Revenio som investering

Jeg har været aktionær i Revenio i rigtig lang tid, men i dag er vægtningen i min portefølje ret lille – og det er ikke helt tilfældigt.

Casen føles som om, den stamper i vandet. Der er vækst, men ikke den slags, som denne historie burde producere. Man forventede tydeligvis mere af HOME-familien, og AI er i hvert fald ikke endnu blevet en konkret indtjeningsdriver, selvom der investeres tungt i det.

Værdiansættelsen begynder at være ret moderat, hvilket gør den til lidt af en “mellemvare”: downsiden ser ikke stor ud, men en tydelig driver for en bedre udvikling mangler.

Opkøb kunne være en måde at accelerere væksten på, men jeg ser dem ikke som strengt nødvendige – og eksekveringsmetoden har stor betydning. Deals finansieret over balancen ville være klart mere attraktive end at betale med aktier ved den nuværende værdiansættelse, selvom sidstnævnte også har sine sider (bl.a. en let udvanding af ejerskabet).

Bull-casen læner sig stadig op ad, at de nuværende produkter skaleres bedre, og at AI for alvor begynder at kunne ses i tallene. Indtil videre er dette dog mere en forventning end et bevis. En lille option er også, at de samme sælgere kunne sælge mere, men det er der ikke rigtig belæg for.

Min mavefornemmelse lige nu:
godt selskab, men historien har brug for konkretisering. Værdiansættelsen begynder at være interessant, men det er endnu ikke grund nok til at øge vægtningen.

29 Synes om