Köpte/sålde precis (Del 8)

Köpt Revenio… Resultatet var inte dåligt i denna motvind. Guidningen tilltalar och jag skulle inte bli förvånad om den skruvas upp ytterligare under slutet av året i form av en positiv vinstvarning. Utdelningen växer..

10 gillningar

Jag har också funderat på en entry i Revenio och följt läget. Nu en öppningsposition på nivån 17,84 €. Ökar endast i en stigande kurs.

8 gillningar

Ökning med 200 st Revenio. Bolagets situation öppnades upp överraskande öppet i VD-delen. Tåget rullar.

6 gillningar

För att undvika tristess har det vevats i Sampo. Ut före rapporten @9,68 och nu tillbaka till priset @9,00. Förmodligen för långsiktigt innehav, får se.

6 gillningar

Kempower ökade på idag mellan 13,50-14. Tillväxt, tillväxt och det långa spelet. :finland:

5 gillningar

En liten bevakningsposition i Revenio. Den här betalar ju till och med växande utdelning.

K: Revenio 50 st (17,86 €)

Och en liten post i Sampo också efter en lång tid

K: Sampo 65 st (8,986 €)

13 gillningar

Ökat i Sanoma och tillbaka i Tieto. Sålde Nokian Renkaat för ungefär 2 veckor sedan och är sugen på att hoppa på igen. Kanske avvaktar till t.ex. fredag så att kursen hinner stabilisera sig först.

5 gillningar

1/3 minskning
ssab b 92 st @7.454 (+10% från föregående köp)

Sålt Aiforia 405st @2,06 . Torskade sköna 34%

Hade tänkt sitta med denna tills “den tjocka damen sjunger” och att nästa rapport skulle vara avgörande.
Inga nyheter och de stora har sålt en del. Rädslan smög sig på.
Kommer inte FOMO:a denna mer.

Inga bolag i portföljen just nu som man vågar öka i. Vi väntar tills rapportsäsongen är över.

Var tvungen att fixa lite typos.

3 gillningar

Tålamodet höll i många minuter.
Ökning kreate 36 st @14

3 gillningar

Tack till säljarna: Ökar i Aiforia med 5 000 st till kursen 2,08

8 gillningar

Mer Revenio. Enligt min mening absolut ett av årets bästa köplägen bland alla bolag på Helsingforsbörsen. Mer motiveringar i bolagstråden.

17 gillningar

Mer Sampo för 8,98 €. Allt möjligt skräp till aktier stiger ju, så varför inte Sampo också någon gång. Kanske.

24 gillningar

Köpte Faron igår för en swing, men nu tappade jag nerverna och sålde av dem.
Gick back lite drygt courtaget.

Får se om jag gick miste om swingvinsterna eller om det var en tursam rädsla.
Känns som att nedåt är den mer troliga riktningen, så jag skippar att spela den här gången då framgången med dessa inte har varit särskilt lysande.

3 gillningar

Öppningsposition i Revenio till 17,82 €, en andel på cirka 5 % av portföljen. Valutajusterat är det här inte så svagt, oavsett hur mycket motvind det blåser från makroläget. Tillväxtinvesteringar pressar också lönsamheten, men de lär nog få igenom prisökningarna under H1 som bolaget utlovat. Samma teser på marknaden som för QT: aktierna har flyttats från kategorin tillväxtbolag till värdebolag och tillväxten anses ha saktat ner permanent till under 5 %.

Återigen erbjuds dubbel hävstång om tillväxten återgår till rätt spår och värderingsmultiplarna börjar återhämta sig. Visst finns det fortfarande utrymme för värderingsmultiplarna att sjunka ytterligare om tillväxten stampar och prisökningarna inte går igenom som planerat. Men jag fyller på vid behov.

19 gillningar

SÅLT Metso resten 200 st @16,81 € från ASK med 89 % vinst. Eftersom goda resultat främst har bestraffats på sistone vågar jag inte sitta på dessa till i morgon.

KÖPT Sampo 300 st @9 €. Utdelningar och dipp ligger nu lägligt till.

20 gillningar

Köpt Harvia inför morgondagens rapport. Återvänder som ägare för första gången sedan corona.

7 gillningar

Kempower öppning 500 st @ 12,86 €. Dubblar positionen om den faller under 12 €.

11 gillningar

Åter som ägare i Revenio, 100 st till kursen 18,00

10 gillningar

Marknadsläget kan sammanfattas enligt följande:

1. bra bolag är fullvärderade och därmed är avkastningsutsikterna även på lång sikt hmmm,

2. bland de billigare hittar man systematiskt någon form av kackerlacka, jfr t.ex. morgonens delårsrapport från Taaleri,

3. AI-disruptionen verkar tränga in på nya områden hela tiden (bl.a. har Nordnet rasat på börsen idag)

Därför (i brist på bättre?) en slant i den ackumulerande ETF:en för företagsobligationer i euroområdet: Xtrackers II EUR High Yield Corporate Bond UCITS 1C ETF

14 gillningar

Samma här, skickade ut gårdagens köp i morse för 0,81 euro. Har dock någon sorts fetisch för det här, då jag köpte tillbaka för 0,74 euro. Mängderna är små, så ingen behöver vara avundsjuk på de här tradesen. :wink:

6 gillningar