Köpte/sålde precis (Del 8)

Framerys aktier till salu direkt vid öppning. Är en ny gyllene period av snabba vinster på väg att börja här :grin:

8 gillningar

nanoform liten påfyllning golar och nokia med utdelningar

3 gillningar

Tillagt Framery för långsiktigt innehav. Den är inte billig, men inte heller överdrivet dyr enligt mig med tanke på dess starka marknadsposition och kvalitet. Tiden får utvisa vad företaget åstadkommer som ett börsbolag.

14 gillningar

Framery lades till utöver de som erhölls från emissionen. Företaget har följts under en längre tid och det är fantastiskt att äntligen se det på listan. :slightly_smiling_face:

9 gillningar

Tillskott till min portföljs enda riskinvestering. Nu har jag exakt 5000 st Faron. Detta är 6,8% av portföljen. Nu borde jag ha tålamod och inte köpa mer. Om de goda utsikterna konkretiseras så kommer portföljen att växa fint. Snart!

11 gillningar

Återinträde 1000 st Smart eye @ 71,38. Den förra försäljningen var verkligen en sådan turträff som det bara kan bli. Visst kommer vi väl att hoppa till nivåer som

4 gillningar

Framery såldes @8.678, det blev för lite för att jag skulle vilja behålla den i portföljen. Om kursen faller de närmaste veckorna kan den hitta tillbaka till portföljen.

5 gillningar

Jag sålde också Framery för 8,7. Endast hälften av emissionen realiserades, så vinsterna blev bara

6 gillningar

Exit Framery för 8,85€. Ta hem snabba vinster från en liten position.

13 gillningar

Jag försökte köpa aktier i Framery för 8,20. OP blockerade det dock, så jag slutade med att lägga till Optomedia till kursen 3,70.

6 gillningar

Framery ut ur portföljen för 8,95 e. Cirka 10% avkastning duger för mig. Anledning till försäljningen: obetydlig position. Hoppar på tåget om den går under 8 e…

7 gillningar

Håll det kort.
:minus: Igår minskade jag Huhtamäki med 29,6 €. På veckobasis fortfarande en nedåtgående trend. En liten vinst på ett par procent jämfört med senaste tillägget. Jag har ingen särskild uppfattning om företagets förmåga att generera vinst, så positionen är nu ganska lagom stor i förhållande till det.

:plus: Istället lade jag till mer Airbus. Kursen faller när de var tvungna att uppdatera mjukvara, men planen håller sig fortfarande i luften. Detta är också ett litet ställningstagande för försvarssektorn som standard.

3 gillningar

Exit Framery 56 st à 8,792, inträde gratis lunch.

11 gillningar

Exit Framery. Drygt 40€ vinst efter kostnader. Positionen blev liten och värderingen är kanske lite för stram för min smak.

Edit: Det blev inte riktigt så mycket kvar när man tar hänsyn till skatterna.
Teckning: 616€
Försäljning: 669,13€
Försäljningskostnad: 9€
Försäljningsvinst: 44,13

Skatteverkets andel av det tunga arbetet: 13,24€
Mitt nettoresultat: 30,89€

65 gillningar

Liten Framery-position, 63 aktier, såld för 8,98 euro.

6 gillningar

Exakt samma mängd som du ut @ 8,80 e. Och

7 gillningar

Exakt samma mängd och pris har jag. \[merkit, merkit…\]

5 gillningar

Framery såld. Tack Nordea för att det inte fungerade direkt, så att jag kunde lägga in den senare för 8.9€.

3 gillningar

Framery såldes med 9 % vinst. I stället en öppningsposition i CapMan till ett pris av 1,822 € per styck.

9 gillningar

Min fru fick mer Optomedia, 1000 st, till priset 3.69€/st och jag själv samma mängd SSH till exakt en euro/st billigare pris. Köpet av Aiforia missades med 1c i budgivningen, kanske det kommer redan imorgon, eftersom säljtrycket var stort.

12 gillningar