Købte/solgte netop (Del 7)

Planmæssig reduktion i Metsä Board-positionen ved 3,40€.

5 Synes om

Reduceret 1000 stk. væske til en pris af 15.52€.
Stigningshastigheden begynder at svimlende, afkast +65%

15 Synes om

Grøn underlig farve i porteføljen forvirrer, så som medicin Duell-jomfrudom med en lille position.

motorcycle-crash-accident

8 Synes om

Togrejse til Lappeenranta.

Købt 1500 stk. Russel turbo F475 til 0,63€.

Mangler penge til kebab.

10 Synes om

Åh lort… noget er nok klikket i hovedet på mig, og jeg gik hen og købte Nokia uden at tænke nærmere over det, selvom investorernes leveregel lyder: ”Nokia skuffer altid”

14 Synes om

Hej!

Bare en påmindelse om, at opgaverne gerne skal ind i tråden, mens de er friske, det behøver ikke nødvendigvis at være samme dag, men gerne inden for rimelig tid, f.eks. en uge. :slight_smile: Dette er ikke en alvorlig sag og måske ikke kendt for alle, men et generelt ønske med god grund, synes jeg. :slight_smile:

For nye forummedlemmer eller genaktiverede brugere er emnet måske ikke kendt, så lidt nåde til dem, men lad os forsøge at annoncere opgaverne relativt friske. Jeg vil for en sikkerheds skyld tilføje dette til startindlægget senere, og til startindlæggene i fremtidige Købt/Solgt-tråde.

Nogle gange glemmer man det, og det er okay, så kan man i beskeden sige, at man har glemt det, men ikke opgaver fra måneder tilbage ellers (fordi det også skaber ballade, hvis man kun fortæller om et vellykket salg :smiley: ). Som ny eller genaktiveret kan man måske være fleksibel, hvis man nu fortæller om opgaver fra de seneste måneder. :slight_smile:

Det skaber let ballade, hvis man kun annoncerer supervellykkede handler retrospektivt. :smile:

Tak for forståelsen og god weekend!

52 Synes om

Disse blev solgt sidste fredag, og et par tusinde i lommepenge,

I dag kedede jeg mig, så jeg måtte prøve at se, hvad slags virksomhed Nokia er :joy:

Disse også med idéen om at holde dem kort

4 Synes om

Saab lettelse. Omkring 15 tusind euro i fortjeneste fra dette.:tada: Microsoft solgt, et lille plus og UUUU lettelse 9.50 samt 8.50 købt tilbage.

9 Synes om

Vendt tilbage som ‘støttemedlem’ af Inderes med 32 aktier @17.50 i alt 565 €.
Idéen var at købe for samme beløb, som jeg solgte for i 2022, 12 aktier, som jeg havde købt fra emissionen, til en samlet pris på 569 € (47,80 €/stk).

11 Synes om

Tilføjelse: Aspo @5,86€ / 15.08.2025.

Aspo solgte Leipurin for 63 millioner euro. Det vil sige den forretningsdel, der påvirkede resultatet mindst. Omkring 34 % af Aspos markedsværdi (185 millioner euro) / 15 % af virksomhedens værdi (428 millioner euro) lyder som en god pris. Leipurins andel af Aspos driftsresultat har i de seneste år været omkring 18%.

En mindre tilføjelse; vægten er nu 1,1% og min porteføljes 25. største position.

10 Synes om

Og disse blev automatisk solgt til 0.75€ pr. stk. Fortjeneste på 180€ mens jeg sov.

Det irriterer mig virkelig, at jeg solgte for billigt. Der er dårligt internet i toget, så jeg indstillede salgsordren på forhånd. Russell tog et større spring, og nu ville det have givet en fortjeneste på 540€.

Kan man vinde og tabe på samme tid???

18 Synes om

Tilføjelse: TietoEvry @15,34€ / 19.08.2025.

TietoEvry meddelte, at de havde vundet en tvist i Norge. Den samlede effekt på omsætningen er 35 millioner euro (24,5 millioner euro i Q3, 2,2 millioner euro i Q4 og 8,6 millioner euro i 2026). Ifølge Inderes kan dette føre til en positiv resultatvarsel med hensyn til rentabilitet. Positive nyheder efter lang tid altså. Kunne vendepunktet endelig være her?

En mærkbar tilføjelse; vægten er nu 2,5% og min porteføljes 15. største position.

22 Synes om

Køb af 700 stk. Zevra therapeutics til en gennemsnitspris på 9,45 USD. Målet er en månedlig swing-handel.

2 Synes om

Aktiesalg i Sampo til 10 euro for et par dage siden.
Ligeledes køb af verdensindeks og UPM.
Med disse ind i weekenden :waving_hand:t2:

2 Synes om

Inspireret af pitch-tråden og efter at have undersøgt virksomhederne i et par dage, købte jeg små startpositioner i Grab og Uber. Tak til pitcheren! De andre poster i porteføljen er finske aktier, så det giver også lidt diversificering.

3 Synes om

Lapwall-ejerskabet er blevet øget støt. I går lettede jeg fra IB-kontoen IREN 19.60.

4 Synes om

Åbning Novo Nordisk 365 kr. Det skulle have været gjort for en uge siden, men nu gik det sådan her. Trumps strid om Grønland bekymrer…

5 Synes om

Jeg var nødt til at tilføje 20k stykker Sosi1 til porteføljen, da sølv stiger flot. Ville $40 snart blive brudt?:thinking:
Screenshot_2025-08-22-18-00-21-47_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12

1 Synes om

Køb (tilføjelse) af Platform Group AG 265 stk. til en pris af 9,80 euro/stk. som en fortsættelse af de tidligere 300 stk. Fra selskabet kom der i dag en virkelig stærk kvartalsrapport. Analytikernes anbefalinger KØB 5/5 og kursmål på 16 - 19 euro (disse kan stadig blive opdateret på grund af den stærke rapport). P/E 6,38, P/B 1,54 og P/S 0,40 ifølge Nordnet.

Jeg undrer mig over, at dette stadig kunne fås for under ti euro.

7 Synes om

Køb 2000 stk Lohde. En virksomhed, der flyver under radaren, understøttet af megatrends.

3 Synes om