Köpte/sålde precis (Del 7)

Mer Kalmar för 25,70 € styck. Och eftersom tecknen inte räckte till, så trevlig helg!

21 gillningar

Köp: Himalaya Shipping @ 83,00 NOK

Månadsvis utdelning och goda utsikter.

9 gillningar

Lagt till 500 st Aiforia för 4,51 €.
Kan hända att den gör en ”Optomed” i slutet av månaden, men kanske AI-hypen bär ändå?

8 gillningar

Dubblat Fodelia med ett tillägg på 500 st @ 5,68€. I väntan på nästa sjukhusupphandlingar.

Tillbaka i Kamux med 1000 st @ 5,19€. Nästa vecka förväntar jag mig positiva tongångar från kvartalsrapporten. Marknaden växer igen, snittpriset bör stiga när nyförsäljningen hackar, dessutom fortsätter bilhandlarna att ta marknadsandelar från privatmarknaden. Dessutom verkar det ha kommit andra förändringar och förbättringar från Pajuharjus penna på sistone, uppdatering av Tysklandsstrategin osv.

13 gillningar

Idag en liten påfyllning i Kalmar för 25,6 €. Om jag hade väntat en stund till hade jag fått det lite billigare🧐

13 gillningar

Köpt Microsoft, Apple, Nvidia och Tesla. Det har dippat fint och nu är det ett bra tillfälle att fylla på.

14 gillningar

Ökat i Celsius under 40$ och gjort en entry i APP som levererade en bra delårsrapport (PEG < 1 vid dessa priser).

7 gillningar

Jaha. Tydligen oombedd och oväntat ägare i Kalmar, 100 st för 25,5 €.

16 gillningar

Hyvlar av de dyrare delarna av Tokmanni-innehavet till anskaffningspris à 11,23. Ingen större anledning än att aktien har köpts flitigt i den sjunkande kursen och det känns skönt att minska på hävstången. Nu är antalet aktier lagom och med ett snittpris under 11 euro, men köper givetvis mer om kursen sjunker utan oroande ytterligare nyheter.

Skönt att få vända även denna börsvecka till plus. Tack vare framför allt måndagens rejäla Kesko-ökningar.

14 gillningar

Sålt Hyzon Motors 15 000 st @0,145 USD per styck. Man får inte vara för girig. Dessa köptes igår för 0,082 USD per styck.

30 gillningar

Ökat i Bittium till kursen 6,80 € och utökat positionen med 50 %. GAV (genomsnittligt anskaffningsvärde) steg till 6,53 € och är nu nätt och jämt portföljens största innehav. Bolaget befinner sig i en intressant fas: kostnaderna har tagits under kontroll och fokus har flyttats till försäljning, där det förvisso finns mycket att göra (och risker). Men åtminstone inom Defense & Security ser jag stor potential, så länge man tittar med tillräckligt långa kikare (teleskop?) och inte stressar för mycket över vilket kvartal själva leveranserna hamnar i.

14 gillningar

Ökning: Alexandria Real Estate Equities (ARE) som finansierats
genom att sälja: Simon Property Group (SPG)

5 gillningar

Minskat en del av Orion-positionen idag @39,4. En motsvarande möjlighet i januari gick förbi och det har grämt mig.

4 gillningar

Köpte det själv också igår

Har även ökat lite i Digia och Incap

7 gillningar

Precis för en månad sedan sålda fem stycken SMCI vid @930 tillbaka vid @502. Ibland går dessa långskott hem, oftast inte… Ytterligare fem på fiske vid @480 under nästa vecka.

10 gillningar

Det är svårt att välja enskilda aktier. Jag köpte 250 st Kempower i vintras till priset 24,36. I våras kom en resultatrapport som visade att kunderna hade varor i lager och kursen sjönk. Jag sålde av till priset 14,40 e. Jag köpte 1000 st Optomed i våras till priset 6,33 e. Alla väntade sig att det skulle gå bra eftersom det är den första handhållna AI-kameran. Nu sjönk kursen till 5 euro. Å andra sidan vill jag inte sälja heller eftersom det redan blev förlust på Kempower. Många har sålt i panik. Undrar om Optomed kommer att lyckas i fortsättningen.

13 gillningar

Hoppsan, minskningen i Orion var till priset 43,90. Siffrorna bytte plats :blush:

15 gillningar

Liten ökning i Verve Group på drygt 30 SEK. Redan portföljens största med en plågsamt hög vikt, men det hjälper inte när bolaget hela tiden drar fram positiva vinstvarningar och förvärv ur hatten, eller när VD:n tankar med båda händerna, samtidigt som bolagets absoluta värdering är nästan löjligt låg trots den senaste tidens raketfärd. Var det inte så att man skulle köpa aktier när de stiger? :stuck_out_tongue_winking_eye:

17 gillningar

Tog även en liten position tillbaka och satte en stop under. Gäller alltså Verve. Positionsstorleken är väldigt liten.

3 gillningar

Ökat med 600 st Tecnotree @ 4,78. Nu 6 431 st i fickan. I want to believe! Min partner har sagt under en lång tid nu: varför investerar du inte dina pengar i aktier i några ordentliga bolag :joy:

28 gillningar