Relais - Serieforbinder på køretøjers efter

Jeg tænkte selv på at være med med hurtig gevinst for øje. Jeg tror, at emissionen vil blive overtegnet, og jeg får kun en del af det, jeg tegner.

Min egen holdning er, at vi nu skal sætte det på børsen til en billigere pris, så det bliver solgt. Jeg kan lide bestyrelsens sammensætning. Karo Hämäläinen har kommenteret dette på Twitter. Overskuddet er i orden, der er rigeligt med kunder, og vi er ikke afhængige af kun én, og produktsortimentet er bredt. Det dårlige her er vareomsætningen. Jeg ser den største vækstdriver i Baltikum på grund af køretøjers levetid.

Efter at have set pressekonferencen vil jeg træffe en beslutning. Måske tør ingen fortælle, at de vil investere deres penge i dette selskab?

1 Synes om

Jeg er på en eller anden måde lidt doven med denne udstedelse. Jeg har endnu ikke fundet den særlig interessant. Det er nok, hvis porteføljen indeholder 1-2 virksomheder uden konkurrencefordel (jeg har Kamux). Jeg ønsker ikke at øge deres vægt for meget, selvom investeringscasen nok er ret god til denne noteringspris.

4 Synes om

{“content”:“Hvad betyder selskabets vedtægters indløsningsklausul §10? Er det virkelig sådan, at hvis jeg sælger aktierne, har selskabet eller andre aktionærer forkøbsret, og kun til 3/4 af prisen?”,“target_locale”:“da”}

Videoen er set, og jeg er hoppet med på udbuddet. Selvfølgelig med hurtige gevinster i tankerne. Jeg tror, at værdiansættelsesforskellen vil udlignes med det samme på den første børsdag sammenlignet med andre, altså en stigning på omkring 10 %. Dette er naturligvis min egen spekulative analyse baseret på Erkki’s investeringsforskning.

Jeg tvivler mest på de synergieffekter, som virksomheden søger gennem virksomhedskøb. Jeg mener, der endnu ikke er beviser for dette. Bliver udbuddet afbrudt i morgen? Det må tiden vise…

Hej, der er tale om en klausul, der er ved at blive fjernet fra selskabets vedtægter. På side 130 i noteringsprospektet står der, at generalforsamlingen den 18. september 2019 har fjernet klausulen fra vedtægterne, og fjernelsen vil blive registreret i handelsregistret i forbindelse med udstedelsen af nye aktier. Venlig hilsen, Erkki

2 Synes om

Okay, noteret.
I dag kommer der nok en meddelelse om overtegning. Det virker som en stabil sag. Ikke en raket, men en stabil opadgående bevægelse. Har tænkt mig at følge med og købe mere over tid.
Men der har været en del snak om dette i medierne og på fora. Er hypen omkring børsintroduktioner ved at forsvinde?

Det her var et svært sted. Jeg var ikke rigtig begejstret for virksomheden, men jeg besluttede alligevel at tro på, at aktiekursen ville være billig og tegnede det mindste antal. Vi får se, hvad der sker.

1 Synes om

Samme, jeg havde svært ved at træffe en beslutning. Jeg sprang det selv over.

2 Synes om

{“content”:“Jeg synes, at dette har lidt de samme træk som Aallon Groups emission. Der er vækst, der foretages virksomhedskøb, en defensiv og kedelig branche osv. Jeg tror, at kursen har mere pres opad nu, hvor defensive, profitable virksomheder er i trend. Jeg tegnede en lille andel.”,“target_locale”:“da”}

2 Synes om

Der er endnu ikke kommet en meddelelse om, at udbuddet er blevet suspenderet. Eller nej, lad os vente et par timer for at se, om der kommer en meddelelse ved slutningen af dagen

Dette betyder blot, at papirerne ikke er gået som varmt brød

3 Synes om

Jeg læste også brochuren lidt mere detaljeret igennem

“En moderat organisk vækst forventes at fortsætte, især i Finland på grund af normale sæsonudsving, mens virkningerne af ændringer i kundestrukturen, herunder ændringer forårsaget af Huzells’ ledelse i 2018, forventes at påvirke de samlede forretningsvolumener i Sverige lidt.”

Den slags ting vil jeg helst ikke se. Virksomheden har investeret kraftigt i Sverige, og det er tydeligt, at der er en smule problemer med nye opkøb der. Når der er problemer, udvikler resultaterne sig ikke som ønsket, og selvom man investerer lidt mere, forsvinder problemerne måske ikke lige med det samme.

Et helt klart problem, som alle der deltager i udbuddet, bør være opmærksomme på. Forhåbentlig er der ikke noget mere mærkeligt nu, og tingene bliver ordnet, men indtil videre følger jeg med fra sidelinjen.

1 Synes om

Antitetisk gik ikke igennem med det samme. Det er nok unødvendigt at forvente betydelige hurtige gevinster sammenlignet med mange tidligere børsnoteringer, hvor efterspørgslen har været på et højere niveau.

7 Synes om

Så på åbningsdagen kan du samle nogle sedler, mens du får dem billigt… :popcorn:

5 Synes om

Det tog godt nok lang tid at informere om

Er det således en forudgående profit advarsel vedrørende Sverige, bagt ind i brochuren? I det mindste kan der ikke rejses tiltale efterfølgende, da informationen om faldet i forretningsvolumen var tilgængelig ved nøje læsning. Kundestrukturen er altså ændret, efter at Huzells’ ledelse er ændret? Flere spørgsmål opstår, når noget bliver fortalt, men man ikke ønsker at give mere detaljerede årsager.

Er det forresten første gang i Helsingfors nogensinde, at en IPO afbrydes så sent på aftenen? Der er åbenbart febrilsk tænkt over, om udbuddet skulle fortsætte, det blev besluttet at afbryde og gå ind i næste torsdags åbning med en lille overtegning. Firmaets start på børsen ser ikke særlig god ud, når næsten alle åbenbart får flere aktier, end de ønskede.

2 Synes om

Øh. Hvordan kan man få flere aktier fra et udbud, end man har angivet i tegningsforpligtelsen?

1 Synes om

{“content”:“Jeg er mest skeptisk over for Sverige. Det er lidt uklart, hvad den ændrede kundestruktur, du nævnte, efter ledelsesskiftet, betyder? Hvis der er problemer på organisationsniveau eller med efterspørgslen i Sverige, vil de planlagte virksomhedskøb tilføje en betydelig smag til suppen”,“target_locale”:“da”}

{“content”:“Mange tegner flere aktier, end de ønsker, i den forventning, at udbuddet overtegnes, og de ikke får tildelt så mange aktier, som de har tegnet. Hvis overtegningen kun er lille, kan de ende med at få flere, end de havde ønsket.”,“target_locale”:“da”}

3 Synes om

Du har ret. Langt fra alle har måske gjort det, men nogle har måske forberedt sig på at få det, de tegnede sig for. Det ville være interessant at vide, hvor stor en del der havde forventet en betydelig overtegning. Nu forbliver det nok en gætteleg.