28 år gammel og uddannet diplomingeniør. Ca. 5 års erhvervserfaring i branchen.
Fra en ret nichepræget og ikke særlig trendy sektor, brutto grundløn:
2018 - 2019: Branchens front + back-office 2700,00 €
2019 - 2020: Studierne overstået
2020 - 2020: Et par måneder hos en anden aktør (i praksis en tredje): 2600,00 €
2020 - 2021: Startede hos en konkurrent, Account Manager 3200,00 €
2021 - 2022: Lønforhøjelse, 3700,00 €
2022: Indeksregulering, 3800,00+ €
2023: Indeksregulering, 3950,00+ €
2023: Delvist rolleskift, Account Manager / Business Manager 4350,00 €
Efterår 2023: Formalisering af rollen og skift til en fuld lederrolle 5000,00 €
Oven i grundlønnen kommer bonusser på 10-20 % af årslønnen afhængigt af konjunkturerne.
Erfaringen er altså fra en meget nichepræget branche, hvor der er rigtig få aktører og eksperter. Lønnen i min nuværende rolle ligger tættere på en sælgers løn (har fået flere tilbud), selvom jeg i øjeblikket styrer hele forretningsenheden.
Lige nu ligger vægten på rollen, den internationale helhed og indflydelsesmulighederne (min unge alder spiller ind). Det nuværende firma har vist mig stor tillid, og jeg føler, at jeg kan rykke fremad forholdsvis nemt.
Min egen virksomhed kører i baggrunden (anden branche), men det giver ikke mening at lægge flere kræfter i den endnu. Dette og mine investeringer giver dog mulighed for at tage risici.
Jeg vil meget gerne høre jeres holdninger til emnet: Sektoren er ret lille (alle kender alle), og der kommer altid et par tilbud om året. Der tilbydes flere penge og goder, men jeg har ikke lyst til at “ødelægge” relationerne til det nuværende firma eller beslutningstagerne. Løn og rolle er steget rigtig flot nu, men hvornår giver det mening at blive grådig og skifte til konkurrenten?
Jeg ved, at andre, der tidligere er blevet ansat i den nuværende (/kommende) rolle, har fået 6,50-9,00k i månedsløn, men de har været ret rutinerede i denne opgave, mens jeg selv er lidt af en rookie. Her burde der sikkert også være i det mindste lidt at hente…