Köpte/sålde precis (Del 7)

Idag har jag blivit ägare i Detection Technology. En liten andel än så länge. Jag väntar på supercykeln och megatrenderna. :sweat_smile: De skulle kunna slå in här.

Jag är tillbaka i Kesko igen. Det finns fortfarande utrymme att öka även denna.

18 gillningar

Finlandsindex 12k pts, på grund av Nokia och Fortum har kaffet kokats på detta sätt:

Råvaror från skogen (UPM köp 25 st)

Pappmugg (Huhtamäki köp 25 st)

Kaffe (Kesko B köp 50 st)

Guldhamn i munnen, tål att äta bulle med kaffet (Endomines 10 st tillägg)

26 gillningar

Uppmuntrad av tipsen, påfyllningar i gamla OST-grundpelare, Kesko (18,45€) och Valmet (27,81

14 gillningar

Små poster Loihteet (-2%) och Nokia (-5%) såldes av, för att köpa Intrum i två omgångar:

500 st @ 46,93 kr
750 st @ 43,94 kr

Total position nu 18 472 stycken. När jag väl får fler spelmarker så måste jag höja det till 20 000 stycken. Bara hinna före den uppenbara konkursen. /s

16 gillningar

Lade till Detection Technology på grund av en tillfredsställande delårsrapport, 200 st @ 10,50 €. Nu har jag totalt 1000 st till ett genomsnittspris av 11,65 €, i väntan på att cykelvändningen ska accelerera och återvända till att vara börsens pärla.

10 gillningar

Jag köpte lite Quutt. Jag har inte bestämt mig än hur länge jag ska behålla det.

18 gillningar

Jag minskade Fortum vid 19,28 €. Paranoid känsla. Någon någonstans vet något? Kommer något från skiljedomstolen? Något är på gång här nu… nästa försäljning över 20 €. Det är hett!!

21 gillningar

Köpte

16 gillningar

Lade till DT. Det här kommer nog att vända till glädje ännu. Jag kunde inte vänta och se om det skulle komma en nedgång till imorgon efter en stark dag.

4 gillningar

Jag köpte den här aktien igen. Positionen är nu tillräcklig. Jag sitter på mina händer.

26 gillningar

53 stycken Quutti i näten för 36.1€. Får se när det lossnar.

10 gillningar

Har lagt till Meta. Denna lättades lyckligtvis tidigare på måndagen till 750 USD och är nu tillbaka i portföljen. Får se, men reaktionen verkar enligt mig vara en liten överreaktion.

4 gillningar

Det kan hända att den fallande kniven skär obehagligt men en ökning av Kongsberg Gruppen från dagens dipp (\~16%) @ 247,20 NOK. Dippen är kraftig i förhållande till resultatet men även spekulationer om en uppdelning i marina och försvarsdivisioner tynger. Dess delägda Patria rapporterade samtidigt ett bra resultat. Svårt att säga vilken betydelse det har för KOG.

5 gillningar

Jag köpte Droneshield idag @2,32 EUR med en vikt på drygt en procent i portföljen. Seeking Alpha hade en Strong Buy-rekommendation, men hur ska man någonsin veta…

4 gillningar

Erbjöds fortfarande en liten köpmöjlighet innan nästa veckas kvartalsrapport, dvs. Zaptec-positionen full igen @29,40NOK

Pareto höjde just sin riktkurs från 30 till 35 NOK och jag tror att den kommer att brytas snabbt

6 gillningar

Köpt Intrum för jag vet inte vilken gång i ordningen under det senaste året och ökat

7 gillningar

Sålde en del Fortum @ 19.36€. Denna utveckling är lite förvirrande och jag tar nu hem en del av vinsten som säkerhet.

11 gillningar

Lägg till Elisa för exakt 38 euro. Medelpriset är nu 39 euro.

15 gillningar

Pihlajalinna ut 73 st @15,70 (-2%) på grund av negativt besked.
Jag hade bestämt mig för att om det kommer ett bra kvartalsresultat så lägger jag till, och om det är dåligt så ut.

Behövde inte vänta till imorgon.

Edit:

In i portföljen Kempower 105 st @15,36

Har velat äga redan länge.

4 gillningar

Idag såldes resten av Gofore-aktierna. Jag anser fortfarande att det är ett toppföretag i branschen, men jag börjar betrakta scenariot som Verneri diskuterade i IT-tjänstesektorns diskussion som mycket sannolikt. Särskilt när Gofore söker tillväxt i DACH-regionen, där jag inte tror att de kommer att uppnå lönsamhetsmarginaler på +10%.

9 gillningar