Tanken var att sälja av USA-aktierna i Nordnets BF-kampanj, eftersom man aldrig vet om kampanjen fortsätter. Men mina USA-aktier är inte så dåliga att det lönar sig att sälja dem med normala kostnader.
Dessutom var tanken att återinvestera IRSA:s utdelning, men jag använde den istället för att öka min NoHo-position till priset 7,82 euro.
Nu är allt sålt från Nordnet och gradvis köpordrar tillbaka till banken. Tur nog är de främst utdelningskrypare som Realty Income, så det finns praktiskt taget inga skatteeffek
Taxichauffören berättade igår att Tokmanni säljs till en utländsk butikskedja som kommer att omvandla butikerna i Finland och Sverige till livsmedelsbutiker.
Det började redan irritera mig lite när alla bara pratade om BF-köp och jag själv inte hade köpt något. Jag slutade med att köpa aktier i en begagnatbilsförsäljare vid namn Kamux, vilket inte på något sätt passar in i min tankevärld om intressanta investeringsobjekt.
Jag motiverade dock mitt köp med att när mina egna köp pågår, skulle detta till och med kunna klättra en aning uppåt. Då skulle jag kunna klappa mig själv på axeln för att jag inte köpte något onödigt och värdeförstörande skräp från BF-erbjudanden, som de flesta konsumenter gjorde.
Lättat portföljen från optomed med 40% - i denna aktie, liksom faron, har pengar legat för länge utan att generera avkastning - avkastningen har kommit från helt andra håll. Faron har adderats, Optomed har minskats från AOT - jag återkommer med tillägg när Q3 får en fortsättning gällande tillväxt och framtiden är ljusare.
Okej, allt som såldes från Nordnet förra veckan har nu köpts in till portföljen hos banken. Och jag tjänade till och med några ören på operationen eftersom inköpspriset var lägre
“Öppnat”:
Realty Income @ 57,18 USD (försäljningen var 57,39 USD)
Ingång 4 st MELI @ 2080,57. Överraskande okej värdering trots att det är en megaklass-compounder. Jag tror att det är för ett långsiktigt innehav så länge jag kan hålla fast vid det. Kontanter i urvalsportföljen är ca 16% för närvarande.