Köpte/sålde precis (Del 8)

Tanken var att sälja av USA-aktierna i Nordnets BF-kampanj, eftersom man aldrig vet om kampanjen fortsätter. Men mina USA-aktier är inte så dåliga att det lönar sig att sälja dem med normala kostnader.

Dessutom var tanken att återinvestera IRSA:s utdelning, men jag använde den istället för att öka min NoHo-position till priset 7,82 euro.

För att kunna fortsätta använda denna tråd som en matblogg köpte jag NoHo-restaurangpresentkort för cirka 200 euro.

Dessutom köpte jag ett Museikort.

29 gillningar

Jag bestämde mig för ett par veckor sedan, i samband med Black Friday, att köpa Flowers Foods inc.

Det gjorde jag nyss, men inte via Nordnet utan via OP. De får behålla sitt!

Öppningskursen för detta bullföretag var $10,77.

10 gillningar

Nu är allt sålt från Nordnet och gradvis köpordrar tillbaka till banken. Tur nog är de främst utdelningskrypare som Realty Income, så det finns praktiskt taget inga skatteeffek

47 gillningar

Black Friday-erbjudande - köp till spelportföljen Sitowise @ 2,18 euro.

3 gillningar

Tokmanni köptes i morse.

Taxichauffören berättade igår att Tokmanni säljs till en utländsk butikskedja som kommer att omvandla butikerna i Finland och Sverige till livsmedelsbutiker.

Säker information.

37 gillningar

Det började redan irritera mig lite när alla bara pratade om BF-köp och jag själv inte hade köpt något. Jag slutade med att köpa aktier i en begagnatbilsförsäljare vid namn Kamux, vilket inte på något sätt passar in i min tankevärld om intressanta investeringsobjekt.

Jag motiverade dock mitt köp med att när mina egna köp pågår, skulle detta till och med kunna klättra en aning uppåt. Då skulle jag kunna klappa mig själv på axeln för att jag inte köpte något onödigt och värdeförstörande skräp från BF-erbjudanden, som de flesta konsumenter gjorde. :grin:

6 gillningar

Tvåans fru hade i värdepappers topp 5 tips aktier som kändes så bra (Nokia, Qt) att hon som ny var tvungen att köpa även 12000 st Lemonsoft.

Karos tips föll inte alls i smaken nu :grin:

7 gillningar

Lägg till Novo och Terveystalo

14 gillningar

Srv igår. 5000 st till priset 4,62 utöver de tidigare.

3 gillningar

Igår köpte jag tillbaka 500 st Fortum-aktier som jag sålt för strax under 19€, till priset 17,67€, för en uppgång.

Till OST lades även HIMS, IREN samt META till från den senaste dippen.

Till den lägre riskfyllda AOT:n, mer Realty med liten hävstång.

7 gillningar

Lättat portföljen från optomed med 40% - i denna aktie, liksom faron, har pengar legat för länge utan att generera avkastning - avkastningen har kommit från helt andra håll. Faron har adderats, Optomed har minskats från AOT - jag återkommer med tillägg när Q3 får en fortsättning gällande tillväxt och framtiden är ljusare.

Nu har aktiens nivå sänkts till Novonivå på AOT.

3 gillningar

Okej, allt som såldes från Nordnet förra veckan har nu köpts in till portföljen hos banken. Och jag tjänade till och med några ören på operationen eftersom inköpspriset var lägre :smiley:

“Öppnat”:

• :us: Realty Income @ 57,18 USD (försäljningen var 57,39 USD)
  • :us: Altria Group @ 58,90 USD (försäljningen
37 gillningar

Ingång 4 st MELI @ 2080,57. Överraskande okej värdering trots att det är en megaklass-compounder. Jag tror att det är för ett långsiktigt innehav så länge jag kan hålla fast vid det. Kontanter i urvalsportföljen är ca 16% för närvarande.

7 gillningar

Köp/ tillägg:

Pennnant Park(PNNT)

Dessa är alltså från USA, varifrån det kan vara möjligt att få ihop 50 tecken.

6 gillningar

Köp Sanoma 2000 st @9,7. 10,28 är ett gap och därefter ett litet ryck av jultomterally till årets toppar, kanske.

2 gillningar

Sålt alla nedanstående aktier idag med beskattning i åtanke:

\-Robit @1,105€, förlust -39%
\-UPM @23,51, förlust -5%

7 gillningar

Så här på nattens timmar riktas blicken mot Japan, där det redan är morgon. Följande tillägg till redan befintliga portföljbolag:

• Marubeni corp.
  • Mitsubishi corp.
  • Mitsui & Co
  • Sumitomo corp.
8 gillningar

Senaste och gårdagens köp är vändningsbolaget Alisa Pankki.

2 gillningar

Framery såldes vid öppningen för 8,6e. Detta gav en vinst på 26e, och lunchpengarna är intjänade.

14 gillningar

Framery snabbvinster återhämtade, 36€-kostnader
Markerna fulla

10 gillningar