Tilføj SPYI og IUSN ETF’er til porteføljen. Min egen aktieudvælgelse har været så god, at jeg ikke længere tør købe noget drastisk her ![]()
Incapia øger med 400 stk. efter Modelporteføljen. Når man har ventet længe på at få selskabet i porteføljen, kan man godt lægge flere kræfter i.
Tilføjelser til opgørelsesdagen: QT, Huhtamäki
Ful
Jeg startede med at købe Tokmannin til 6,85 €. Ubekymret indtil videre. Jeg tænkte, at jeg ville tjene mindst mere på dette, end Finland gjorde under Jyrki Katainens ledelse med græske statsobligationer under eurokrisen.
Jeg skulle have holdt mig til store virksomheder, men jeg tænkte, at jeg ville se dette kort an.
Nu var der så meget rødt på gaden, at jeg måtte grave lidt penge frem til markedet, jeg tog en ekstra portion Incap som supplement til de gamle.
Jeg købte mig selv 200 stk. mere af Revenio, da jeg fik dem til 22,05 €. Ellers er jeg af den mening, at man burde have reduceret antallet af folk i selskabets bestyrelse, fordi selskabets udvikling har været så dårlig de seneste år.
Jeg købte 3000 stk. Tokmanni i dag. En helt latterlig rabat, men hver sælger på sin egen måde ![]()
Lille skive mere af Tokmanni. ![]()
Dette skulle efter sigende være relativt billigt, hvis Dollarstore-købet ikke bliver fuldstændig ødelagt af en fornyelse af sortimentet. ![]()
Det siger alt om niveauet af min overbevisning, at jeg denne gang købte disse til AOT-siden.
Så kan man da i det mindste trække tabene fra. ![]()
![]()
I løbet af efteråret har jeg købt Huhtamäki 13x 20 aktier ad gangen. I alt 260 stk. Vi er med et lille tab, selvom jeg har koncentreret købene på dage med fald. Troen på Huhtamäkis stigning er stærk.
I løbet af dagen foretog jeg endnu en tilføjelse til virksomheden Tomra Systems. Prisskiltet var omkring 118 NOK/stk. Det har været lidt trægt, men tilliden er stor, og Tomra har arbejde, når Europa begynder at implementere flaskepantssystemer i lande, hvor de ikke findes. Og der er overraskende mange af disse lande alene i Europa.
Og i går blev der gravet +30% mere Tokmanni frem @6.86 €.
Til disse priser prissættes Tokmanni allerede uden Dollarstore, Miny-brandet og Spar.
Det smager virkelig saftigt! ![]()
Jeg tredoblede min Alligator (ATORX) position. Når man kan få det billigt, skal man selvfølgelig kaste gode penge efter dårlige.

Indlæg blev flyttet til tråd: Röko: Den administrerende direktørs nye satsning, der 100-doblede værdien
I går blev de resterende Honkarakenne-beholdninger på Aktiesparekontoen solgt til en gennemsn
Og jeg havde åbenbart også snuppet yderligere 10 % af Apetit i går til en gennemsnitspris på @13,93€. Andelen på AOT er nu 5,4 %, gnm.pris ca. 12 €.
Jeg håber forts
Jeg har tilføjet Huhtamäki @28.08 og Elisa @38.18.
Alt i alt har jeg godt 20% i udbytteporteføljen.
Har indsnævret deltagerlisten, og udover de ovennævnte fortsætter L&T, Sampo, Nordea og Kesko.
Vi kører med disse, og tilføjer mere, når lejligheden byder sig, hvis der er penge.
En AI-virksomhed, der også opererer inden for forsvarssektoren og flyver under radaren, er blevet købt fra Helsinki Børs med en udbytteprocent på knap 5 % og 1,9x bogført værdi. Virksomhedens normale ROE-niveau burde være et godt stykke over 20 %.
Edit. Dette er selvfølgelig DetectionTechnology. @MTES har også på en prisværdig måde fremhævet det markant lave værdiansættelsesniveau i forhold til historien
På grund af markedets seneste dyk fik jeg lyst til at købe op. Verdensindekset ville jo friste, men det er stadig alt for dyrt, hvorfor jeg så købte OP Asien-indeksfond.
[quote=“kapteeni_indeksi, post:9106, topic:59288”]
Det er ofte sket for mig, at hvis jeg venter på, at et godt investeringsprodukt falder til de såkaldte købspriser, så bliver jeg før eller siden træt af at vente og køber et
Harvia lille tilføjelse @ 40€, jeg lettede lidt Nebius før købet