God observation, og jeg er langt hen ad vejen enig. Med offentligt tilgængelige oplysninger kan en udenforstående ikke verificere hele billedet, slet ikke i en så kompleks koncernstruktur.\n\n\nNetop derfor er et punkt på tidslinjen efter min mening særligt interessant: politianmeldelsen mod Vesa Mäkipää.\n\n\nNår man betragter forløbet her bagefter, kunne det være interessant at vide, hvorfor situationen eskalerede netop da, hvad der var sket i selskabet før det – og hvad Mäkipää eventuelt havde fået nys om eller taget op, før politianmeldelsen blev indgivet.\n\n\nJeg mener ikke hermed, at det i sig selv var forkert at indgive en politianmeldelse. Men set fra specialundersøgelsens synspunkt ville tidslinjen være interessant:\n\n\nHvad skete der før → hvad vidste Mäkipää eller tog han op → hvorfor blev politianmeldelsen indgivet → hvad viste myndighedsprocessen i sidste ende → hvad skete der derefter.\n\n\nHer er jeg enig med dig:\n\nEn udenforstående kan stille spørgsmål på baggrund af offentlige oplysninger, men svarerne ville sandsynligvis først kunne findes i det oprindelige materiale.
1 Synes om