Köpte/sålde precis (Del 7)

Drygt 1,5 år sedan uppnåddes mitt mål för Nvidia

17 gillningar

Spelrörelser de senaste dagarna…

Jag lade till: Qt Group, Redcare Pharmacy, Enphase Energy, Evolution

Jag köpte: Vaisala, Arcturus Therapeutics, F-Secure, Aiforia Technologies

Jag minskade: Bloom Energy, CrowdStrike

Jag sålde: Telesat

12 gillningar

Minskade lite grann Fortum på aktiesparkontot, 50 st, med en fin kursuppgång och +78% avkastning. Kvar i gömman blev det fortfarande 250 st, som köptes för 11 euro. På så sätt lite kontanter i gömman och Fortums andel på aktiesparkontot mindre, så att det inte sticker iväg för mycket.

21 gillningar

Har minskat Fortum med 165 st till priset 19,80 eftersom jag inte förstår den senaste tidens uppgång.

16 gillningar

Jag försöker numera bara köpa vinnande företag, det vill säga som ny Amazon till priset 225.

Efter dagen får vi se hur vinnande det verkligen är när rapporten kommer. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Men det spelar ingen roll, sedan tittar vi på tillfällen att köpa mer👍

Jag upplever att SPYI ETF hanterar de stora teknikbolagen ganska bra, men portföljens

3 gillningar

KÖPT
Sålt 2000 st Nokia, snabba vinster med drygt en månads innehav, nästan två månaders nettolön för en revisor

Köpt 1000 st Huhtamäki. Boomerns hämnd. Ger 4% utdelning + kursuppgångar och visst kommer den att stiga någon gång? :thinking: Alla skriker, Köp köp…

26 gillningar

Nokia sålda, med dessa pengar mer Meta, mindre Novo. När det gäller Meta skulle även en något mer måttlig uppgång räcka för att trycka på säljknappen, när det gäller Novo behövs förmodligen mer tålamod. I det stora hela är syftet att göra vinst med båda :slight_smile:

8 gillningar

Tillägg till Shift4. Kollaps inom betalningsbearbetningssektorn med Fiserv + allmän marknadspanik på en redan ratad aktie. Den har blivit slagen så hårt att ojojoj. Synd bara att köpen var dåligt tajmade, och förlusten har redan blivit drygt 10% :frowning:

6 gillningar

Dubblering DT

6 gillningar

Lite mer pengar till index igen. 700€ fördelat på Europa och Norden.

17 gillningar

Lite :eu: OP-Europa Index i botten av portföljen för långsiktigt innehav.

17 gillningar

En liten tillökning i Nightingale Health. Lite förväntansfulla känslor om när man börjar höra mer om inhemska social- och hälsovårdsområdesavtal och utländsk försäljningsverksamhet. Det verkar vara en sådan aktie som lätt drar iväg på nyheter.

6 gillningar

Nokia har tagits 272 stycken, nu ett nytt antal på 1900 stycken. Positiva utsikter om det lyckas efter Nvidias inträde.

Styckpris 6,07€

12 gillningar

OP globala index och Novo har precis köpt mer utöver de befintliga.

14 gillningar

Eftersom min favoritsynd lathet plågar mig söker jag inte nya objekt, utan jag lade till Huhtamäki. 29 jämnt och hundra stycken.

Jag försökte lägga till Faron i början av veckan, men det fastnade inte. Vi försöker igen nästa vecka.

Jag funderar på att sälja Mandatum.

7 gillningar

Jag lade till Evli till OST, 1/3 till den tidigare positionen, för 21,50 euro. Efter försäljningen av Mandatum var det bra att få tillbaka vikt till kapitalförvaltningen.

3 gillningar

Intellego tillagt. Jag motiverade för mig själv att goda nyheter berättas hellre tidigare än dåliga :slight_smile:

7 gillningar

Kh-group utkastad ur portföljen for good.

Jag anser att Sakaris frånvaro från ledningen är mycket dåliga nyheter för framtiden.

5 gillningar

Ökat i Elisa till kursen 38,36. Andra ökningen på kort tid. Bra utdelning och borde vara ganska stabil.

22 gillningar

Med medel från Fortums minskning, lite ytterligare köp till utdelnings-ISK:

• Elisa 10 st @ 38,34 €
  • Kesko B 20 st @ 18,37 €

“- Kelisa och Esko… Nej, Kessa och Eliko. Äh, alltså Seila och Sokke. Nåja, samma sak, trevlig helg till alla!“

26 gillningar