Peptonic Medical AB - i de tidlige

{“content”:“Jeg er åbenbart nødt til at nippe mere, for det falder kun. Før FDA-godkendelsen var det præcis 2 sekunder, og nu er det 2,25 sekunder. Det lader ikke til, at de, der sælger aktier, værdsætter nyheden særligt højt.”,“target_locale”:“da”}

Jeg tror ikke, der er mange, der ved det, da det er i Spotlight og ikke på den egentlige børs. F.eks. kan man slet ikke købe det via OP (i Nordea ser det ud til at være Spotlight). Det skifte kommer på et tidspunkt :slight_smile: Jeg ved ikke, om det først kommer til First North, før det kommer til Stockholms hovedbørs.

Direkte til USA, så får vi værdiansættelsen på plads

2 Synes om

Jeg købte også mere i dag til @2.275 SEK.

Jeg ser dog Peptonic som en højrisikoinvestering. Det, der mest bekymrer mig, er:

• Kassebeholdningen er lav. Udvidelser i USA kræver store investeringer, medmindre en potentiel partner dækker omkostningerne, som det er aftalt i Kina. Hvorfra skal der komme yderligere finansiering i 2021 Q1/Q2? Den seneste obligation (ca. 750k euro) blev opnået med en rente på 7 %, hvilket betyder, at lånefinansiering ikke er gratis.
  • Lanceringen på markederne i Storbritannien og Hong Kong har været en skuffelse. Norge og Danmark udvikler sig også dårligt. Vil der blive lært af fejlene, f.eks. ved lanceringen i USA? Kan båden vendes i Storbritannien og Hong Kong? Der skal findes nye salgs- og marketingkanaler.
3 Synes om

Her er også godkendelsesbeslutningen, der tidligere blev rapporteret, på FDA’s hjemmeside, som blev tilføjet til listen i dag:

1 Synes om

Oversættelse
“Bestyrelsen i Peptonic Medical AB (“Selskabet”) har, med støtte fra bemyndigelse fra den ordinære generalforsamling den 30. juni 2020, besluttet at gennemføre en aktieudstedelse med fortrinsret for eksisterende aktionærer (“Fortrinsretsemissionen”). Tegningsperioden løber i perioden 1.-15. december 2020. Tegningskursen udgør 1,09 SEK pr. aktie. Gennem Fortrinsretsemissionen vil Selskabet blive tilført op til ca. 25,4 mio. SEK før emissionsomkostninger. Fortrinsretsemissionen er dækket af tegningsforpligtelser op til et samlet beløb på ca. 3,7 mio. SEK, svarende til ca. 14,6% af fortrinsretsemissionen. Forud for den kommende fortrinsretsemission har selskabet valgt ikke at indhente emissionsgarantier fra tredjeparter.”

2 Synes om

Og endnu vigtigere:

Selskabet agter hovedsageligt at anvende udstedelsesprovenuet fra Udbuddet til følgende formål.

Forberedelse og lancering af VagiVital® i USA 35%
Gennemførelse af kliniske studier vedrørende vestibulitis, svampeinfektioner 20%
og bakteriel vaginose med tilhørende udvikling af IP-rettigheder
Udvikling af Selskabets onlinesalg 15%
Lancering af intimvask / rensemiddel 10%
Lancering af nye produkter i VagiVital og Lunette serierne 10%
Rekruttering af nøglepersoner 10%

Så de gør præcis, hvad de skal :slight_smile:

2 Synes om

{“content”:“Her bliver jeg nødt til at takke de mest utålmodige sælgere. Min egen pulje er næsten fordoblet fra dippen.\nHvis og når Pepis produkter kommer ordentligt på markedet i USA og Kina, vil dette prisniveau være en sand Black Friday-rabat.\n\nMed opkøbet af Luna skulle marketingkanalerne i det mindste delvist være på plads også i USA.”,“target_locale”:“da”}

1 Synes om

En aktie giver én tegningsret, og syv tegningsrettigheder giver ret til at tegne én aktie til en pris af 1,09 SEK.

1 Synes om

Og et opfølgende spørgsmål.. hvad med Nordnet? Og giver det mening, hvis man ejer omkring 7000 aktier. Så ville man jo kunne tegne for omkring tusind kroner. Er der normale omkostninger for disse?

