Ja det er der, det har jeg prøvet at forberede mig på her med nye data.
Baseret på pro forma-tallene så nøgletallet for mig ud som forventet. H1’26 er stadig svær at tyde, men 2025.
[quote=“Temew, post:2978, topic:1256”]
Skyldes det de gamle finansieringsstrukturer eller hvad, da finansieringsomkostningerne var ret store, men alligevel.
Finansieringen bliver dog lagt om, så disse har ikke den store betydning. Der er sandsynligvis også omkostninger her relateret til valutakursudsving (som hos Revenio). Det kan betale sig at fokusere på driften.
\*\*\*\*
Generelt om Q2-tallene i al hast: I praksis var det den "gamle Revenio", der skuffede på indtjeningstallene. To ting: manglende omsætningsvækst og faldende bruttomargin. De rapporterer det ikke direkte, men fortalte:
"I løbet af kvartalet forblev den gamle Revenios omsætning på sidste års niveau."
"Bruttomarginprocenten i andet kvartal var 64,7 (72,6) %. Faldet skyldtes en udvandingseffekt fra Visionix på ca. 2 procentpoint samt en svækkelse på ca. 5 procentpoint i Revenios forretning, som blandt andet skyldtes forhøjede toldsatser og stigninger i enhedsomkostningerne på elektroniske komponenter."
Visionix' "måned" så ud til at være nogenledes som forventet, men der er sandelig stadig meget at grave i. Jeg gider ikke kommentere mere her i løbet af dagen, rapporten kommer til alle investorer på samme tid.