Köpte/sålde precis -tråden (Del 2)

Arocell @3,19 helt på en höft, i följa-med-anda. Kanske mitt mest impulsiva köp någonsin…

2 gillningar

Igår köpte jag Tecnotree.

6 gillningar

Metsos sålda med 60 % vinst.

2 gillningar

Jag köpte Enersense till priset 7,65 när priset hade fallit innan den förmodat starka Q4-rapporten släpptes.

3 gillningar

Nattopharma i fickan, mot bakgrund av de i förväg publicerade Q4-siffrorna är budet på 30NOK löjligt lågt. Uppenbarligen börjar börsen så småningom eventuellt prissätta ett höjt/konkurrerande bud när priset stiger över budpriset. Dessa aktier kommer köparen inte att få för 30NOK från min ficka.

1 gillning

Sampobulltrejden avslutad med en fin premie. Nu är veivportföljen helt i kontanter och jag måste leta efter ett swingtillfälle.

1 gillning

Zaptec, ett tillägg… och om den fortsätter att falla, då lägger vi till mer :slight_smile:

3 gillningar

Verkkokauppacom:s överdrivet stora position lättades vid 9,48 och samtidigt togs vinster hem.

2 gillningar

Harvia tillägget nappade för 31,40

4 gillningar

Jag gnuggade ögonen när jag såg att Aurubis AG, som är världens största tillverkare av sekundär (återvunnen) koppar, har ett P/E-värde på bara 8. Företaget är dessutom nästan skuldlöst (19 % skuldsättning).
När världen behöver allt mer koppar och malmen blir allt sämre, ökar behovet av återvunnen koppar (och därmed priset), och kompetensen att bearbeta återvunnen koppar kommer att vara en betydande konkurrensfördel för Aurubis.

Dessutom finns det en enorm megatrend i bakgrunden, så jag investerade direkt cirka 8 % av hela mitt investeringskapital i detta. Aurubis har också ett mycket gott rykte och är en attraktiv arbetsgivare inom metallurgibranschen, delvis tack vare denna megatrend av ekologiskt tänkande.

EDIT: Dessutom är företagets ROE 12 % och omsättningen har systematiskt vuxit med cirka 10 % per år de senaste 5 åren. Hur kan det vara så billigt? Jag satsade mer, tack Nordea för extra handelsavgifter.

EDIT2: Företaget anrikar/bearbetar även primär koppar, men den största tillväxten kommer verkligen från sekundära råvaror. https://www.aurubis.com/binaries/content/assets/aurubisrelaunch/files/finanzberichte-de/2019-20/q4/aurubis_conference-call_fy_19_20_2020_12_09.pdf

29 gillningar

min globala ETF (världens ETF) som handbagage, och min avsikt är att lägga till Nordea och, som det ser ut nu, Scorpio Tankers. Samtidigt blir mitt aktiesparkonto äntligen fullt.

3 gillningar

Ut med Arocell med en timmes innehav, några torsktior ger sköna vibbar :joy:

3 gillningar

Jag skulle inte köpa något på ett tag… men, Red Eye kom olyckligtvis med en rapport om ett företag som heter Egetis Therapeutics, och jag läste igenom rapporten och tryckte på köp-knappen. :frowning: den handlas även under bear-scenariot just nu…

6 gillningar

Jag lade till Zaptec till kursen 60,18. Det verkar som om aktierna som såldes för exakt sextio euro nu erbjöds konsumenterna med en liten vinstmarginal.

1 gillning

Metso Outotec såldes efter några veckors innehav med ca 8% avkastning @8.85, så fick vad jag var ute efter.

2 gillningar

Sålt:
Efecte → Liten affär. Jag gillar företaget och produkten, men den senaste tidens kraftiga uppgång skrämmer mig. Vi får se hur situationen utvecklas senare.
Metso-Outotec → Affär det rör sig om. Fått lite kött på benen.

Köpt:

Nordeas position ökad → Uppåtriktad potential
Dovre → En svart häst. Och man får dessutom utdelning.

Under övervägande:

Öka positionen i Kemira och Fortum

3 gillningar

Lättade på en liten del av Zaptec och satsade pengarna i REC Silicon i väntan på fredagens Q4-information och den extra bolagsstämman i början av mars. En liten morgonpanik med tajmingen av affärerna, då försäljningen skedde vid botten och köpet vid toppen… Men, tanken är att vara med länge i dessa två. Sålde en del av Zaptec @ 59,5 och köpte RECSI @ 23,34.

1 gillning

Gjorde en intradagshandel med Efecte. @13,90 220 st position ut och samma position tillbaka @13,40e. 104e vinst med hänsyn till transaktionskostnader.

13 gillningar

Köpt i fredags och idag Zignsec @19.90 och @20.90

6 gillningar

Osto: Angler Gaming 25,8Skr

2 gillningar