Der er vist ingen egen tråd for amerikanske operatører, så lad os oprette en! Mon der ikke også er et par forummedlemmer her, der har sådanne firmaer i deres portefølje. Her kan man så dele egne synspunkter, nyheder og egentlig hvad som helst - mere eller mindre - værdiskabende indhold.
Verizon har stået stille i 6-7 år, og de andre store operatører har sandsynligvis ikke klaret sig meget bedre. Hvad er status på fusionen mellem T-Mobile og Sprint?
Skal vi også inkludere canadiske operatører i tråden, med Bell, Rogers og Telus som de største? De er dog alle små sammenlignet med de amerikanske operatører.
Jeg har en vis følelse for Telus-feltet, selvom min portefølje desværre har et hul der. Rogers har ikke rigtig rocket de seneste år. Telus opnåede derimod netop sin højeste notering nogensinde; det ærgrer mig, at jeg ikke valgte dem som operatør dengang.
Verizon opnåede et stærkt resultat i sidste kvartal af 2024, drevet af rekordhøj kundevækst og rentabilitet.
Selskabet øgede antallet af mobil- og bredbåndsabonnementer markant, og derudover lykkedes det Verizon at fortsætte den stabile stigning i omsætningen fra trådløse tjenester. Forbrugerforretningen voksede, men resultatet for virksomhedssegmentet svækkedes en smule. Det lykkedes at reducere gælden, og den frie pengestrøm forbedredes, hvilket muliggør fremtidige investeringer i nye teknologier.
For 2025 forventer Verizon moderat vækst i serviceindtægter og rentabilitet.
https://x.com/Earnings_Time/status/1882767884717543740

Jeg vil gerne tilføje Canada til denne gruppe af amerikanske operatører. De tre største har næsten monopol, lidt ligesom i Finland. Hver har sine egne styrker, nogle med styrker “i anførselstegn”.
Telus:

Har diversificeret sig uden for teleoperatører, bl.a. inden for sundhedsteknologi og landbrug. Pengestrømmen har taget et stort hit fra 5G-investeringer, men er nu forhåbentlig på vej ind på en vækstbane. Har også investeret i teknologi, selvom succesen endnu ikke er kommet. (TIXT) Jeg ejer en lille smule.
BCE:

Udover at være teleoperatør er tv-rettigheder i en stærk position. Men tv er ved at uddø på grund af konkurrencen fra streamingtjenester.
Rogers:

Ligesom BCE er medier stærke, især sportssiden, såsom NHL, NBA osv. Væksten er den svageste af de tre.
Canada er et af verdens dyreste lande, hvad angår operatører, men det kræver meget at udfordre dem, så der er ikke set megen konkurrence. I tyndt befolkede områder er Musks Starlink sandsynligvis den største udfordrer.
@Sijoittaja-alokas kan sikkert flytte dette et andet sted hen, hvis en udvidelse til hele Nordamerika er for meget.
Jeg synes, det passer rigtig godt her, tråden er alligevel stille, så det er kun godt, at vi får mere snak om emnet. ![]()
Jeg ændrede titlen:
![]()
Ud fra det illustrative tweet ville jeg konkludere, at T-Mobile trækker tydeligt hårdere end sine konkurrenter. ![]()
Jeg har ikke fulgt virksomhederne i branchen så meget, men jeg kunne stille og roligt begynde at følge dem for at kunne sammenligne.
https://x.com/finchat_io/status/1884659035510890702

Google-oversættelse fra canadiske Bells (BCE) resultatpræsentation:
CEO: Hvad angår udbyttet, vil jeg sige, at det, vi vil gøre her med kapitalallokeringen, er at balancere langsigtede investeringer for at skabe vækst. Og du har allerede stillet mig to spørgsmål om det. Men samtidig styrker vi balancen og optimerer kapitalomkostningerne, og på den måde skaber vi værdi for vores aktionærer. Og som jeg sagde i åbningstalen, er udbyttebetalingsforholdet nu steget. Det er uden for vores politik, bryd dig ikke om, hvor aktiekursen er. Og derfor vil BCE’s bestyrelse fortsætte med at gennemgå udbyttet og udbyttepolitikken, og når vi gør det, vil vi tage hensyn til, som jeg sagde, konkurrencemiljøet, det makroøkonomiske miljø, reguleringsmiljøet og de fremskridt, vi gør med hensyn til de forskellige strategiske og operationelle initiativer, som jeg skitserer. Så, hvis du opsummerer disse tre spørgsmål til ét, Maher, vil jeg sige, at budskabet, der skal tages med fra mig, er, at vi fortsætter med at implementere på markedet i overensstemmelse med de fire eller fem kernevektorer, jeg skitserede. Vi fokuserer på investeringsgraden. Vi vil fjerne gearing og optimere kapitalomkostningerne.
Min egen konklusion: Udbyttenedsættelse sandsynlig.
Verizon rapporterede bedre end forventet EPS og omsætning for Q1, selvom antallet af postpaid-telefonabonnementer faldt mere end forventet.
Selskabet bekræftede hele årets vækstudsigter for både resultat, driftsresultat, tjenester og frit cash flow. Ledelsen understregede især kundefokus, netværkskvalitet og generel økonomisk styrke.
Verizon øgede kraftigt sit antal bredbåndskunder i både faste og trådløse netværk. Det frie cash flow forbedredes markant i forhold til året før. CEO’en fremhævede selskabets stærke netværk, finansielle stabilitet og evne til at imødekomme bl.a. kundernes skiftende behov.
https://x.com/CmgVenture/status/1914661403819991082

