Sampo tilføjet her også, 150 stk. til en pris på 9,336 €/stk. (+ omkostninger)
Gad vide, hvad dagens udsalg skyldes? ![]()
Har alt for mange kontanter, så man kan med god ro i maven supplere op i den bundsolide Sampo.
Håber ikke, at dette køb viser sig at være en fuser i stedet for en god fangst. ![]()
En lille rejse- og kilometergodtgørelse dukkede op på lønkontoen
Købt 5 stk. Kemira
50 € indsat på Veikkaus-kontoen. Det er vist sidst i '24, jeg har udfyldt lottokuponer, men nu føltes det som om, man godt kunne mærke spændingen igen for en stund. Resultatet bliver sikkert det samme som med lotto-aktier, det hele ryger, men det er da underholdning!
Købt Sampo tilbage, der blev solgt til 9,80 € i august.
60 stk. til 9,324 €
Det endte jo med at blive en handelsdag.
Pengene fra HKFoods-salget på Nordeas aktiedepot røg tilbage i Sampo, hvilket vil sige en øgning af Sampo-positionen på ca. 1 %.
Jeg ved ikke, hvorfor den falder, men efter at Tryg har leveret et godt resultat, er jeg klar til også at købe mere Sampo. Mon en algoritme er gået i stykker, eller er der virkelig dårlige nyheder på vej?
Jeg sætter nogle gange nogle skøre grænser for mig selv. På et tidspunkt købte jeg Sampo hver uge, når kursen kom under 40 €. Nu satte jeg grænsen ved 10 €, så niveauet på 9,30 € føltes behageligt.
Jeg købte belejligt 1500 stk. Sampo i formiddags, før den begyndte at falde. Købspris omkring 9,75. Nå, sådan er det. Jeg stoler stadig på den.
Så er årets første handler foretaget. Jeg reducerede min position i Nokian Tyres efter en kraftig stigning med 150 stk. @ 11,18 € og tog 150 stk. Sampo tilbage i porteføljen @ 9,326 €.
Supplementer til starten af året.
Omega Healthcare Inc. Køb til kurs $43,08
Fiskars til kurs 12,48 €
Apetit til kurs 14,00 €
Småpenge i OP-Pohjoismaat indeks
For en uge siden solgte jeg lidt ud af Nokian Tyres og købte Sampo i stedet. Siden da er Nokian Tyres steget, og Sampo er faldet, så jeg fortsatte mine syslerier og solgte resten af Nokian Tyres til 11,23 € og købte mere Sampo til 9,334 €. Tiden må vise, om der var nogen mening med det..
Meningen var at tanke op i Sampo til efteråret, men det blev fremskyndet nu. Nu er min position fuld i porteføljens fundament. Lad os nyde rejsen ![]()
Jeg faldt for min arvesynd, nemlig at ødsle med kontanter, og fandt også mig selv i dagens dårskab. Tilføjet Sampo 40 stk. @9,402
Jeg solgte alle mine IREN på dagens bund. I praksis ± 0 efter et par ugers ejerskab, når man medregner omkostningerne. Sikkert solgt på et elendigt tidspunkt, men det føltes ikke rigtigt. Gad vide om der er mere upside i noget andet. Føler lidt FOMO på Sampo..?
Kontanter nu 72 % ![]()
EDIT: Jeg anerkender, at min akilleshæl er det konstante tjekkeri af børsen. Havde jeg åbnet for børsen 15 minutter senere, ville kursen have været 12 % højere… arghh.
Red Cat købt til 16,72. Skulle have købt denne tidligere, men glemte det på en eller anden måde.
Sampo falder godt nok. Altså en forhøjelse af gennemsnitsprisen (tidligere køb var for længe, længe siden). Ca. 10 % øgning af positionen @ 9,3
IBRX tanket op @ 7,67
Jeg kan ikke med min bedste vilje sige, at jeg forstår nok om dette. Men det føltes som om, jeg gerne ville deltage i dette lotteri med lidt flere lodder.
Købte 75 stk. Sampo til omkring 9,29.
Dette træk finansierede jeg ved at sælge 10 stk. Realty. Jeg ved ikke, om det gav nogen mening, men kurserne bevæger sig lidt i hver sin retning (på det seneste), og så er der lidt mindre dollareksponering i porteføljen (hvilket der dog heller ikke var voldsomt meget af i forvejen).
Jeg anmodede også om en udbetaling fra den korte virksomhedsobligationsfond, hvor månedsopsparingen tikker ind. Der var kun omkring fem hundrede, men jeg tænkte, om jeg kunne finde et lidt mere rentabelt formål til dem. Det var gratis at hæve fra fonden, og den fungerer alligevel lidt som en erstatning for kontanter. På en måde sin egen lille opsparingskonto.
For en uge siden reducerede jeg i Wärtsilä med 100 stk. til en pris på 33,00 €, og for de penge købte jeg en ny position i Kempower.
Tredje portion Sampo på tilbud @9,30. Der røg de frigjorte midler fra Nordea-salget så hen.
Jeg købte Sampo i slutauktionen. Der var et hårdt salgspres i dag. Den gennemsnitlige daglige volumen ser ud til at være omkring 3M, så godt over 4x det normale antal aktier skiftede hænder uden nyheder ![]()

Sampo smuttede ind i de sidste sekunder, lad os se, lad os se.
Hims købt 99 stk. @30,89 $ mon tro om retningen snart er opad..
Det skyldes sandsynligvis, at de er begyndt at indregne en cyklus med et blødt forsikringsmarked. Hvis det er tilfældet, kan der komme et endnu større fald i de kommende kvartaler. Måske yderligere 10 %.
Mange forsikringsselskaber faldt i dag i regionen og i Europa.
Jeg købte også lidt, men det er en ubetydelig tilføjelse – omkring 2 %.