285 Kojamo-lapper i kassen som en ny-gammel sag. Tegn, tegn
Jeg åbnede en række Nestettä 200 med en seddel. Nu vender trenden så, lad os se. ![]()
Harvia 100 stk. købt for lidt under 40€ pr. stk.
Når krigen i Ukraine slutter en dag, vil der være efterspørgsel efter saunaovne (selv i Rusland).
Fisket 20 % mere af Vaisala @47,40€. Andel af porteføljen nu 5,7 % og gennemsnitlig købspris 41,25 euro.
Et kvalitetsselskab, som jeg tilføjer mere af, hvis den falder nok.
Lidt handel på kredit til at forsøde arbejdsdagene. Jeg tilføjede Novo for et par tusind og lidt tidligere Evolution for ~3k. Kreditgrænse i brug nu ~10k EUR i den skandinaviske trio Evo, Novo og Verve.
På den lange porteføljeside mere af Evo og Verve.
Ny åbning forsigtigt 40 stk.
da man ikke rigtig kan finde ud af det (heller) ![]()
4000 stk. Verveä solgt @25.3sek.
Der er stadig 2000 stk. tilbage. I værste fald var der et tab på 3.000 €, nu med tilføjelserne faldt tabene til under 200 €. Wow, hvilket eventyr.
Samtidig blev 120 stk. Himsi også solgt. Denne handel gik ikke.
Nu er der allerede lidt lommepenge til efterårets dip.
Fredag.
JEG KØBTE med kontanter (sidste gang) en fordobling af HIMS, 100 stk. til omkring 44 USD.
Til aktieporteføljen.
Derudover, med penge fra Orion-exit, mere Huhtamäki. 100 stk. til omkring 31,00.
Jeg har nu 400 stk. Huhtamäki.
Køb: Jumia 1450 stk/8,2xUSD. Jeg kludrede med købsordren, hvilket er grunden til, at jeg betalte en merpris, da jeg købte denne momentumaktie.
Oscar Health salg 17,25 USD, knap 4% afkast med over en måneds beholdning, IKKE godt. Pengene til næste investering, og lad os håbe på bedre succes.
En lille position i Novo Nordisk er åbnet til kurs 367,7 DKK. Yderligere køb overvejes muligvis senere ![]()
CROX salg 86,02 USD ca. 15% afkast på under 3 uger. Flere af disse, så holder man humøret højt🥳
Taaleria købt for første gang, selvom der har været købsintentioner tidligere. Intentionen er at øge positionen i løbet af det næste år. Lad os først se CMD og så køber vi mere.
Jeg var så dum at sælge ca. 1/6 (2340 stk.) Zaptec!
Hvis den falder til 25 NOK, køber vi tilbage.
Troen på et meget godt årsslut er stadig intakt.
Lad os nu følge Fomo’en😉 Køb: Jumia Technologies 8,35 USD.
Kontanterne løb løbsk på en mile lang rejse.
Køb:
UPM-KYMMENE 25,45 €
McDonald’s $312,24
Coca-Cola Co $69,28
Som et køb uden for de månedlige opsparinger
OP Verdensindeks
Og så stadig småpenge i OP-high yield
Lille rotation i porteføljen, Rheinmetall solgt i sidste uge og NVIDIA i dag (dette går lidt i retning af et regnskabslotteri, men jeg tror selv, at der med disse værdiansættelsesniveauer på kort sigt kunne være mere nedadgående pres end opadgående potentiale).
Begge disse positioner er købt i starten af året, så der er pæne gevinster at hente fra dem. Denne form for kortere beholdning og salg med fortjeneste praktiserer jeg mest kun på ASK-siden, så skattemyndighederne ikke kommer imellem.
På købssiden er der tilføjelser til TietoEvry og Novo Nordisk.
Solgt halvdelen af Novo, som jeg købte i sidste uge, samt 1/3 af Alphabet.
I stedet for Taaleri, og der blev endda penge tilovers.
Arctic Blue i kikkerten, da jeg selv kan lide produkterne fra det pågældende firma, forhåbentlig ikke for meget.
Fra disse salg kom der omkring ti tusind. Jeg var nødt til at finde noget at købe, lidt modvilligt, så halvdelen er igen sat i lotteriet: 200 stk. af både Rigetti og D-Wave, til kurser på $14.45 og $15.03. Jeg ville have købt Pony, men det kan ikke købes til en porteføljelimitkonto
.
Solgt alle CIFR med en lille fortjeneste på USD 6.67. Store regnskabsmeddelelser kommer denne uge, så jeg holder gerne en lille kontantbeholdning for en sikkerheds skyld…