Sejouren blev till slut ganska kort: Sisäpiiritieto: Raisio Oyj:n toimitusjohtaja Pasi Flinkman siirtyy toisen yhtiön palvelukseen | Kauppalehti
Raisio Abp:s verkställande direktör Pasi Flinkman har meddelat att han går vidare till en anställning hos ett annat bolag. Flinkman fortsätter i rollen som verkställande direktör fram till november eller tills en ny vd har utsetts. Raisios styrelse har omedelbart inlett rekryteringsprocessen för en ny verkställande direktör.
“Jag vill tacka Pasi Flinkman för det goda arbetet hos Raisio. Flinkman har förnyat Raisios verksamhet och förbättrat Raisios lönsamhet på ett berömvärt sätt. Baserat på dessa resultat har Raisio goda förutsättningar att fortsätta det målmedvetna genomförandet av sin strategi”, konstaterar Arto Tiitinen, styrelseordförande för Raisio.
“Jag vill tacka hela Raisios personal samt våra kunder för samarbetet och förtroendet. Tillsammans har vi stärkt bolagets resultatförmåga, främjat genomförandet av strategin och byggt en mer konkurrenskraftig grund för framtiden. Jag önskar Raisio framgång även i framtiden”, säger Pasi Flinkman.
Allt gott i fortsättningen @pasi.flinkman !