DermTech - Revolutionering af undersøgelsen af hudforandringer

Lad os åbne en tråd for DermTech, som fangede min interesse, så snart jeg stødte på det på Twitter.

$DMTK - DermTech - by Jonah Lupton ← Jonah Luptons tanker, som jeg skamløst bruger som grundlag for denne tråd.

Virksomheden blev grundlagt i 1995 og kom på børsen i 2019 under tickeren $DMTK. Hovedkontoret ligger i Californien og opererer i øjeblikket på det amerikanske marked. Jeg kopierer en god opsummering på engelsk fra Jonah Luptons e-mail (anbefaler at følge ham på Twitter) her:

På tidspunktet for oprettelsen af denne tråd:
Aktiekurs 43$
Markedsværdi 1,86 milliarder
P/E osv. er det bedst ikke at kigge på.

"DermTech ($DMTK) is a molecular diagnostics company that develops and markets non-invasive diagnostic tests to diagnose skin cancer and other skin related conditions. The company offers Pigmented Lesion Assay (PLA), a gene expression test that helps rule out melanoma and the need for a surgical biopsy. $DMTK also provides the Nevome test, an adjunctive reflex test for the PLA and adhesive skin sample collection kits, as well as gene expression assays for the Th1, Th2, IFN-gamma, and Th17 inflammatory pathways. $DMTK is also developing non-melanoma skin cancer diagnostic and non-melanoma skin cancer risk assessment products. The $DMTK Melanoma Test is a new kind of lab test that looks for signs of melanoma in your skin’s genomic material. "

Her er omsætningen:

• Omsætning 2019: $3 millioner
  • Omsætning 2020 (est): $6 millioner
  • Omsætning 2021 (est): $12 millioner

Resultater for 3. kvartal 2020:

https://investors.dermtech.com/news-releases/news-release-details/dermtech-reports-third-quarter-2020-financial-results

Så i praksis er den nuværende driftsmodel mistænkelig hudforandring → lægevurdering → mulig opfølgning eller operation og patolog.

DermTechs test, forenklet, gnides blot på hudforandringen med flere lapper, og disse sendes til DermTechs eget laboratorium, hvor de analyseres (RNA-analyse med “genekspression”-test). Dette er en fuldstændig smertefri metode og efterlader intet ar, som en operation ville.

Med denne test opdages melanom f.eks. meget tidligere end med traditionelle undersøgelsesmetoder, er billigere, og resultaterne er mere præcise. DermTechs nøjagtighed er 99 % vs. den nuværende behandlingsvejs nøjagtighed på 83 %.

“Cancer starts when genes mutate within a cell. This altered cell duplicates and duplicates until enough cells exist to be seen under a microscope (and then, eventually, even without one). $DMTK’s genomic analysis can find these altered cancerous cells long before they show up under a microscope, through a proprietary gene expression test.”

Produktet er primært designet til brug af læger, men på grund af corona er der nu også opstået en mulighed for at sælge kits direkte til forbrugere, som derefter sender prøverne til DermTechs laboratorium.

Hvad angår markedspotentialet, estimerer DermTech, at deres nuværende og fremtidige produktpipeline repræsenterer et marked på ca. 10 milliarder.

Nu hvor DermTech har et færdigt og godkendt produkt, er den næste udfordring at samle et stærkt salgsteam for at presse produktet hårdt på markedet. På grund af corona har der været mange udfordringer med at få produktet ud på markedet, da de fleste ikke-hastende lægebesøg og konsultationer har været lukket. Rekrutteringen har dog været intens, og teamet er ved at være på plads.

Vurderingen er stram, men Jonah Luptons kommentarer beskriver situationen godt:
"The current financials and revenue forecasts for $DMTK are nothing to get too excited about because we’re still dealing with small numbers compared to more established companies in the healthcare industry.

However I believe $DMTK could grow revenues at 100% per year for the next 3-5 years (maybe longer). I have spoken to several dermatologists over the past couple weeks and they all said that $DMTK’s new smart patch is an absolute game changer for them and their patients.

Based on $DMTK’s December 2020 estimate of 2,900 billable samples processed the 2021 revenue estimates of $12 million will end up being way too low if the company continues on this same run rate however given the number of new sales reps it’s likely this monthly sample processing number continues to increase as well."

Insidere har også “skin in the game”.

