Jeg købte/solgte netop nu - tråden (Del 5)

Jeg købte Bloom Energy for de sidste kontanter på aktiesparekontoen til 12,67 dollars. Valgmulighederne var Nordea, Vow Asa eller Bloom, og på grund af kursfaldet samt et godt regnskab endte jeg med Bloom. Nu er positionen fuld for denne akties vedkommende.

10 Synes om

Lidt forårsrengøring.

Solgt Puuilo FOMO-aktier, som jeg købte i et eller andet udefinerbart dip. Jeg fik aldrig sat mig nærmere ind i virksomheden. Herfra cirka 20 % afkast uden at forstå noget som helst om selskabet.

Har også lukket mine Disney-shorts i dag.

10 Synes om

I dag i købehumør sammen med Padma (tilfældigvis). Tecnotree købt @ 0,435.

14 Synes om

Solgt UPM og købt Nordea. I dag kom UPM med en nedjustering, så jeg vender dem igen, hvis det går gunstigt.

6 Synes om

Mere Fortum i dag

4 Synes om

Jeg fejrer en lille lønforhøjelse ved at øge månedsopsparingen i lavomkostningsindeksfonde:

Nordnet Indeksfond Danmark ESG
Nordnet Indeksfond Sverige ESG
Storebrand USA
Storebrand Japan

Selvfølgelig kunne man have sat det hele i blot én global fond, men jeg er jo ingeniør.

37 Synes om

Solgt én iShares Core S&P 500 UCITS ETF USD (Acc) | SXR8 på Degiro, som jeg køber tilbage på Nordnet via næste måneds månedsopsparing. Jeg samler mine investeringer hos Nordnet og tømmer langsomt Degiro. Der er nu heller ikke ret meget derovre.

5 Synes om

Solgt de sidste Remedy-aktier fra porteføljen, da jeg ikke længere orker at vente på den store gevinst med denne. Solgte til en stykpris på 25,40 €.

Købt mere Gofore til porteføljen for de penge, da den bare bliver ved med at overraske. Hvis den falder yderligere herfra, kan jeg overveje et lille suppleringskøb mere, men positionen er tilstrækkelig allerede nu. Købt til 25 €/stk.

13 Synes om

Reduktion af 300 stk. Wärtsilä á 11,035 (400 stk. tilbage). Sandsynligvis for tidligt, men denne er lettest at reducere, mens resten af porteføljen roder rundt på bunden.

10 Synes om

Lehto ud og en lille tilføjelse i Tecnotree, fordi kiloprisen på popcorn i basaren er sjovere og med mere smag af smør. Jeg misunder ikke Roni.

Større tilføjelse i UPM, fordi hold fast i det oprindelige.. osv. blabla Uruguay.. Olkiluoto.. forventet bund.. her er der stadig efterladt en lomme, hvis den fortsætter med at falde. Men hvis den når den pris på 10-15€, der spekuleres i i diskussionerne, kan det være, at lommen allerede er blevet fyldt alt for tidligt.

Nu et nyt forsøg på at trække sig mere ud i solen til sommeren. Solen leverer allerede sin del.

4 Synes om

Reduceret i Kamux igen. Heldigvis solgte jeg en lille del allerede før regnskabet :sweat_smile:. Nu faldt den fra porteføljens 1.->5. største. Stadig en stor position i porteføljen for at ”vente” på bedre tider, som hele tiden ser ud til at rykke længere ind i fremtiden :smiling_face_with_tear:.

Og jeg som troede, at de største skattesalg var overstået efter sidste år :smiley:

7 Synes om

Jeps, gårsdagens Fortum ud efter åbningen @ 13,90 € (ca. 2 % afkast).. og en post tilbage @ 13,72 €

Kojamo-positionen er også i bevægelse, i går solgte jeg positionen fra i forgårs før regnskabet @ 10,56 € (også ca. 2 % afkast).. og regnskabet var lunkent, men ikke dårligt, så i dag køber jeg @ 10,08 €

Edit: Og Fortum solgt igen @ 13,97 €. Måske vil jeg ikke opdatere disse hvert andet minut nu.

Edit: Og en post Fortum tilbage @ 13,76 €.

24 Synes om

Jeg tilføjede efter lang tid Neste til porteføljen @38,82, da værdiansættelsen virker rimelig.

17 Synes om

Som langvarig Nokia-holder fungerer sådanne hurtige stigninger ikke rigtig for mit hoved, men et automatisk salg sat op efter købet klarede opgaven → samme position ud ved 85 SEK. +20 % af dette lykketræf inden for en uge er nok.

Positionen er igen i en passende størrelse i porteføljens kategori for ‘Kedelige udbytteaktier’.

Om min investeringsstrategi:

DISCLAIMER: For at undgå eventuelle vrangforestillinger eller misundelse, husker jeg at nævne, at min egen investeringskarriere fra 2020 og frem → totalbalancen er i øjeblikket -3 %

2 Synes om

Nå. En kursalarm på 10 € for Kojamo, sat for længe siden med kommentaren ”den falder i hvert fald ikke så langt, men bare for sjov”, blev udløst.

100 stk. observationspost til porteføljen.

4 Synes om

Neste øget 3,5 gange fra niveauet 38,7e. Det føles som om, der begynder at være en sikkerhedsmargin. Pengene fra salget af YIT er geninvesteret.

17 Synes om

Neste fordoblet..

Tilsyneladende er Neste også et af Antti Saaris fire attraktive valg (de andre er Enento, NRE, Kesko). Der er allerede nok af de andre i porteføljen i forvejen.

30 Synes om

Neste i porteføljen som en ny position, har fulgt selskabet længe, og nu er den faldet til ret gunstige niveauer. Flere opkøb hvis det samme fortsætter. Og sikkert også ellers.

25 Synes om

Afarak-position fordoblet til 0,52e. Efter min mening en overreaktion på handelsnyheden. Vil fortsat øge fra passende niveauer fremover.

5 Synes om

Trimmet Konecranes til en mindre position til kurs 39,09 €.
Den begynder at være på et prisniveau, hvor resten snart kan ryge til salg.

Købt en moderat startposition i Gofore i går @ 24,90 €.

10 Synes om