RevolutionRace – Naturen är vår lekplats

Det förra kvartalet gick utmärkt för RevolutionRace, även om friluftsvädret inte gynnade den perioden på i stort sett någon av RR:s försäljningsmarknader. VD Fischbein berättade att bolaget älskar kyla, eftersom det har en positiv effekt på efterfrågan. Jag tänker också att kyla ökar det genomsnittliga ordervärdet när kunderna väljer vadderade byxor och vinterjacka istället för fleece. Den viktigaste försäljningsmånaden för den här perioden är den nuvarande mars månad, och även om den kyla bolaget älskar har avtagit, och det i synnerhet i Centraleuropa har varit väldigt vårlika och till och med somriga temperaturer, så har friluftsvädret varit mycket bra även denna månad. Den långa köldperioden i Nordeuropa under januari–februari och det goda skidvädret i Centraleuropa verkar ha påverkat intresset för RevolutionRace. Jag kom inte åt att hämta besöksstatistik från Similarweb, men jag bad Copilot göra en jämförelse av Google-sökvolymer mot föregående år, och dessa siffror ger god anledning till optimism gällande försäljningen för det här kvartalet.

Rekryteringarna till butiken i Haparanda pågår och butiken förväntas öppna under våren. Förhoppningsvis kommer många resenärers skidresor till Lappland att gå via butiken i framtiden.

2 gillningar