Marketscreener viser i øjeblikket 3 analytikere, der følger virksomheden, med en konsensuskursmål på 52 $. Alle anbefaler at købe.

Dermtech gennemførte for nylig en aktieemission på 140 millioner, så en ny emission er næppe lige om hjørnet. Men jeg antager, at der vil komme en, da jeg på nuværende tidspunkt ikke har information om rentabiliteten.

Alt i alt er jeg meget interesseret i Dermtech og vil sandsynligvis åbne en position, når jeg i morgen har sat mig yderligere ind i virksomheden. Jeg tænkte, at jeg i mellemtiden ville åbne et forum på Inderes også, hvis vi kunne samle andre interesserede og udveksle tanker og undersøge virksomheden yderligere.
Nemmere, sikrere, billigere – hvorfor skulle det ikke fungere og revolutionere undersøgelsen af hudforandringer?

22 Synes om

Tak for åbningen, jeg har også selv spottet den via Lupton. Interessant firma, der fortjener mere opmærksomhed.

1 Synes om

Jeg har selv været involveret i under hundrede fjernelser af modermærker i min tidligere profession. Dengang tænkte jeg allerede, om der ikke var en nemmere måde at gøre det på. Ofte har kunder en “tærskel” for at få undersøgt modermærker blot på grund af processens besvær. Der kunne også spares et helt trin i behandlingsforløbet. I øjeblikket har vi sygeplejerske->læge->fjernelsestid. Med denne proces kunne det forkortes til en sygeplejerske, der udfører denne test, hvorefter det besluttes, hvad der skal ske videre.

I fremtiden ser jeg denne type virksomhed som et ret klart opkøbsmål for større selskaber.

Her er Dermtechs patenter:

Og faktisk, når man tænker på markedet, er hudkræft en trist, meget voksende underart af kræft.

Generelt betragtes hudkræft som en sygdom for personer over 65 år, men desværre ser statistikkerne også dårlige ud for unge.

4 Synes om

{“content”:“Jeg har selv gennemgået den operation én gang, og det var også ud fra den erfaring, at jeg blev interesseret – det ville jo være et helt oplagt og bedre alternativ.\n\nUdover at behandlingsforløbet forkortes, krævede selve operationen tilstedeværelse af både en læge og en sygeplejerske, altså to personers arbejdsindsats. I mit tilfælde tog det af denne grund ret lang tid, før sundhedscentret fandt et tidspunkt, hvor begge var til stede – og at vente er jo ikke sjovt, når ens egen tærskel for kræftbekymring er nået til det punkt, hvor man har fået en henvisning til undersøgelsen.\n\nPå denne baggrund er mit første indtryk, at dette er en løsning, der virker fornuftig for både patienten og systemet, og som sparer ressourcer.”,“target_locale”:“da”}

3 Synes om

Craig-hallums kommentarer, da de hævede TP til 49 $

2 Synes om

Tak til OP for at oplyse mig, jeg har fulgt Scibase Holdings verdensherredømme med Nevisense, som er baseret på hudens elektriske ledningsevne og AI-baseret dataanalyse. Med dets engangssensorer gav det stærke Icare-Revenio-fornemmelser. Denne DermTech ser nu ud til at være en plausibel diagnosemetode for melanom i lang tid, udover Nevisense.

3 Synes om

original (1).pdf (2,0 MB)

Her er DermTechs Q4 2020 investorpræsentation.
Jeg anbefaler at læse den igennem. Den nævner også en opdæmmet efterspørgsel på grund af corona, som vil blive udløst i 2021-2022.
I dette tilfælde er der stadig en Ark investment-option for i år. Hvis de slår til og tager det med i porteføljen, har virksomheden en tendens til at komme på flere investorers læber.

Dette er et særligt vigtigt slide efter min mening.

1 Synes om

Tak for at starte tråden, jeg er gået ind med en lille position. Det ser lovende ud, da jeg selv arbejder i branchen og tror på dette produkt. Jeg har fået fjernet syv modermærker de seneste år (og jeg er under 35 år), hvoraf der er konstateret basalcellekarcinom (basaliooma). Dette produkt ville gøre hele processen lettere, både for mig som patient og for sundhedspersonalet (HCP).

