Jeg har lige købt/solgt (Del 8)

Hele Nokia-beholdningen er solgt fra min aktiesparekonto (OST) til en kurs på 8,73 €, hvilket giver et overskud på ca. 106 %. Man kunne selvfølgelig have fået meget mere for den for et stykke tid siden, men nu blev beslutningen endelig truffet om at tage gevinsten hjem på dette tidspunkt.

22 Synes om

Gik ind i Lindex til en kurs på 2,36. Ikke som en langsigtet investering.

6 Synes om

Og Nokia-opkøbene er fortsat, og senest her til morgen kom der en portion mere. Derudover åbnede jeg også en gearet position.

Jeg håber stadig på, at kursfaldet fortsætter, så jeg kan købe op til en billigere pris. Men det har også været et voldsomt fald – over en måned og -40 %.

28 Synes om

Efter kvartalsregnskabet tager jeg F-Secure tilbage i porteføljen med en lille position. Jeg antager, at svækkelsen i rentabiliteten er midlertidig, og at Verizon vil bære mere frugt senere.

K: F-Secure 400 stk. (1,94 €)

Jeg lægger på dette tidspunkt en lille Lindex-position til side. Disse skillinger skal også snart bruges.

S: Lindex 300 stk. (2,225 € → 2,365 €)

15 Synes om

Disse er nu fordoblet, og begrundelserne har ikke rigtig ændret sig det store på 23 timer. :slight_smile:

Måske gør disse tørrede kålrabi mig rig; hvis aktien stiger 5.000 gange i værdi, så bliver jeg rig. :slight_smile:

19 Synes om

Verve solgt fra PS-kontoen med et stort tab, jeg orker ikke engang at tjekke, hvor meget det blev til… Nu er lærepenge-aktier fra næsten alle forumets gamle favoritter, som jeg gik ind i udelukkende på mavefornemmelsen, blevet smidt ud af porteføljen. Jeg har stadig Intellego for et par tusinde i porteføljen, da det vist ikke er til at komme af med.

Jeg købte 350 stk. IQM til kurs 9,35 for pengene fra Verve og kontantbeholdningen. Begrundelsen er, at selv de store drenge har betalt tocifrede procenter mere for denne, og jeg tror på, at stemningen vender drastisk i løbet af de kommende dage.

6 Synes om

Jeg har købt Berner til porteføljen til 78,00 som supplement til Lifco, Rök og Momentum Group.

7 Synes om

Jeg fik en indskydelse om, at en trio som denne ville slå Helsinki-generalindekset i løbet af det næste år, så jeg har oprettet overvågningspositioner for: Elisa, Valmet, Huhtamäki

33 Synes om

Der er blevet købt godt op i Nokia-aktien (puukko) både i går og i dag. Mon ikke snart dette dyk stopper?:sweat_smile:

9 Synes om

Jeg har reduceret min position i Nordea i udbytteporteføljen med cirka en tredjedel.

Andelen i porteføljen steg til over ti procent, så nu mindsker jeg risikoen og øger kontantbeholdningen. Jeg formoder, at der hen over sommeren og efteråret vil opstå købsmuligheder i kvalitetsselskaber, da situationen ude i verden er ret kaotisk lige nu.

6 Synes om

Købt 12.000 stk. Lindex. Herfra går kursen kun opad efter det strålende resultat.

9 Synes om

Jeg købte VVSM-halvleder-ETF’er for 40.000 € i går og i dag til et swing-trade. Lad os se, om vi ender med at skulle betale skat eller den altid så moderigtige “tax loss harvesting”.

Edit: Fik lige ti mere med.

31 Synes om

Akkumuleringen af aktier fortsætter. Jeg har lige købt 16.000 styk Kamux. Det skal nok blive godt, og mens man venter, får man ovenikøbet udbytte.

10 Synes om

Ja ja, helt sikkert, men der var heller ikke skyggen af logik i den stigning. Efter min mening er den stadig ikke billig.

2 Synes om

Nokian Tyres er en smule dyr. Ikke desto mindre er 350 styk tilbage i porteføljen til 13,18. Jeg kom af med resten af dem ved 12 og lidt til. Jeg har stadig tiltro til, at de vil overraske markedet igen.

Nokian Tyres som investering har været ganske udmærket for mig. Procenterne var ikke prangende, men indsatsen var så solid, at den hører til kategorien af vellykkede investeringer.

15 Synes om

Formiddagen var jeg ærgerlig over, at jeg ikke købte mere Orion efter regnskabet. Heldigvis har jeg dog en rimelig beholdning i porteføljen…

Jeg rettede op på det ved at købe Nokian Tyres for 20.000 euro efter det gode regnskab til kurs 13,38. En god stigning siden da. Lad os se, hvor det ender…

6 Synes om

Burde nok søge hjælp, men alligevel kom jeg til at øge min position i Intrum med yderligere 8 %. Nu har jeg en passende position på 120k aktier, der taber til ethvert verdensindeks og i øvrigt også til naboens bedstemor.

I starten af året var planen ellers at øge positionen til 20.000 aktier på et eller andet tidspunkt. Nå, den opgave lykkedes da med en 1:18-emission for s*****. :clown_face: :rofl: :currency_exchange:

17 Synes om

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg satte en salgsordre til 14,60, og på det tidspunkt så det bestemt ikke ud til, at den ville blive eksekveret i dag. Ikke desto mindre er 350 stk. solgt til en kurs på 14,60.

12 Synes om

Nedsættelse af Nokian Renkaat 200 stk. á 15,05 (restbeholdning 1300 stk.). Godt resultat, men kursen er spurtet afsted.

16 Synes om

Åbningsposition i Relais.

En virksomhed, jeg finder interessant, og som jeg har fulgt i et godt stykke tid nu. Nu var det tid til også at hoppe med ombord.

12 Synes om