Verizons andet kvartal gik stærkt, f.eks. forbedredes resultat, omsætning og pengestrøm fra sidste år.
Selskabet rapporterede at drage fordel af sin loyale kundebase, sin klare vækststrategi og også kvaliteten af sine netværk, derfor hævede Verizon sine helårsresultatprognoser. ![]()
https://x.com/Earnings_Time/status/1947252301984416096

Selskabets egne materialer

Her er en artikel fra SalkunRakentaja om Verizon. ![]()
Gennem opkøb har Verizon forsøgt at sikre, at det har teknologisk ekspertise og forretningsmodeller inden for nye vækstområder.
Opkøb understøtter også udviklingen af Verizons kerneforretning: opkøb kan tilføre ekspertise og ny teknologi inden for områder som 5G-netværk og dataløsninger til erhvervslivet. En del af opkøbene har selskabet dog senere solgt eller integreret i andre aktiviteter, idet det har anerkendt markedets forandringshastighed og investeringernes indtjeningspotentiale.
Underoverskrifter:
- Verizon er en udbyttearistokrat – også fremover
- Et vigtigt opkøb understøtter Verizons vækststrategi
- Muligheden for ny vækst ligger i 6G-netværksteknologien
Nyheden nedenfor fortæller, at Verizon og AST SpaceMobile er blevet enige om et samarbejde om at levere et satellitbaseret mobilnetværk i USA fra 2026.
Tjenesten muliggør forbindelse via rummet med almindelige telefoner, selv i dækningssvage områder. Aftalen udvider selskabernes eksisterende partnerskab.
AST’s aktie steg over 15 procent, og selskabets kurs er mere end tredoblet i løbet af året. ![]()
RBC hævede T-Mobile’s anbefaling til ‘køb’ og vurderede et potentiale på 22 procent for aktien.
Ifølge dem vokser selskabet stærkt, drager desuden fordel af opkøbet af UScellular og investerer i nye tjenester, der positivt kan påvirke fremtiden + også selskabets store tilbagekøb af egne aktier og ledelsesskifte understøtter tilliden til fremtiden.
T-Mobile leverede igen en stærk præstation; dette kvartal overgik primært forventningerne, og derudover hævede selskabet sine helårsprognoser.
Antallet af kunder voksede markant, især inden for abonnementer, og opkøbet af UScellular understøtter væksten bedre end forventet. Omsætning og rentabilitet udviklede sig positivt, hvilket indikerer en god fremdrift. ![]()
Resultatet svækkedes en smule på grund af en engangsudgift, men kerneforretningen er dog i god stand. T-Mobile investerer nu i udviklingen af netværket og nye områder, hvilket afspejles i endnu højere investeringer.
Samlet set fortsætter selskabet stabilt på vækst- og rentabilitetsvejen, og der er tilsyneladende ingen tegn på opbremsning.
https://x.com/earnings_guy/status/1981314334853615641
Selskabets egne materialer
Verizon rapporterede et stabilt kvartal og stærk pengestrøm, men den nye CEO Dan Schulman lovede en modig transformation. ![]()
Forbrugerforretningen kæmper stadig, selvom erhvervs- og bredbåndssiden styrkedes. Markedet venter nu på, hvad virksomhedens store strategiske reform betyder i praksis.
https://x.com/CmgVenture/status/1983513764646338953
Virksomhedens egne materialer
Verizon solgte en stor mængde obligationer for at finansiere købet af Frontier
Verizon meddelte, at de vil skære 13.000 arbejdspladser og reducere eksterne arbejdskraftomkostninger (f.eks. lejet arbejdskraft, underleverandører osv.) under den nye administrerende direktør Dan Schulman.
Virksomheden tilbyder de afskedigede et genuddannelsesprogram til 20 millioner dollars, og de omfattende reduktioner afspejler store virksomheders bestræbelser på at effektivisere driften og også, at virksomhederne forbereder sig på en økonomi formet af kunstig intelligens. Ifølge Schulman har Verizon brug for betydelige ændringer.
Nævner det også her. Trådene er dog så stille, at det måske ville være nok med én?
Tak for den gode idé!
Jeg kan gøre det, hvis det passer folket. ![]()
Skal jeg flytte denne tråds beskeder i kronologisk rækkefølge til Teleoperatører som investeringsobjekt?