2 Synes om

DermTech er nu åben for handel i Andelskassen også :+1:

Dette lyder præcis som det, jeg er begyndt at lede efter til min portefølje: små, tidlige sundhedsteknologiske emner, investeringer med høj risiko og høj afkast. Jeg vil lægge et meget lille beløb ind i dette også, og lade det modnes sammen med de andre. De har sikkert rost deres egne produkter lidt for meget i deres egne præsentationer, men billigere, mere præcis, hurtigere og mindre smertefuld lyder stadig godt. Selvom man bringer forventningerne lidt ned på jorden.

Jeg læste deres instruktioner om, hvordan man tager testen derhjemme, og selv jeg forstod det ved første læsning. Det kan ikke være en særlig kompliceret proces.

En mere detaljeret beskrivelse af Dermtech-produktet i videoen. Det bliver bl.a. klart, at man med dette plaster endda selv kan tage en hudprøve af sig selv og sende den til lægen/laboratoriet. Nu er jeg endnu mere overbevist om dette produkt.

1 Synes om

Jeg vil også gerne dele mine egne tanker om virksomheden.

Først og fremmest,

Jeg var på en eller anden måde uforståeligt forhastet med kursen på denne aktie og formåede at tabe et par hundrede midt i en kursstigning… det gør stadig ondt, fordi jeg fandt og finder stadig Dermtechs produkt meget godt. Jeg ville nok hellere have sat pengene i Gamestop…

Men tilbage til sagen: Jeg undersøgte et par konkurrerende virksomheder, før jeg traf en investeringsbeslutning, og jeg fandt ingen, der matchede Dermtech. Scibase, som også nævnes i denne tråd, virker “så sidste sæson” sammenlignet med dette. Scibases metode er selvfølgelig et bedre alternativ end visuel vurdering, men det kræver stadig udstyr.

Det er let at finde flere fordele ved plastermetoden i forhold til udstyr. Først og fremmest kommer omkostningsbesparelser og effektivitet til at tænke på. Det er også betydeligt lettere for både patienten og lægen/laboranten.

Skinvision er derimod en virksomhed, hvis applikation lader brugeren (patienten) tage et billede af sit modermærke med sin mobiltelefon og sende det til en læge til vurdering. Overhovedet ikke på niveau med Dermtech.

Hvis nogen ønsker at undersøge disse konkurrenter, kiggede jeg selv på navne fra denne side https://swingtradebot.com/stocks-tagged-as/6265-melanoma

Jeg kunne overveje at gå ind igen, men jeg tror, jeg lavede en aftale med mig selv om, at jeg ikke ville begive mig ud på ukendt farvand igen. Ikke engang selvom jeg er aldrig så fomo-ramt.

3 Synes om

AH +29% på denne nyhed…

https://finance.yahoo.com/news/dermtech-enters-agreement-blue-cross-210100658.html

1 Synes om

Blue Cross er altså et forsikringsselskab i USA. For denne case er det grundlæggende meget vigtigt, at Dermtecs produkter er dækket af forsikringen, så brugen kan blive så udbredt som muligt. Denne aftale tilføjede også 6 millioner potentielle patienter.

Og det øger også sagens troværdighed, når store sundhedsforsikringsselskaber inkluderer Dermtecs produkter under dækning :slight_smile:

1 Synes om

Jeg vil sige, at på længere sigt er troværdigheden som diagnose meget vigtigere end de 6 millioner potentielle kunder. Tærsklen for andre til at inkludere det falder. Med denne nyhed fik jeg samme fornemmelse, som jeg havde med Revenio i sin tid, da jeg købte. Ikke-foretagne køb ærgrer mig mere end fejlkøb, så jeg er nødt til at tilføje flere aktier nu.

2 Synes om

https://twitter.com/JonahLupton/status/1359869124734812170?s=19

3 Synes om

Lake Street hævede kursmålet til $79 og fastholder en købsanbefaling.

“Derudover sagde Flaten, at et investorkald med en hudlæge, der begyndte at bruge DermTech’s PLA i midten af sidste år, “bekræftede vores underliggende investeringstese.””

3 Synes om
5 Synes om

https://twitter.com/JonahLupton/status/1365342016213819392?s=19

Popcorn klar :slight_smile: :popcorn:

2 Synes om

Jeg tog mig den frihed at tjekke Dermtechs åbne stillinger. 24 ledige stillinger i øjeblikket.

Én af stillingerne: Director Investor Relations at DermTech

Jeg må holde øje med, om stillingerne bliver besat.

1 Synes om