1 Synes om

Det er muligt, hvis posten bringer papirerne til tiden

1 Synes om

Og det er ret sikkert, at det ikke er :slight_smile: Hvis man vil markere dette, er det bedst at ringe direkte til kundeservice og ordne det derigennem, når mærkningsretten bliver synlig i porteføljen.

1 Synes om

Jep, det var så en sådan et fald. Jeg købte for 1,86 og lukker på 2,08? :sweat_smile: Folk forstod, hvor pengene skulle hen?

3 Synes om

Det virker sådan :grin:. Jeg nåede selv at få min bunke til en pris på 1.90.

1 Synes om

Introduktion:

• Kassebeholdning 30.9.2020 25,3 mio. SEK
  • 1-9/2020 forbrugt 20,2 mio. SEK
  • Pengeforbrug pr. kvartal ca. 7 mio. SEK

Overvejelser:

• Uden emission, og uden yderligere omkostninger oplyst i emissionen, ville pengene med den nuværende hastighed have rakt til starten af Q3 2021
  • Hvis størstedelen af provenuet fra emissionen går til de oplyste omkostninger, løber pengene så ikke ud i slutningen af Q3 2021? Hvorfor var emissionen så lille?

Konklusion:

1. Da aktiens værdiansættelse i øjeblikket er lav, blev der foretaget en lille emission, og en ny vil blive gennemført til foråret, når salgsstarten i Amerika er nær, og aktiens værdiansættelse forhåbentlig er højere
  2. Der er ikke brug for flere penge, der opnås en god distributionsaftale og forudbetalinger i starten af året, og dette var den sidste emission
4 Synes om

Derudover meddelte Peptonic for nylig, at de i henhold til tidligere aftale optager et lån på 7 mio. SEK fra Vidarstiftelsen. Det betyder, at pengene bør række til hele næste år uden emission. Disse vil så finansiere yderligere investeringer. De store ordrer til Kina vil i det mindste give ekstra cash flow omkring årsskiftet.

De oplyste omkostninger er i princippet det, Peptonic ellers bruger penge på: forskning, markedsføring osv. Så jeg anser ikke arrangementet for at være særlig usædvanligt, men aktiens værdiansættelse er efter min mening lav, så det kan være en del af sandheden. I planerne skal cash flowet fra driften stige betydeligt næste år, hvorved de nuværende midler sandsynligvis vil være tilstrækkelige.

1 Synes om

“Finansiel position og likviditet - Kontanter og bankbeløb var 25.379 (19.642) tusind SEK pr. 30. september 2020. I løbet af kvartalet modtog selskabet netto 7.195 tusind SEK i nyudstedt kapital via en rettet nyemission til Vidar Fonden.” Jeg ville forstå, at dette lån var inkluderet i de 25,3 millioner pr. 30. september 2020.

Rediger: Lad os håbe, at det er nok, eller at vi kan få et relativt billigt lån, så vi ikke behøver at arrangere endnu en emission.

1 Synes om

Stockholm, den 9. november 2020 – Peptonic Medical AB (publ) (“Peptonic” eller “Selskabet”) meddelte i dag, at det har udnyttet optionen om at optage et lån på 7,5 MSEK fra Vidarstiftelsen i henhold til en aftale underskrevet i maj 2020.

Det betyder altså, at det er oveni situationen fra slutningen af september. Detaljerne for denne “finansieringspakke” blev offentliggjort, så vidt jeg husker, i forbindelse med købet af Lune, og nu er alle de mulige foranstaltninger udført (bortset fra konvertering af det 7,5 mio. SEK store lån til aktier, hvilket kan ske i løbet af næste år, hvis parterne ønsker det).

Hvis tingene ikke rigtig kommer i gang i løbet af næste år, drevet af Kina, USA og andre, så skal der findes finansiering et sted fra, men jeg tror, at betingelserne på det tidspunkt vil være betydeligt mere favorable, hvis forretningen udvikler sig tæt på mine forventninger inden for de næste 12 måneder.

1 Synes om

På Peptonics LinkedIn-sider søger de en person i stil med en salgsdirektør til at booste salget af Lunetes nuværende og nye produkter, primært i Europa. Erfaring med salg via Amazon er nævnt et par gange.

2 Synes om

“Anti” er i gang, f.eks. i Nordnet under mine selskabsbegivenheder. Jeg tvivler på, at der vil falde meget uden for tegningsretterne, men kursfaldet kunne tyde på, at nogle nærer håb om det. Det vil sige, at de sælger nu og forsøger at få aktierne billigere tilbage via emissionen.