Porch Group Inc. - BBC platform i ejendomsbranchen

Lad os åbne en tråd for en interessant, finansielt stærk vækstvirksomhed via en (SPAC) udbud.
Porch Inc er en virksomhed, der leverer softwaretjenester, hvis strategi er at forbinde boligbyggere, flyttefolk og alle boligejere, der har brug for tjenester, med virksomheder, der tilbyder tjenester. Virksomhedens software bruges i øjeblikket af 10.000 virksomheder. Porch Inc fusionerede med PropTech Acquisition Corp., hvor PropTechs ejere godkendte fusionen næsten enstemmigt. Væksttallene er ret voldsomme, og likviditeten er i orden efter udbuddet. Aktien handles efter min mening billigt på markedet, og dette er en god sag i mange år fremover. Nedenfor er nogle links

https://www.geekwire.com/2020/porch-makes-stock-market-debut-raising-322m-fuel-ambitions-home-services-technology/
https://www.investing.com/news/stock-market-news/point72-asset-management-established-new-holdings-in-porch-group-inc-2380454

11 Synes om

Flere fremtidsudsigter:

1 Synes om

@Perttu_Hamalainen
Tak for den gode start, jeg må sætte firmaet på min overvågningsliste og undersøge det nærmere. Det er en interessant og voksende branche.

De er meget afhængige af boligkøb, så jeg må undersøge de amerikanske arbejdsløshedstal og boligsalget.
“Porchs forretning “tog et betydeligt slag”, da pandemien næsten frøs boligkøbet i den tidlige del af året, før det genoprettede sig med boligmarkedet i anden halvdel af året, sagde Ehrlichman.”

Der er mange firmaer som brugere, mon alle er på en betalt licens? Hvor stor en del af licenserne tilhører betalende firmaer?
“Porch har opbygget markedsandel inden for software og hjemmeservice gennem en række opkøb i de seneste år. De siger, at omkring 11.000 virksomheder bruger deres software, der tilbydes gennem Porch-mærker som HireAHelper og Inspection Support Network.
Under deres nye forretningsmodel kan virksomheder betale løbende gebyrer for at bruge softwaren, eller de kan bruge softwaren gratis, hvis de accepterer at give Porch adgang til oplysninger om boligkøbere.”

Er data virkelig så værdifulde?
“Den indledende investorpræsentation for PropTech-fusionen beskrev dette sidstnævnte scenarie som virksomhedens foretrukne mulighed. Kunder, der deler data, er seks gange mere værdifulde for Porch, end hvis de betalte for softwaren, ifølge præsentationen.”

Det er en interessant sag.

2 Synes om

Her er en kronologisk beretning fra virksomhedens hjemmeside. Den giver et billede af virksomhedens idé.

1 Synes om

Lidt om omfanget af det marked, det drejer sig om:
Det amerikanske marked for hjemmeservice er over 500 milliarder værd.
Hvis Porch Group lykkedes med at være formidler på 4% af markedet, med en kommission på 5% (hvilket vel kan betragtes som ret rimeligt), ville omsætningen være 1 milliard. Med den nuværende markedsværdi ville P/S altså være 1.
Selv med 2% markedsandel ville P/S kun være 2.

{“content”:“Jeg havde selv PTAC i min portefølje i pre-merger tiden, og den forsvandt derfra med et ±0 resultat inden for en uge. Jeg spekulerede længe på, hvordan et amerikansk SaaS-firma ikke tog fart, men i stedet krøb rundt om $10 i månedsvis. \n\nJeg endte med selv at lægge stor vægt på Glassdoor anmeldelserne, som ikke gav et særlig flatterende billede af virksomheden. Jeg må nok vente på FY20 decket og evaluere igen.”,“target_locale”:“da”}

1 Synes om

Tak @Perttu_Hamalainen for åbningen. Dette er en interessant sag, som gik helt under min radar i SPAC-markedet.

Jeg er interesseret i platformøkonomien, primært på grund af dens skalerbarhed og vækstmuligheder.

Porch ser ud til at tabe en masse penge, i hvert fald ved første øjekast. På grund af Covid-19 ser 2020 muligvis endnu værre ud. Desuden vil tallene som en officiel offentlig virksomhed for 2020 blive offentliggjort, hvorefter man bedre kan få fat i det.

Jeg fandt ikke finansielle data direkte på virksomhedens hjemmeside, jeg måtte grave i SEC-arkiverne.
SEC-arkiverne på hjemmesiden er for Proptech, hvis jeg så rigtigt.

Jeg vil følge det med interesse og ser frem til FY2020 og virksomhedens prognoser for fremtidige udsigter. :+1:

PRCH har forresten udviklet et godt supportniveau omkring $13 :wink:

@Nalle2 kom først :grin:

2 Synes om

Tillykke til alle, der troede på min opdagelse. Ret god buzz i pre-market.

Porch Group accepterer at overtage Homeowners of America, V12 for 122 millioner dollars; hæver 2021 salgsprognose til 170 millioner dollars

Porch Group (PRCH) afslørede sent torsdag fire strategiske opkøb for at styrke sin platform for hjemmeservicevirksomheder og husejere, udvide sit amerikanske samlede adresserbare marked med næsten 100 milliarder dollars til mere end 320 milliarder dollars.

Virksomheden har accepteret at overtage Homeowners of America, en administrerende generalagent og forsikringsselskabshybrid med tilbagevendende salg. HOA har licens til at operere i 31 stater, hvilket positionerer det til landsdækkende ekspansion som en del af Porch.

Porch overtager V12, en Software-as-a-Service (SaaS) marketing- og dataplatform med værktøjer til at hjælpe brands med at forbinde med forbrugere på vigtige købsbeslutningspunkter, såsom flytning. V12’s kundebase genererer omkring 90% tilbagevendende eller genkommende omsætning.

