God morgon!
The Federal Reserve System, det vill säga FED, publicerar idag sitt räntebesked klockan 21.00 och i den här tråden kommer Economist at Inderes @Marianne_Palmu att guida oss genom detta drama. Olika sakliga tankar, kommentarer och frågor som ger mervärde är mycket välkomna. ![]()
Här finns länkar till olika trådar där du kan posta meddelanden som inte nödvändigtvis passar i den här tråden.
- Lättsammare inlägg hit:
https://keskustelut.inderes.fi/t/inderesin-kahvihuone-osa-8/ - Kursfluktuationer kan man förundras över i tråden nedan:
Frågor, förskräckelse och pepp gällande kurser och deras rörelser - tråden (Del 3) - Dagens huvudlösa börsrörelser kan man fördöma här:
Börsens dagliga rörelser och korrigeringar (Björnidet & Tjurfäktningsarenan) - INVESTERINGSmemes hit:
https://keskustelut.inderes.fi/t/inderesin-sijoitusmeemiketju/
Innan kvällens händelse lönar det sig att läsa den makroöversikt som Marianne skrev igår:
Ställ ett larm på mobilen och var på plats här senast klockan 20.55, även om man förstås hinner med även lite senare.
Välkomna! ![]()

