Jeg har lige købt/solgt (Del 8)

Nå, ZIM ligger stadig væsentligt under det aftalte købstilbud. Rygtet siger, at de stadig har tænkt sig at udbetale et udbytte på 0,88 USD om godt en uge, så positionen er fordoblet til kurs 28,05.

-------------------købstilbud 35,00 USD + udbytter udbetalt undervejs.

Edit: Desværre kun en tilføjelse af 20 stk. i Nebius pre-market til kurs 105,83

3 Synes om

Købt 1000 stk. Aiforia @ 1,770€.

Når insiderne køber, så køb også du. Aiforia Technologies Oyj – Johdon liiketoimet – Jukka Tapaninen - Inderes

Historien er endelig begyndt at bevæge sig fremad, og tempoet tager kun til. Man bør heller ikke udelukke et opkøb i denne sammenhæng.

17 Synes om

Jeg har tilladt mig at holde en hviledag i dag på grund af ondt i halsen og gud ved hvad, men jeg skriver i denne tråd for at rapportere om en øgning i Constellation Software :canada: i min legeportefølje. Selskabet vægter nu hele ca. 7 % efter dette køb.

Jeg har prøvet at hvile mig og har virkelig forsøgt at undgå arbejde, men alligevel er halvdelen af dagen gået med at gennemse forskellige selskabsrapporter, herunder at rende ind og ud af Inderes’ tjeneste. :smiley: Jeg orker ikke at se på ligegyldige videoer. :smiley:

Morgendagens Vartti bliver sikkert i tekstformat, hvis jeg får det bedre; vi får se, hvordan aftenen går.

71 Synes om

Jeg fulgte efter Verneri. Dyre aktier, ja… jeg havde det som et lille barn i en slikbutik, da jeg talte mønterne i min åbne håndflade for at se, hvad man kunne få for dem.

11 Synes om

Køb Sampo 100 stk. @ 9,144€

den fattige har ikke råd til at købe dårligt!

35 Synes om

Har i dag også solgt alle Equinor-aktier fra firmaets portefølje til en pris på 322,50 NOK.

Jeg formoder, at upsiden ved disse priser begynder at være lille, selv i det tilfælde at trafikken i strædet forbliver begrænset i længere tid. Pengene er sikret til andre opkøb.

Disse blev købt 07/2024 og 03/2025; afkast i kroner +18 %, i euro +25 %. Efter omkostninger og inklusive udbytte ca. +34 %. Ved denne pris var vægtningen i porteføljen 3,0 % (i alle porteføljer 3,1 % → 1,2 %).

8 Synes om

Åbning i Hacksaw 5k€ og tilføjelse i Evo 2k€. Har også luret på disse i en måneds tid, og i den periode er EVO +17 % og Hacksaw +8 %. I dag, da de begyndte at stige kraftigere, var jeg nødt til at reagere. Sikkert et unødvendigt FOMO-træk igen.

6 Synes om

Norsk Hydro til kurs 95,98 i spekulationsporteføljen. Forhåbentlig vil verdenssituationen og tilgængeligheden af aluminium drive denne opad.

og dertil Century Aluminium til 57,30 USD.

4 Synes om

Resten af Olvi ude for nu

S: Olvi 50 stk. (31,61 → 33,90 €) + udbytte

E.

Sælger også resten af Kemira på nuværende tidspunkt
S: Kemira 100 stk. (18,98 → 19,41 €)

3 Synes om

Solgte også de sidste Neste-aktier, altså 112 stk., til kurs 26,85€. En gevinst på 200 %, hvilket også er min største nogensinde. Den stiger sikkert endnu mere, hvis urolighederne fortsætter, men for en amatør som mig er afkastprocenten så høj, at jeg slet ikke ville fortjene mere i forhold til den mængde analyse, jeg lavede, da jeg i sin tid købte den :sweat_smile: .

Med dette steg kontantandelen på min ASK (Aktiesparekonto) til 37 %, så jeg har ikke noget imod, hvis det går lidt nedad, så man kan komme til at købe op i dippene.

36 Synes om

Første reduktion i Neste: 200 stk. @27,19€. Disse poster blev købt i 2024 og røg ud til kurs ±0. Pengene bliver fordelt på ETF’er/indekser over de næste 3 måneder. En lille post på 100 stk. bliver solgt, hvis vi stiger yderligere fra dette niveau i morgen. Derefter lader jeg resten stå og trække udbytte.

16 Synes om

En post på 50 stk. Neste blev solgt via en forudindstillet salgsordre til 27 €/stk. Afkast på ca. 66 %.

14 Synes om

I dag blev opbygningen af aktiesparekontoen påbegyndt.

Køb: Kone, Nordea, Sampo, Huhtamäki, Elisa, Orion, Kesko.

Jeg fortsætter med mindre, ugentlige køb. Man tør ikke foretage de store træk i denne markedssituation.

33 Synes om

Har reduceret i Neste for anden gang, men det er stadig porteføljens største position. I øjeblikket befinder vi os i den nedre del af den salgszone, jeg har baseret på Fibonacci, så der er masser af vækstpotentiale. Fortryder næsten, at jeg solgte, men det er aldrig forkert at tage gevinst; størstedelen bliver dog i porteføljen længe endnu.

8 Synes om

Lidt flere Tallink Fdr til kurs 0,614 € i porteføljen.

4 Synes om

Resten af Neste-aktierne, altså 300 stk., er solgt. Positionen var på 1150 stk. med købspriser mellem 8-42 euro, og da det så værst ud, var jeg nede med 21.000 €.

Nu slap jeg nogenlunde fra det i nul inklusiv udbytter, og hvis I forstår, føles det nu nærmest som en gevinst, hvilket selvfølgelig er ynkelig investering og siger alt om mine evner. Og for at vise det fulde omfang af min kompetence og visdom, bliver pengene investeret i den nye bil :see_no_evil_monkey:….

56 Synes om

Nokia reduceret og 60 % af den oprindelige position beholdt. I stedet små tilføjelser i NoHo, Huhtamäki og Norrhydro; størstedelen af salgssummen afventer allokering.

7 Synes om

Et dumt hoved lader hele boet lide. Neste væk, 110 stk. til 27,5 €, væksten var omkring 200 %. I stedet købte den blinde investor mere Optomed, 1229 stk. til en pris på 2,485.

18 Synes om

Neste blev også reduceret med 200 stk. til en pris på lidt over 27 €, det er kun den anden portion, måske heldigvis, hvis stigningen fortsætter. Jeg turde dog ikke sætte dem i Optomed, men lagde i stedet en købsordre (pilkki) på Revenio.

Edit: Det ser ud til, at der kom 200 stk. Revenio ind til 17,86 €/stk., og der var endda penge til overs.

9 Synes om

Der foretages også et lille køb i dag. En lille øgning i Huhtamäki, porteføljens fjerdestørste.

K: Huhtamäki 30 stk. (28,98 €)

18 Synes om