Hur skulle du svara dig själv på dessa teser med Pharming-tanken? Att man skulle se russinen i bullen, i sanningens namn hela meddelandet.
Hela meddelandet: Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja (Osa 1) - #7847 käyttäjältä Pohjolan_Eka
Meddelande: Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja (Osa 1) - #7838 käyttäjältä Pohjolan_Eka
Pohjolan_Eka:
Så jag måste här konstatera att ”trust me bro ”, eftersom det är allmän kunskap inom investeringar att alla sådana sektorer med förlustbringande, högriskutvecklingsbolag som ständigt går omkull, i genomsnitt är förlustbringande även för investerare.
Meddelande: https://forum.inderes.com/t/faron-pharmaceuticals-innovatiivisia-laaketieteen-ratkaisuja/2655/7838?u=vino_pino
Pohjolan_Eka:
Dessa läkemedelsutvecklingsbolag är lite som att använda droger. Det behöver inte hända något och det kan vara ganska roligt och nyttigt om man tar det med måtta, men världen är full av lovande investerare vars portföljer gick helt åt skogen när de satsade för tungt på dem och inte erkände farorna eller reagerade på dem. Och som portteorin lär, om man får den stora dopaminkicken från en framgång i ett läkemedelsutvecklingsbolag, så tenderar man att satsa på allt tuffare läkemedelsutvecklingsföretag tills portföljen till slut går dåligt.
Meddelande: https://forum.inderes.com/t/faron-pharmaceuticals-innovatiivisia-laaketieteen-ratkaisuja/2655/7829?u=vino_pino
Portteorins läror har för övrigt ifrågasatts, korrelation är inte kausalitet.
Pohjolan_Eka:
Den sjunkande avkastningen på forskning och utveckling har beklagats under hela det senaste decenniet. Förstörelsen av FoU-produktiviteten har fortsatt, och även om de värsta domedagsprognoserna inte har förverkligats (den nedre kurvan från 2017), är FoU-avkastningen för de 20 största läkemedelsföretagen för närvarande under kapitalkostnaden, som framgår av Deloittes rapporter, det vill säga forskningsarbete förstör ägarvärde.
Kun kyseessä ei nyt ole mikään minun keksimä lähestymistapa vaan koko sektoria koskeva ongelma, mistä on puhuttu jo ties kuinka pitkään alan toimijoiden ja konsulttien suulla
McKinseyltä tuli jo vuonna 2010 teksti paljon puhuvalla otsikolla teksti (lihavointi oma):
The road to positive R&D returns
We modeled the estimated average return on R&D investments for a typical small-
molecule compound (for instance, a pill) and a typical biologic (for instance, substances
derived from li…
Är den hund du söker beskriven i dina meddelanden? ”Läkemedel för miljarder snart – en sällsynt möjlighet” och nästan ingen köper aktien. Jag dumpar inte investeringsobjektet, eftersom jag inte är djupt insatt i det, jag fastnade fortfarande vid de där hundhåren.
12 gillningar