Revenio som investering

Kan Revenios köptryck lugna ner sig lite! :astonished: Precis när jag lugnt och belåtet njöt av landsbygden från min stora och trygga Reve-hög, började högen att växa okontrollerat och min balans vacklade. Jag borde förstås inte klaga, men den här överdrivna hypen gör mig nervös…

Ja, det är det. När kursen bara stiger så euforiskt, är det hypen som sväller upp den? Och investeringsnerven börjar redan klia att man borde börja sälja av en del när kurssvullnaden börjar bli överdriven. Bördan av en lyckad investering, ack, vi…

1 gillning

RSI börjar närma sig 90, vilket skulle tyda på överköpt. Jag följer med intresse hur den RSI-siffran kan utnyttjas i det här fallet. Jag håller dock kvar vid mina positioner.

Om taket inte riktigt vill sälja.

1 gillning

Det finns vissa aktier som man börjar känna att man inte borde manipulera.

Trump twittrar, Revenio, och Talenom, förmodligen de mest defensiva bolagen på börsen, båda ner 5%.

3 gillningar

Hallå! Här efterfrågades en omfattande rapport, den är för närvarande under arbete och kommer troligen efter Q2-rapporten, så att vi får lite mer insyn i CenterVues siffror. En omfattande översikt av den nya helheten är på gång.

15 gillningar

Man skulle kunna tro att Centerviews representation på USA:s andra kust skulle möjliggöra åtminstone försäljningen av Icare där, eftersom det förmodligen är en ganska lättsåld produkt.

Försäljningen i USA borde ha goda synergier. Vissa av de oberoende “representanter” som Icare använde sålde redan både Icaren och CenterVues produkter.

5 gillningar

Jag tycker att resultatet var exemplariskt och verkade till stor del motsvara förväntningarna, förutom rörelseresultatet, där vi uppenbarligen har högre kostnader än förväntat på grund av förvärvet. Det justerade resultatet var dock bra. Dessutom verkar omsättningsprognosen ha stigit, men rörelseresultatet förväntas ha mjuknat något från starkt till bra. Har hoppat tillbaka in i spelet.

1 gillning

Jag köpte också lite till. Jag fick en särskilt bra känsla av att VD:n berömde personalen för att de stod bakom företagsköpet och att arbetsivern var hög. Ett internt handbromssystem skulle med säkerhet dra upp integrationskostnaderna och ned synergierna. Det här är ju inte gratis, men det passar bra in i min plan att tanka defensiv tillväxt i en långsiktig portfölj.

2 gillningar

Håller med. Jag har följt det här ett tag och ibland tagit små vinster när det sjunkit under 19 euro, men nu kunde jag fundera på ett längre innehav, när marknaden är som den är. Passar bra bredvid Novo Nordisk som ett andra läkemedelsföretag… :+1:

Men var är Inderes kommentar om resultatet? Resultatet kom redan klockan 9, och ingenting, inte ens en tweet, om det. Allt annat struntprat däremot… Revenio är fortfarande i modellportföljen, så man skulle tro att det är intressant.

8 gillningar

Varsågod!

8 gillningar

Jag hann själv bli orolig när Inderes-rapporten inte kom. Jag var tvungen att göra ytterligare köp med mina egna hjärnor.:grinning_face:

Jag kan knappt vänta med att bläddra igenom den nya omfattande rapporten.

5 gillningar

Vad är det som blir obegripligt? Varför -5% i intäkter?

{“content”:“Detta fastnade i halsen på mig:\n\nPå grund av förvärvet av CenterVue förväntas Revenions omsättning öka mycket kraftigt. Koncernens engångskostnader för förvärvet, justerat för engångskostnader, förväntas vara på en bra nivå.\n\nDen tidigare finansiella vägledningen för 2019, publicerad i samband med bokslutskommunikén den 14 februari 2019, var: Omsättningen förväntas öka kraftigt från föregående år och lönsamheten förväntas förbli på en stark nivå.\n\nSå omsättningen ökar mycket bra, men marginalen minskar? I euro blir det naturligtvis mycket kvar på sista raden, men tummas det på marginalerna?”,“target_locale”:“sv”}

Här är Robbinis intervju:

3 gillningar

Robins leverans var så tydlig och om VD:arna skulle tala på samma sätt, så skulle man få ut så mycket mer av intervjuerna!

6 gillningar

Precis som för många företag är vägledningens informationsvärde detsamma som en meteorolog skulle ge nu en prognos om att temperaturen kommer att förbli över noll i morgon :expressionless:

Uppdaterade prognoser finns på företagssidorna, CenterVue verkar ha en högre omsättning än min tidigare uppskattning, vi började med en ganska försiktig prognos efter förvärvet. Det är bra att notera att CenterVue (EBIT >20 %) inte har en lika stark lönsamhetsprofil som Icare (EBIT ~35 %), så förvärvet kommer att späda ut marginalerna något på koncernnivå, vilket kan förklara den mjukare formuleringen. Vår prognos för 2019 års justerade rörelsevinst är 28,5 %, jämfört med 33,3 % 2018. Starka siffror hur som helst :+1:

9 gillningar

Har Revenions företagsrapport inte förverkligats än? Det skulle vara intressant att få lite perspektiv på det…