Jeg har overvejet spørgsmålet i overskriften, og nu turde jeg åbne en tråd om emnet.
Jeg har læst mange tråde på forummet og undret mig. Mange har umådeligt store porteføljer i euro. Fra titusinder til hundredtusinder. Det er en god ting i sig selv, og tillykke til jer!
Det, jeg undrer mig over, er, hvor I har fået jeres startkapital fra? Der er sikkert mange forskellige historier. Nogen har lagt penge til side fra deres løn i årevis, årtier. Nogen har vel investeret arvede penge? Er der nogen her, der er lykkedes med at vokse deres portefølje til titusinder, for eksempel som månedlig opsparer i fonde? Eller er det sket med så fantastisk held (eller dygtighed), at en investering på tusind euro er skudt i vejret til ti tusind?
Min egen portefølje er vokset fra nul til et par tusind euro på 8 måneder. Så hvis jeg fortsætter på samme måde, ville jeg også have en portefølje på ti tusind euro om 3-5 år, HVIS tingene går bare nogenlunde. Alligevel undrer jeg mig over f.eks. indlæggene i ‘Købte/solgte’-tråden, hvor folk fortæller, at de har købt og solgt for tusinder. Selvfølgelig kan alle skrive hvad som helst på nettet. -Jeg købte 5000 stk. Nokia. Jeg tror dog ikke, at mange gider at snakke for sjov, men mon ikke det meste er sandt.
Jeg handler med tiere og hundreder. Med det, jeg kan lægge til side fra min løn.
Misforstå mig ikke. Jeg er ikke misundelig på den måde, eller føler at tingene er forkert, uretfærdigt eller lignende. Nej. Det handler det ikke om. Det handler om ægte nysgerrighed og undren.
Hvordan skabte *