Lad os åbne en tråd for DermTech, som fangede min interesse, så snart jeg stødte på det på Twitter.
$DMTK - DermTech - by Jonah Lupton ← Jonah Luptons tanker, som jeg skamløst bruger som grundlag for denne tråd.
Virksomheden blev grundlagt i 1995 og kom på børsen i 2019 under tickeren $DMTK. Hovedkontoret ligger i Californien og opererer i øjeblikket på det amerikanske marked. Jeg kopierer en god opsummering på engelsk fra Jonah Luptons e-mail (anbefaler at følge ham på Twitter) her:
På tidspunktet for oprettelsen af denne tråd:
Aktiekurs 43$
Markedsværdi 1,86 milliarder
P/E osv. er det bedst ikke at kigge på.
"DermTech ($DMTK) is a molecular diagnostics company that develops and markets non-invasive diagnostic tests to diagnose skin cancer and other skin related conditions. The company offers Pigmented Lesion Assay (PLA), a gene expression test that helps rule out melanoma and the need for a surgical biopsy. $DMTK also provides the Nevome test, an adjunctive reflex test for the PLA and adhesive skin sample collection kits, as well as gene expression assays for the Th1, Th2, IFN-gamma, and Th17 inflammatory pathways. $DMTK is also developing non-melanoma skin cancer diagnostic and non-melanoma skin cancer risk assessment products. The $DMTK Melanoma Test is a new kind of lab test that looks for signs of melanoma in your skin’s genomic material. "
Her er omsætningen:
- Omsætning 2019: $3 millioner
- Omsætning 2020 (est): $6 millioner
- Omsætning 2021 (est): $12 millioner
Resultater for 3. kvartal 2020:
Så i praksis er den nuværende driftsmodel mistænkelig hudforandring → lægevurdering → mulig opfølgning eller operation og patolog.
DermTechs test, forenklet, gnides blot på hudforandringen med flere lapper, og disse sendes til DermTechs eget laboratorium, hvor de analyseres (RNA-analyse med “genekspression”-test). Dette er en fuldstændig smertefri metode og efterlader intet ar, som en operation ville.
Med denne test opdages melanom f.eks. meget tidligere end med traditionelle undersøgelsesmetoder, er billigere, og resultaterne er mere præcise. DermTechs nøjagtighed er 99 % vs. den nuværende behandlingsvejs nøjagtighed på 83 %.
“Cancer starts when genes mutate within a cell. This altered cell duplicates and duplicates until enough cells exist to be seen under a microscope (and then, eventually, even without one). $DMTK’s genomic analysis can find these altered cancerous cells long before they show up under a microscope, through a proprietary gene expression test.”
Produktet er primært designet til brug af læger, men på grund af corona er der nu også opstået en mulighed for at sælge kits direkte til forbrugere, som derefter sender prøverne til DermTechs laboratorium.
Hvad angår markedspotentialet, estimerer DermTech, at deres nuværende og fremtidige produktpipeline repræsenterer et marked på ca. 10 milliarder.
Nu hvor DermTech har et færdigt og godkendt produkt, er den næste udfordring at samle et stærkt salgsteam for at presse produktet hårdt på markedet. På grund af corona har der været mange udfordringer med at få produktet ud på markedet, da de fleste ikke-hastende lægebesøg og konsultationer har været lukket. Rekrutteringen har dog været intens, og teamet er ved at være på plads.
Vurderingen er stram, men Jonah Luptons kommentarer beskriver situationen godt:
"The current financials and revenue forecasts for $DMTK are nothing to get too excited about because we’re still dealing with small numbers compared to more established companies in the healthcare industry.
However I believe $DMTK could grow revenues at 100% per year for the next 3-5 years (maybe longer). I have spoken to several dermatologists over the past couple weeks and they all said that $DMTK’s new smart patch is an absolute game changer for them and their patients.
Based on $DMTK’s December 2020 estimate of 2,900 billable samples processed the 2021 revenue estimates of $12 million will end up being way too low if the company continues on this same run rate however given the number of new sales reps it’s likely this monthly sample processing number continues to increase as well."
Insidere har også “skin in the game”.
Marketscreener viser i øjeblikket 3 analytikere, der følger virksomheden, med en konsensuskursmål på 52 $. Alle anbefaler at købe.
Dermtech gennemførte for nylig en aktieemission på 140 millioner, så en ny emission er næppe lige om hjørnet. Men jeg antager, at der vil komme en, da jeg på nuværende tidspunkt ikke har information om rentabiliteten.
Alt i alt er jeg meget interesseret i Dermtech og vil sandsynligvis åbne en position, når jeg i morgen har sat mig yderligere ind i virksomheden. Jeg tænkte, at jeg i mellemtiden ville åbne et forum på Inderes også, hvis vi kunne samle andre interesserede og udveksle tanker og undersøge virksomheden yderligere.
Nemmere, sikrere, billigere – hvorfor skulle det ikke fungere og revolutionere undersøgelsen af hudforandringer?