En tredjedel af Faron ud med 20% fortjeneste (2,30€). Her glider vi ned et stykke tid igen og tager fat igen.
Andelen af kontantbeholdningen er allerede godt over 15%, og der er ikke rigtig noget interessant at købe.
En tredjedel af Faron ud med 20% fortjeneste (2,30€). Her glider vi ned et stykke tid igen og tager fat igen.
Andelen af kontantbeholdningen er allerede godt over 15%, og der er ikke rigtig noget interessant at købe.
Samme her i går @173 SEK. En tilsvarende stor post ramte mit +60 % stop loss, som jeg anså for optimistisk, @ 146 SEK.
Solgt 1500 stk. Metso over 11e
Cirka 15% afkast og et par udbytter fra disse
En lille position er tilbage, vil tilføje mere, hvis den falder under ti
Kontantpositionen har været mindre end normalt, og det begyndte selvfølgelig at føles som om, det ville være godt at have mere nu…
Der er også indkøb på vej til den nye lejlighed, så det tjener også det formål, så vi hjemtager gevinster indimellem!
Køb af Gofore 200 stk. ca. 14,30/stk. og første gang jeg har dette.
Jeg købte fordi:
Jeg købte selv en lille smule mere Intrum til 48,6 SEK. Via SeekingAlpha har jeg fulgt Haketias kommentarer, som i kraft af sin positionsstørrelse ser ud til at have et lidt bedre forhold til ledelsen end den gennemsnitlige investor. De har i hvert fald givet udtryk for at være åbne omkring køb og salg, og er nu igen på købssiden.
På den anden side, hvis denne sag går galt, bliver det den største investeringsfejl i mit liv hidtil. Jeg vil dog forsøge at lære af dette, og næste gang vil jeg ikke længere investere så stort et beløb i en enkelt ”årtiets investeringsmulighed”, især ikke i en tid, hvor hver anden ‘nemme gevinst’ ser ud til at fordoble sig på få måneder.
Ikke Intel og ikke Lego, men Intellego, en tilføjelse i kølvandet på direktøren. Nu ca. 6% af porteføljen, så den kan rallye fremad med disse.
En lille tilføjelse af Nokian Renkaat. Andre aktiekøb er sat på is for en tid til udbetalingen af en investeringslejlighed.
Jeg gik for at hente Fiskars, men i et øjebliks indskydelse forvildede jeg mig til Mammuttimarkkinat (Mammoth Market)!!
Så en tilføjelse Kesko B @18.90€

Vi sats
Købt Revenio 50 % mere @23,95€. Andelen af AOT-porteføljen er nu 2,4 % og den gennemsnitlige købspris er lige under 20 euro.
Måske tager det fart herfra, når man venter længe nok. Det er unægtelig langsomt, og kursen falder, når nogle bliver frustrerede.
20% stigning i IREN pre-market. Jeg ved ikke, om jeg forhaster mig, men jeg tror, at trenden er opadgående herfra og fremefter.
Gammel kærlighed ruster ikke, Detection Technology er tilbage i porteføljen under ti.
Og @Sijoittaja-alokas må undskylde en et par dage gammel handel, men kursen har heller ikke udviklet sig nogen steder, så…
Nilörngruppen som ny post.
Lad firmaet selv fortælle, hvad det er:
“At Nilörn we develop and refine brands, primarily in the fashion industry, with identity and value at the core of what we do.”
På finsk: vi laver prisskilte, emballage, vaskeanvisninger og andet småting til tøj.
Jeg stødte på dette første gang i tråden om globale kvalitetsvirksomheder (!) (det var med på en liste et sted), måske lidt af en overdrivelse. Anden gang i pizzakonkurrencen som en del af det svenske investeringsselskab Tractions ejerskab. Det er altså en lille virksomhed, der har fundet en sjov niche, resultaterne var ret stærke for et par år siden, hvilket sandsynligvis er grunden til, at den endte på den førstnævnte liste.
Kursen tog et slag i juli efter et ikke så stærkt resultat. P/E ligger lidt over ti med sidste års resultat, men i år falder resultatet, så forward-P/E er højere. Håbet her er altså, at resultatet vil komme sig.
Fisket Rapala 11 % mere @1,255€. Andel af AOT-porteføljen nu 1.1 % og gennemsnitlig købspris lige under den nuværende kurs på 1,25 euro.
Fik lidt over to tusind aktier i Hacksaw til en swing-handel @ 65,20 SEK. Spilleleverandørsektoren bliver hårdt ramt af opmærksomhedssøgende anklager, der er rejst fra den anden side af dammen mod deres kunde.
Igen tilføjet 2500 stk. SSH til en pris af 2,33€-2,34€. Intentionen er at bruge midlerne fra WithSecure til dette, jeg tog lidt forskud.
Derudover købte jeg igen et kilo Aiforia til 2,81€, som er meningen at sælge med en lille fortjeneste i fremtiden, hvorved min porteføljes gennemsnitspris vil falde via FIFO. Kvartalsrapporten inspirerede mig ikke rigtigt til at øge positionen i porteføljen.
Nå, det ramte ikke helt plet denne gang
En anden portion gik for yderligere $23,50. Det er okay, jeg holder stadig fast i beslutningen, da dette udgjorde over 50% af investeringsformuen efter denne stigning og et par opfyldninger. Det begynder at være så store beløb, at jeg ikke turde bære risikoen over earnings.
Med de solgte penge åbnede jeg en position i Grab på 3000 stk. @4,98. Dette har været under observation i måneder, allerede før pitching-konkurrencen. Jeg kan godt lide regional diversificering på dette tidspunkt. Vi følger udviklingen af historien, og det er meningen at samle 5-10k aktier.
Emcor åbner til 632 USD. De tilbyder elektriske og mekaniske byggetjenester samt bygningsvedligeholdelse og industritjenester.
Jeg købte i dag små portioner af Intellego og Vaisala. Og så en månedlig investering i ETF’er, hvori jeg nu forsøger at sprede flere penge end i direkte aktiekøb, da min aktieudvælgelse historisk set ikke har været helt strålende.
På den anden side er tidligere tab vel ikke en garanti for fremtiden.
Jeg investerede i anledning af fredag. Jeg åbnede en lille position i Canatu til 8 e / stk. og tilføjede til mine eksisterende positioner i QT (47,26 e), Outokumpu (3,51 e) og Kesko (18,95 e).
Har købt en lille position i Duolingo til porteføljen. Har fulgt den i lang tid.