Jeg bliver nødt til lige at forklare mine udtalelser, da jeg i min irritation fik fyret nogle one-liners af. Min overordnede tanke er stadig skuffelse over kvartalet.
Jeg er enig i, at resultatet var godt i forhold til markedets forventninger, og jeg bemærkede også selv cash flowet.
Men det, jeg er bekymret for, er denne del, som også fremgår af din tabel:
Jeg kan godt lide at se på udviklingen i omsætningen gennem disse “stille” kvartaler, da de er mere sammenlignelige indbyrdes, fordi store udgivelser ikke forvrænger billedet.
Trenden for Q1 har været nedadgående siden '24. I '23 var niveauet stadig omkring fladt ~476 MSEK. Hvad skal man tænke om det? Er kerneforretningen ved at blive svækket? Er forbrugerne bare så forsigtige? Efter min mening burde EU5 have været endnu tydeligere i dette kvartals tal.
Jeg kan acceptere en svækkelse af kerneforretningen, når vi på en måde er i bunden af cyklussen, hvor core-kataloget er ved at blive fornyet. I det mindste ifølge min egen tese
. psst… Stellaris 2 lige om lidt. Og herfra er det meningen at skyde ind på den næste vækstkurve, og DLC’erne siger igen BRRRRR, når de for alvor begynder at pumpe penge i kassen.