Porch overtager HOA og V12 for tilsammen 122 millioner dollars. Dens to andre opkøb er PalmTech og iRoofing.

Med disse opkøb hævede Porch sin omsætningsvejledning for 2021 til 170 millioner dollars fra 120 millioner dollars, sammenlignet med markedsprognoser på 120,1 millioner dollars baseret på et enkelt analytikerskøn. Virksomheden sagde, at foreløbige data viser, at salget forventes at overstige 72 millioner dollars i 2020, et år hvor virksomheden ser sit nettotab ligge mellem 53 millioner dollars og 55 millioner dollars.

Pris: 15.93, Ændring: +0.75, Procentvis ændring: +4.94

Jeg tilføjede selv en smule mere til stigningen i går.

1 Synes om

Fra internettets vidunderlige verden fandt jeg dette:

“Vi forventer, at boligsalget i 2021 vil ligge 7,0 % over 2020-niveauet, efter en mere normal sæsonmæssig tendens og opbygning af momentum i løbet af foråret, og opretholdelse af tempoet i andet halvår. Mens boligsalget forventes at miste noget momentum i de sidste måneder af 2020, skaber den mindre end normale sæsonmæssige afmatning en højere aktivitetsbase i starten af 2021, som stort set opretholdes i første halvår. Efterhånden som vacciner mod coronavirus bliver bredt tilgængelige for offentligheden, og den økonomiske vækst afspejler genoptagelsen af mere normale mønstre for forbrug, vil boligsalget stige endnu mere i andet halvår.”

Tak igen til @Perttu_Hamalainen for dette fund.
Jeg hoppede med på vognen lige i rette tid, og jeg har set, at der er en ret bred positiv købsanbefaling og et kursmål på omkring 24 dollars. Jeg gik desværre ind med en lille andel, men jeg må nok tilføje mere.

Branchen er voksende, og virksomheden har en solid base. Den største risiko, jeg ser, er stigende arbejdsløshedstal og en mulig “afkøling” af boligmarkedet, indtil coronaen aftager i USA. Folk køber ikke boliger, hvis der er usikkerhed om fremtiden.

1 Synes om

Med Anna ser det ud til, at kassen er i orden, så længe de ikke bliver for begejstrede for at shoppe. Min egen position er heller ikke særlig stor. Jeg må nu følge den generelle stemning og tilføje, hvis denne ret åbenlyse trussel om, at boblen brister, forsvinder. På den anden side er dette ikke et egentligt HYPER-papir.

En anden nyhed: de samme 4 opkøb og indblik i Porch Group Inc.'s aktiviteter. Essentielt er det at få nye kunder ind i registret og dermed nære omsætningen. Sagen ser bedre og bedre ud. Fokus på vækst er virkelig aggressivt, forhåbentlig på et bæredygtigt grundlag.
https://www.geekwire.com/2021/newly-public-porch-makes-4-acquisitions-122m-discloses-larger-expected-loss/

1 Synes om

DA. Opdateret 15. januar efter opkøb:

1 Synes om

Tak @Perttu_Hamalainen for at du gider grave disse frem. Der har været gode købsmuligheder i et stykke tid nu. Jeg venter selv på kvartalsrapporten og køber måske mere derefter. Alt i alt er dette virkelig en vanvittigt interessant sag. Vi får se, vi får se, som lægen ville sige.

1 Synes om

Det er mere meningsfuldt at investere i disse virksomheder, der ikke tiltrækker et så stort publikum. Du får lov til at følge væksten fra starten. Jeg har 5 virksomheder i min portefølje, der er under radaren. Idéen er også god, synes jeg. Fra Finland kan det være svært for mange at forstå brugen af mange tjenester i USA. I Finland gør man mange ting selv, og en sådan tjeneste ville ikke vinde indpas. I USA er folk vant til at bruge tjenester betydeligt mere. Derudover flytter de betydeligt oftere. Mange gange betyder det et skift af stat, og tingene er ikke så klare. Jeg synes, at disse punkter er kernen i denne sag.

5 Synes om

Essensen af denne sag er godt opsummeret. Hertil kommer, at ejendomsmæglerbranchen er stærkt konkurrencepræget på dette kontinent, og folk har holdt fast i “deres egen” mægler. Jeg forstår, at virksomhedens platform gør det lettere at sammenligne mæglere og også gør mæglernes arbejde lettere.

1 Synes om

Du flytter til en ny by (måske skifter du stat). Du har straks brug for visse ydelser, f.eks. låsesmed, internet, forsikringer, elektricitet og måske lidt overfladerenovering. Du går ind på Porch.com og udfylder dine behov med en meget brugervenlig software. Du angiver også tidspunkterne, hvor tingene kan udføres. Pålidelige serviceudbydere vil kontakte dig. Du får prisen med det samme.

Hey, hvad kan gå galt? :sweat_smile:

2 Synes om

Det fik mig med det samme til at tænke på, om der er potentiale for samarbejde med ILA her, det kunne passe til den platform, de designer, og bringe B2C-siden ind?

1 Synes om

Jeg stødte på dette, da jeg ledte efter Mariusz’ (jeg ved ikke, hvordan man bøjer et navn i genitiv :rofl:) nævnte ejendomsfirma (ILA). Jeg undersøgte dette og fandt så mange ligheder, at jeg også investerede i dette.

Nu har jeg fundet en god video, der gennemgår Porch Group. Kan varmt anbefales.

4 Synes om

Er det en softwarefejl eller blot en puljet handel, men ellers blev der handlet 1,2 millioner aktier på denne terrasse, som ellers handler ret moderate mængder, i dag omkring kl. 17:30?

1 Synes om