu ikke den samme konkurrence, som der er på processorsiden (Intel vs. AMD).\n\nGaming og relaterede aktiviteter er øget betydeligt i de seneste år, og kvinder er også begyndt at spille mere og mere.”,“target_locale”:“da”}

1 Synes om

Det er vigtigt at huske, at gaming-delen ikke er en særlig væsentlig faktor i Nvidias/AMD’s produkter.

2 Synes om

Jeg har fulgt VanEck ETF’en i et par måneder nu, før krisen. Store udsving i begge retninger, men AMD er med en stor vægt, og var NVIDIA også? Den falder, men på dage med stigning er den blandt de bedste, jeg følger. De høje omkostninger indikerer netop markedets fragmentering, fordi branchen stadig er under opbygning, og der vil sandsynligvis komme fusioner. Er der en enkelt enhed, der vil begynde at dominere denne konkurrence? Volumen for VanEck er stadig lille, men den kilder tydeligvis mange, så jeg kunne snart hoppe med på vognen…

2 Synes om

Lige præcis derfor har jeg ikke trykket på køb-knappen endnu. Man kan også købe dem separat og udnytte dips…

1 Synes om

Er der nogen, der ved, om der er andre rigtige esports-virksomheder på børsen end Modern Times Group og Astralis? Selv for disse kommer lidt over halvdelen af MTG’s omsætning fra andet end esports…

1 Synes om

{“content”:“Jeg har selv fulgt og overvejet den VanEck sidste år, da der ikke rigtig er kommet gode alternativer, og nu fra starten af året har jeg købt et par stykker om ugen takket være OP’s gratis ETF-handelskampagne. Med den har jeg kunnet sprede mine investeringer pænt over tid, da der har været meget udsving.”,“target_locale”:“da”}

1 Synes om

Astralis er efter min viden det eneste børsnoterede hold lige nu. Enthusiast Gaming Holdings Ltd har tilsyneladende også ejerskab eller et samarbejde med Lumonisity Gaming. Ret mig, hvis jeg tager fejl :thinking:

3 Synes om

VanEcks ETF-udvikling ser ret legitim ud. Nu overvejer jeg, hvorfor jeg ikke skulle investere mine penge i den :thinking:

2 Synes om

Prospektet og Nordnet angiver omkostninger på 0,55%, hvilket er gennemsnitligt for en lidt mere speciel ETF.
http://doc.morningstar.com/document/12e684c1c9096e4b5ebe1143e86ba477.msdoc/?clientid=nordnet&key=b3a3825282b90bac

1 Synes om

Moden Times Group (MTG) har taget et stort spring efter at have annonceret købet af mobilspilfirmaet Hutch Games. Her overvejer jeg, om det nu ville være tid til at afhænde positionen med +100 % fortjeneste, det føles som om værdiansættelsen måske er løbet fra realiteterne, og at man senere måske kan komme tilbage om bord til en mere moderat pris… Er der andre, der har aktien i porteføljen?

EDIT: Lad mig også nævne, at jeg anser en købspris på ca. 30x EBIT for at være ret høj…

1 Synes om