Scanfil - Kontraktstillverkare som portföljfyllnad

Scanfil fick en ny ekonomi- och finansdirektör i Iiris Heiskanen :slight_smile:

Scanfil Abp Börsmeddelande 13.5.2016 kl. 20.00

Iiris Heiskanen utses till ny ekonomi- och finansdirektör för Scanfil

Iiris Heiskanen (ekon. mag.) har utsetts till ekonomi- och finansdirektör (CFO) för Scanfil Abp från och med den 13 maj 2026. Hon började på Scanfil i början av 2025 med ansvar för koncernens rapportering och skattefrågor. Innan dess arbetade Heiskanen som ekonomi- och finansdirektör på Abloy Oy samt i andra betydande ekonomiska ledningspositioner inom ASSA ABLOY-koncernen.

“Jag är glad över att kunna meddela utnämningen av Iiris till Scanfils ekonomi- och finansdirektör”, säger Scanfils VD Christophe Sut. “Hennes energi, djupa förståelse för redovisning och finansiering samt högt ställda mål gör henne till den idealiska personen för denna roll. Iiris har visat sin beredskap att avancera i karriären och anta denna nya utmaning som Scanfils CFO. Jag gratulerar henne till denna betydande utnämning.”

“Jag vill också tacka Kai för hans insatser för Scanfil. Han har varit den drivande kraften bakom förnyelsen av Scanfils ekonomifunktioner. Under de senaste 10 åren har han byggt upp ekonomifunktioner för Scanfil som gör det möjligt att lämna över stafettpinnen till en kollega. Jag önskar honom allt gott i framtiden”, säger VD Christophe Sut.

I och med förändringen ersätter Iiris Heiskanen Kai Valo som medlem i koncernens ledningsgrupp.

1 gillning