Köpte/sålde precis (Del 7)

Jag köpte Qt för cirka 48 euro för 2300 euro. Jag försöker mig på någon form av trade här.

Man förväntade sig inte mycket av resultatet, det underpresterades. Vägledningen bibehölls, är den trovärdig? Det kan ju komma en vinstvarning eller flera i år.

Relevant och realistisk baisse i tråden. Det ser inte direkt bra ut, men jag tror att andra nu ser detta som ett köpläge, även om Q2 var svagt så gör Qt:s starka kassasituation, produkternas långa livscykel (?) och växande licensbas det till en intressant långsiktig “hold” för vissa. (å andra sidan ser många detta avta på lång sikt)

Jag tror att kursen kommer att återhämta sig något (med sina gränser), då jag bland annat antar att vissa nuvarande och framtida “holders” kommer att köpa dippen, även om det finns risker i luften. :slight_smile: Jag förväntar mig inga mirakel (eller hur man nu ser på det), om jag nu skulle få mer än en månads matpengar.

När jag tittade på kommentarer och tidningsrubriker hoppades jag att vi skulle ha fått en ordentlig överreaktion på aktiekursen, men det fick vi inte riktigt. Nu var jag på gränsen till om jag skulle gå med eller inte.

image

P.S. Om och när jag misslyckas med detta, kommer jag att säga att jag köpte för att hålla. Jag hade redan detta för cirka 5000 euro till ett genomsnittspris på 49 euro.

48 gillningar