Købte/solgte netop (Del 7)

Hej, hvad så, her er en fest! Hvor er min invitation? Jeg tager lige og fylder mit glas.

Vi ser senere, om punchen allerede er blevet sur, eller om den stadig har bid.

Køb:

  • IREN. Jeg ved ikke, hvad den laver, den stiger hele tiden. Tilsyneladende behøver man ikke at vide det? Er positionen fuldstændig sammenlignelig med hasardspil?. :man_shrugging:

12 Synes om

OSE Immunotherapeutics SA (OSE.PA) solgte jeg bevidst med tab. Nu er der kun to firmaer i porteføljen (Verve & Novo Nordisk) og en hel del tematiske ETF-fonde. Næste års beskatning er beregnet nøjagtigt, og der skal betales 15,71 euro i kapitalindkomstskat, så optimeringen er ret godt udført.

4 Synes om

Salg: Citycon 1500 stk/ 3,98€

Tab \~-40% og \~-4000€. Der skal stadig foretages mange tabsgivende skattesalg i de kommende uger.

16 Synes om

Fortum reduceret @ 20,02 € i henhold til investeringsplanen.

12 Synes om

Reduktion
Ilkka 1000 stk. á 4,20 (resterende 8000 stk.)
Anora 1000 stk. á 3,33 (resterende 18 500 stk.)
Vi overvejer Kanikeitto.

22 Synes om

Solgt 850 stk. Fortum @20,15.

Må se, hvad jeg finder på med disse penge.

15 Synes om

Hele rækken solgt ud af porteføljen,

CITYCON 4000@3,974

Skulle have lavet et skattesalg af denne ved årets udgang, men det blev en profitabel handel, deres købspris var 3,65!!:grinning_face: :grinning_face: :grinning_face:+ nogle udbytter oveni..

25 Synes om

Solgt hele CIFR-positionen som planlagt til en aftale @23,00. Jeg købte mere af denne på vej op, og den samlede fortjeneste endte på omkring 61% med et par måneders beholdning. Hvis IREN’s vægt ikke var så stor, kunne jeg overveje at holde denne også. Men når man sammenligner aftalernes tal, er det tydeligt, at IREN er i sin egen klasse.

Grab åbningsposition købt tilbage @5,93 før earning call. Denne solgte jeg fra til en IREN-tilføjelse for 5,6 - 6,09 for tre uger siden.

11 Synes om

Jeg efterligner.

Ærgerligt, at Verneri-effekten har hævet prisen på det seneste, 193 og derover.

Siden hvornår har pence i øvrigt skiftet navn til GBX? :thinking:

5 Synes om

I dag blev alle Fortum-aktier solgt fra porteføljen med ca. 70% fortjeneste.

15 Synes om

Lorte-bowl, der var rosiner!

Solgt:

  • IREN til stop-loss. Meget små tab i euro, og jeg beviste, at man også kan tjene penge med dette firma! Plus, jeg banede vejen for lidt stigning for de andre Nonneroer. Værsgo, de næste er på min regning. :handshake: :slightly_smiling_face:
29 Synes om

Jeg kan ikke rigtig lide sådan en hurtig stigning, så jeg har taget gevinster (for en gangs skyld!) hjem :finland: fra Fortum, solgt ca. 1/3 med ca. +75 %.

12 Synes om

Solgt:

Oriola blev stadig fundet med et meget lille tab, så ca.

4 Synes om

Jeg trådte ind på den mørke side. Jeg lavede en lille dags handel med Alexandria Real Estate (ARE) i fredags og i dag. Resultatet var profitable handler (et køb og et salg pr. dag =), ejerskabet voksede (som planlagt) med et par aktier, og derudover blev der tilfældigvis genereret et par salgstab.

Nu trækker jeg mig tilbage til en øde ø og forsøger at genoprette balancen i Kraften.

6 Synes om

Køb af Detection technology blev stadig fisket ind ved dagens slutning til kurs 10,75€. Vi får se, om modelporteføljen ender med at tilføje mere. Karensperioden udløber i morgen.

10 Synes om

Jeg solgte 1200 Daler til fruen og købte en bil. Det skulle have været en elbil, men jeg faldt for en benzinbil, fordi det var sådan en fed vogn, og desuden tænkte jeg, at jeg ville vente lidt længere med at købe en elbil, så nok næste år.

9 Synes om

Alexandria Real Estate Equities, Inc. (ARE) åbnede i egen portefølje fredag, og i dag, efter et lille dyk, endnu en lille positionsforøgelse til $55.70.

EDIT. Ved aftenens afslutning blev der også tilføjet en lille positionsforøgelse til Dakota Gold (DC) til $4.04.

8 Synes om

Fra salg af iren et lille tilkøb i aiforia i dag, sænkende gennemsnitskursen, som nu er 3,1 EUR. Hensigten er gradvist at tilkøbe mere af det lovende selskab.

9 Synes om

P&G køb. I øjeblikket føler man, at man får rigeligt med AI-eksponering uden selv at prøve, så jeg besluttede at lede efter et kedeligt selskab, der var så lidt eksponeret for det som muligt, som en modvægt.

6 Synes om

Jeg solgte en lille resterende Qt-post med et tab på 10%.

Jeg reducerede min position i Fortum med omkring halvdelen, ved at bruge alle de akkumulerede salgstab, som jeg havde plejet længe og omhyggeligt :cry:
Resten beholder jeg i porteføljen, fordi jeg hellere tager et værdifald end betaler skat. Anders Oldenburg vur

25 Synes om